dc.contributor.advisor | Λιβανός, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Άννινος, Δημήτριος | |
dc.date.accessioned | 2024-11-19T08:55:47Z | |
dc.date.available | 2024-11-19T08:55:47Z | |
dc.date.issued | 2024-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8052 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7884 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάλυση της πράσινης αμμωνίας
ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο, αναδεικνύοντας την οικονομική και τεχνολογική
της βιωσιμότητα ως απάντηση στις αυξανόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Μέσα από
τη διερεύνηση των ιδιοτήτων, των τεχνολογιών παραγωγής, και της συγκριτικής
ανάλυσης κόστους της πράσινης αμμωνίας σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα VLSFO,
αξιολογείται η αποτελεσματικότητά της στη μείωση των εκπομπών CO₂ και των άλλων
αερίων του θερμοκηπίου. Εξετάζονται οι οικονομικές και τεχνικές απαιτήσεις
εγκατάστασης κινητήρων διπλού καυσίμου, η ενσωμάτωση συστημάτων μείωσης των
NOx και οι προκλήσεις στην ασφαλή αποθήκευση και διαχείριση της αμμωνίας,
δεδομένης της τοξικότητάς της. Η εργασία αναλύει σενάρια για το κόστος λειτουργίας
και συντήρησης πλοίων για τις χρονολογίες 2025, 2030, 2040 και 2050,
περιλαμβάνοντας εκτιμήσεις που βασίζονται σε προβλέψεις για την ανάπτυξη της
πράσινης τεχνολογίας και τις τιμές των καυσίμων. Στόχος είναι να προσφέρει
κατευθύνσεις για τη βιώσιμη ενσωμάτωση της πράσινης αμμωνίας στη ναυτιλιακή
βιομηχανία, συμβάλλοντας στους στόχους απανθρακοποίησης και στην προσαρμογή
στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της ΕΕ και του IMO. Η εργασία καταλήγει σε
προτάσεις και συμπεράσματα για την αποτελεσματική αξιοποίηση της πράσινης
αμμωνίας ως βιώσιμου ναυτιλιακού καυσίμου. | el |
dc.format.extent | 75 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Φαινόμενο του Θερμοκηπίου | el |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Αμμωνία | el |
dc.subject | Εναλλακτικά καύσιμα | el |
dc.subject | Οικονομοτεχνική ανάλυση | el |
dc.title | Οικονομοτεχνική ανάλυση χρήσης πράσινης αμμωνίας ως ναυτιλιακό καύσιμο | el |
dc.title.alternative | Techno-economic analysis of using green ammonia as marine fuel | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Ιακωβίδης, Ισίδωρος | |
dc.contributor.committee | Κουμπογιάννης, Δημήτριος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis focuses on the techno-economic analysis of green ammonia as an
alternative marine fuel, assessing its economic and technological feasibility as a solution
to the growing environmental demands of the shipping industry. By examining the
properties, production technologies, and cost comparisons of green ammonia relative to
conventional VLSFO fuels, the study evaluates its effectiveness in reducing CO₂ and
other greenhouse gas emissions. The analysis explores the economic and technical
requirements for installing dual-fuel engines, integrating NOx reduction systems, and
addressing the challenges associated with the safe storage and handling of ammonia due
to its toxicity. Additionally, it assesses the projected operational and maintenance costs
of vessels for the years 2025, 2030, 2040, and 2050, with cost estimates based on
technological advancements and fuel price forecasts. The aim is to provide guidance for
the sustainable integration of green ammonia into the maritime industry, contributing to
decarbonization targets and compliance with EU and IMO environmental regulations.
The study concludes with recommendations and insights into the effective adoption of
green ammonia as a sustainable marine fuel. | el |