dc.contributor.advisor | Sarris, Ioannis | |
dc.contributor.author | Σέρελης, Νίκολαος | |
dc.date.accessioned | 2024-11-19T15:02:53Z | |
dc.date.available | 2024-11-19T15:02:53Z | |
dc.date.issued | 2024-10-14 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8066 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7898 | |
dc.description.abstract | Σε αυτή τη διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε η μελέτη της ροής του αέρα γύρω από κράνος μοτοσικλέτας. Επιλέχθηκε μία αντιπροσωπευτική γεωμετρία στην οποία αφαιρέθηκαν τα επιπλέον τμήματα του κράνους ώστε να μελετηθεί το κέλυφος. Πραγματοποιήθηκαν προσομοίωσεις οι οποίες έγιναν με την βοήθεια του υπολογιστικού προγράμματος SimScale που χρησιμοποιεί λογισμικό openfoam (ανοιχτό κώδικα). Το SimScale χρησιμοποιείται συχνά για μελέτες υπολογιστικής ρευστοδυναμικης. Τα αποτελέσματα προέκυψαν από την χρήση τριών διαφορετικών μοντέλων τύρβης (k-e, k-w, k-w SST). Καθώς έγιναν μετρήσεις για διαφορετική ταχύτητα και πυκνότητα πλέγματος. Στα αποτελέσματα είναι ευδιάκριτη η ροή του αέρα γύρω από το κράνος καθώς φαίνεται το οριακό στρώμα που δημιουργείται και η αποκόλληση της ροής. Γίνεται σύγκριση μεταξύ της διαφορετικής πυκνότητας του πλέγματος καθώς και διαφορές μεταξύ των μοντέλων τύρβης. Επίσης πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις για την οπισθέλκουσα δύναμη (drag) και την άνωση (lift). Τα αποτελέσματα που προέκυψαν απέχουν λίγο από τα αποτελέσματα τις βιβλιογραφίας. Αυτό οφείλεται στην επιλογή της γεωμετρίας και λόγο ότι έχουν αφαιρεθεί τμήματα πάνω από το κράνος ώστε να μελετηθεί το κέλυφος του κράνους. Για αυτό στο τέλος δίνονται προτάσεις για μελλοντικές εργασίες όπου θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν πιο ρεαλιστικές γεωμετρίες. | el |
dc.format.extent | 98 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Αεροδυναμική | el |
dc.subject | CFD | el |
dc.subject | SimScale | el |
dc.subject | Κράνη μοτοσυκλέτας | el |
dc.subject | RANS | el |
dc.title | Αεροδυναμική μελέτη γύρο από κράνος μοτοσυκλέτας με μοντέλα RANS | el |
dc.title.alternative | Aerodynamic study round motorcycle helmet with RANS models | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Karvelas, Evangelos | |
dc.contributor.committee | Sofiadis, George | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | In this thesis the study of air flow around a motorcycle helmet was carried out. A representative geometry was chosen in which the extra parts of the helmet were removed to study the shell. Simulations were carried out which were performed with the help of SimScale computer program using openfoam software (open source). SimScale is often used for computational fluid dynamics studies. The results were obtained by using three different turbulence models (k-e, k-w, k-w SST). As measurements were made for different velocity and mesh density. In the results the air flow around the helmet is clearly visible as the boundary layer created and the separation of the flow can be seen. A comparison is made between different mesh density as well as differences between the turbulence models. Measurements for drag and lift were also carried out. The results obtained are slightly different from the results in the literature. This is due to the choice of geometry and reason that parts above the helmet have been removed in order to study the helmet shell. For this reason, suggestions are given at the end for future work where more realistic geometries should be used. | el |