Show simple item record

Βελτιστοποίηση μορφολογίας ανοιγμάτων πρωτευόντων δομικών στοιχείων για τη διέλευση ενισχυτικών

dc.contributor.advisorΘεοδουλίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΠατρός, Κυριάκος
dc.date.accessioned2024-12-02T09:34:12Z
dc.date.available2024-12-02T09:34:12Z
dc.date.issued2024-11-26
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8129
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7959
dc.description.abstractΗ κόπωση στις ναυτικές κατασκευές είναι ένα γνωστό πρόβλημα που σχετίζεται με την φύση των φορτίων που ασκούνται στα πλοία από τη θάλασσα και ρυθμίζεται αυστηρά σήμερα από τους κανόνες που ορίζουν οι νηογνώμονες. Το πρόβλημα της κόπωσης σχετίζεται με τον τοπικό σχεδιασμό των δομικών λεπτομερειών, όπου μπορεί να εμφανιστούν υψηλές τάσεις (hot spots) λόγω συγκέντρωσης τάσεων. Η κόπωση εμφανίζεται συχνά με μικρορωγμές κατά μήκος των hot spots, οι οποίες μπορεί να διαδοθούν και να επηρεάσουν την ασφάλεια της κατασκευής. Ένα από τα πιο συνηθισμένα hot spots από τα οποία πολύ συχνά ξεκινούν ρωγμές κόπωσης είναι οι εγκοπές που ανοίγονται στα πρωτεύοντα μέλη για τη διέλευση των δευτερευόντων ενισχυτικών (διαστάσεις εγκοπής σχισμών ts) τα λεγόμενα scallops ή cut-outs. Το μέγεθος και το σχήμα των cut-outs και των σχετικών ελασμάτων collar plate (όταν είναι τοποθετημένα) εξαρτάται από τον τύπο του ενισχυτικού, τον τύπο της φόρτισης και το τοπικό επίπεδο τάσης. Τα scallops σχεδιάζονται από το ναυπηγείο και στη συνέχεια υποβάλλονται προς έγκριση στην εμπλεκόμενη Κλάση (νηογνώμονα) κατά το στάδιο της έγκρισης σχεδίου ενός νέου πλοίου υπό κατασκευή. Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας αφορά τη βελτιστοποίηση του γεωμετρικού σχεδιασμού των cut-outs με στόχο τη μείωση των συγκεντρώσεων τάσεων και την εξάλειψη των hot spots, ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία ρωγμών. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάστηκαν παραμετρικά και μελετήθηκαν με τη χρήση πεπερασμένων στοιχείων cut-outs για ενισχυτικά τύπου «Γ» για διάφορους τύπους φόρτισης, καθώς και η χρήση collar plate ή full collar plate. Πραγματοποιήθηκε ένας αριθμός αναλύσεων FEM πυκνού πλέγματος με συστηματική μεταβολή των βασικών παραμέτρων σχεδιασμού. Για κάθε περίπτωση αξιολογήθηκαν τα πεδία τάσεων και παραμορφώσεων. Τα αποτελέσματα των αναλύσεων απεικονίστηκαν σε μια σειρά χρήσιμων διαγραμμάτων που δείχνουν την επίδραση των διαφόρων παραμέτρων σχεδιασμού στα πεδία τάσεων και παραμορφώσεων για διάφορους τύπους φόρτισης. Τα παραγόμενα διαγράμματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον βέλτιστο σχεδιασμό των cut-outs σε θαλάσσιες κατασκευές.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΚόπωσηel
dc.subjectΠεπερασμένα στοιχείαel
dc.titleΒελτιστοποίηση μορφολογίας ανοιγμάτων πρωτευόντων δομικών στοιχείων για τη διέλευση ενισχυτικώνel
dc.title.alternativeStructural optimization of slot cut outs on primary members for the passage of secondary stiffenersel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠολίτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.committeeΔημητρέλλου, Σωτηρία
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedFatigue in marine structures is a well-known problem related to the cyclic nature of loads exerted on ships by the sea and is stringently regulated today by the Class Rules. The problem of fatigue is related to the local design of structural details, where high stresses may appear (hot spots) due to stress concentrations. Fatigue often appears with micro cracks in way of the hot spots which may propagate and affect the structural safety. One of the most common hot spots from which very often fatigue cracks initiate is the cut outs opened on primary members for the passage of the secondary stiffeners (slot cut out dimensions ts). The size and shape of the slot cut-outs and of the associated collar plates (when fitted) depends on the type of stiffener, the type of loading and the local stress level. The slot cut-outs are designed by the shipyard and then are submitted for approval to the involved Class at the plan approval stage of a new building. The scope of the present work concerns the optimization of the geometrical design of slot cut-outs aiming to the reduction of stress concentrations and the elimination of hot spots, in order to avoid crack initiation. In this context cut outs for several types of stiffeners and several types of loading were parametrically designed and studied by using FEM. A number of fine mesh FEM Analyses were performed by systematically varying the basic design parameters. For each case the stress and the deformation fields were assessed. The results of the systematic analyses were depicted in a series of useful diagrams indicating the effect of the several design parameters on the stress and deformation fields for several types of loading. The produced diagrams can be used for the optimal design of the slot cut-outs in marine structures.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές