dc.contributor.advisor | Λιβανός, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Αποστολίδου, Μαριλένα | |
dc.date.accessioned | 2024-12-15T11:41:51Z | |
dc.date.available | 2024-12-15T11:41:51Z | |
dc.date.issued | 2024-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8184 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-8013 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην εις βάθος ανάλυση της πράσινης μεθανόλης ως βιώσιμου καυσίμου στη ναυτιλία, εστιάζοντας στις περιβαλλοντικές, τεχνικές αλλά και οικονομικές πτυχές της χρήσης της. Η εργασία είναι δομημένη σε
δύο κύρια μέρη: το θεωρητικό και τη περιπτωσιολογική μελέτη.
Στο θεωρητικό μέρος, η εργασία ξεκινά με την παρουσίαση του νομοθετικού πλαισίου που ρυθμίζει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHGs) στον τομέα της ναυτιλίας. Εξετάζεται η στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) καθώς και οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εστιάζοντας στους νέους κανονισμούς που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για την περίοδο 2023-2030, όπως ο κανονισμός CII (Ship’s Carbon Intensity Indicator), ο κανονισμός EU ETS καθώς και ο FuelEU, που προωθούν τη
χρήση καθαρών καυσίμων. Η μελέτη περιλαμβάνει επίσης την ανάλυση του ρόλου των εναλλακτικών καυσίμων και των παραγόντων που επηρεάζουν την αξιολόγηση και χρήση τους στην ναυτιλία.
Στο μέρος της περιπτωσιολογικής μελέτης, η εργασία εστιάζει στη χρήση της πράσινης μεθανόλης σε πλοία, αναλύοντας τις ρυθμιστικές υποχρεώσεις και τις κατευθυντήριες γραμμές που διέπουν τη χρήση της ως θαλάσσιο καύσιμο. Εξετάζονται οι διαδικασίες τροφοδοσίας μεθανόλης στα συστήματα πρόωσης των πλοίων, οι απαιτήσεις αποθήκευσης και μεταφοράς, καθώς και οι τεχνικές προδιαγραφές που είναι απαραίτητες για την ασφαλή και αποδοτική χρήση της. Η εργασία αποκτά πρόσθετη διάσταση με τη σύγκριση της μεθανόλης και πιο συγκεκριμένα της πράσινης μεθανόλης με άλλες υφιστάμενες λύσεις όπως είναι το βαρύ πετρέλαιο χαμηλού θείου (VLSFO & MGO). Πραγματοποιείται ανάλυση των οικονομικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των τιμών και της διαθεσιμότητας των καυσίμων, καθώς και η επίδραση τους στο συνολικό κόστος λειτουργίας των πλοίων. Επιπλέον, αξιολογούνται οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεθανόλης, εστιάζοντας στο μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα και τις δυνατότητές της για συμβολή στη βιωσιμότητα της ναυτιλίας. Μέσα από την ανάλυση προκύπτουν και άλλα συμπεράσματα τόσο για τον οικονομικό όσο και τον περιβαλλοντικό παράγοντα καταλήγοντας στο ότι η πράσινη μεθανόλη μπορεί να αποτελέσει μια λύση για το μέλλον ως καύσιμο για τη ναυτιλία.
Συνολικά, η εργασία συνεισφέρει στην κατανόηση των προοπτικών της μεθανόλης ως βιώσιμου καυσίμου στον ναυτιλιακό τομέα, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των πλεονεκτημάτων, των προκλήσεων και των ευκαιριών που τη συνοδεύουν. Η ανάλυση με τη χρήση ενός παραδείγματος (πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) εκτιμά τη συμβολή της μεθανόλης στη μείωση των εκπομπών και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, προτείνοντας στρατηγικές για την υιοθέτηση της σε ευρύτερη κλίμακα. | el |
dc.format.extent | 148 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Απανθράκωση | el |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Μεθανόλη | el |
dc.subject | Ανταγωνιστικότητα | el |
dc.subject | Περιβαλλοντική αειφορία | el |
dc.subject | Υποκατάστατα καυσίμων | el |
dc.subject | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject | Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου | el |
dc.subject | Εναλλακτικές ενεργειακές πηγές | el |
dc.subject | Κανονισμοί | el |
dc.subject | ΙΜΟ | el |
dc.subject | Πράσινη μεθανόλη | el |
dc.subject | Πράσινα καύσιμα | el |
dc.subject | Κλιματική αλλαγή | el |
dc.title | Απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας: Μελέτη ανταγωνιστικότητας της πράσινης μεθανόλης ως υποκατάστατο των συμβατικών καυσίμων | el |
dc.title.alternative | Decarbonization of shipping: a study on the competitiveness of green methanol as a Substitute for conventional fuels | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Δημητρέλλου, Σωτηρία | |
dc.contributor.committee | Κουμπογιάννης, Δημήτριος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών | el |
dc.contributor.master | Προηγμένες Τεχνολογίες στη Ναυπηγική και Ναυτική Μηχανολογία | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis aims to conduct an in-depth analysis of methanol as a sustainable fuel in shipping, focusing on the environmental, technical, and economic aspects of its use. The work is structured into two main parts: the theoretical and the case study.
In the theoretical part, the thesis begins by presenting the legislative framework regulating greenhouse gas (GHG) emissions in the shipping sector. It examines the strategy of the International Maritime Organization (IMO) as well as the policies of the European Union, focusing on the new regulations implemented for the period 2023- 2030, such as the CII (Ship’s Carbon Intensity Indicator), the EU ETS, and FuelEU, which promote the use of clean fuels. The study also includes an analysis of the role of alternative fuels and the factors influencing their assessment and use in shipping.
In the case study, the thesis focuses on the use of methanol in ships, analysing the regulatory obligations and guidelines governing its use as a marine fuel. It explores the procedures for supplying methanol to ship propulsion systems, the requirements for storage and transportation, as well as the technical specifications needed for its safe and efficient use.
The thesis gains additional depth by comparing methanol, specifically green methanol, with other ecological alternatives that are being used nowadays in the shipping industry such as marine Diesel Oil and the Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO and MGO). An analysis of the economic factors is conducted, including the prices and availability of fuels, as well as their impact on the overall operating costs of ships. Furthermore, the environmental impacts of methanol are assessed, focusing on its reduced carbon footprint and its potential contribution to the sustainability of shipping. Also from the case study many other results occur that have to do with both the economical and the environmental sector which results that the green methanol can be a future fuel for the shipping industry.
Overall, the thesis contributes to the understanding of the prospects of methanol as a sustainable fuel in the maritime sector, providing a comprehensive overview of the advantages, challenges, and opportunities it presents. The analysis, by a case study (a container ship), estimates methanol’s contribution to emissions reduction and the protection of the marine environment, proposing strategies for its broader adoption. | el |