Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων της πρώιμης παρέμβασης σε βρέφη υψηλού κινδύνου για νευροαναπτυξιακές διαταραχές

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Μαριάννα
dc.contributor.advisorΔημακόπουλος, Ρήγας
dc.contributor.authorΕσκαντάρ, Μάριαμ
dc.contributor.authorΠαπαηλίας, Ανδρέας
dc.date.accessioned2025-02-10T10:12:45Z
dc.date.available2025-02-10T10:12:45Z
dc.date.issued2025-02-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8346
dc.description.abstractΕΙΣΑΓΩΓΗ: Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές παρατηρούνται συνήθως σε παιδιά πρόωρα ή με χαμηλό βάρος γέννησης , δηλαδή σε παιδιά υψηλού κινδύνου. Απαιτούν στοχευμένες και εξατομικευμένες παρεμβάσεις για την υποστήριξη της ομαλής ανάπτυξής τους. Η πρώιμη παρέμβαση στοχεύει στην βελτίωση της κινητικής απόδοσης, την προαγωγή της γνωστική-συμπεριφορικής ανάπτυξης και την μείωση του γονικού άγχους. Η πρώιμη παρέμβαση φαίνεται να συμβάλλει στην αναχαιτίσει της παθολογικής έκβασης των διαταραχών αυτών και να βελτιώνει την μακροχρόνια ποιότητα ζωής των παιδιών και των οικογενειών τους. ΣΚΟΠΟΣ: Ο σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης είναι η μελέτη της επίδρασης της πρώιμης παρέμβασης σε υψηλού κινδύνου βρέφη για νευροαναπτυξιακές διαταραχές . ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Στην παρούσα συστηματική ανασκόπηση χρησιμοποιήθηκαν οι μηχανές αναζήτησης Pubmed και Cochrane. Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση με στόχο τυχαιοποιημένες μελέτες με ημερομηνία έκδοσης από το 2000 και μετά. Η μεθοδολογική τους ποιότητα αξιολογήθηκε με βάση την κλίμακα Pedro. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Από τις οκτώ τυχαιοποιημένες μελέτες, οι τέσσερις από αυτές χρησιμοποίησαν ως μέθοδο πρώιμης παρέμβασης την COPCA, η μια EXPLORER BABY , η μια MITP, η μια PBIP και μία το πρόγραμμα αναπτυξιακής φυσικοθεραπείας. Όλες οι μελέτες αξιολόγησαν την κινητική έκβαση της πρώιμης παρέμβασης ως πρωτεύον αποτέλεσμα . Επιπρόσθετα, κάποιες μελέτες αξιολόγησαν ως πρωτεύοντα αποτελέσματα και την γνωστική ανάπτυξη (έξι από αυτές ),τη λειτουργική ικανότητα (δύο από αυτές) καθώς και τη διαχείριση του γονικού άγχους (τρείς από αυτές ). Βελτιώσεις στις παραπάνω παραμέτρους σε σχέση με την παρέμβαση της ομάδας σύγκρισης παρατηρήθηκαν : στην κινητικότητα ( τρεις μελέτες) , στην γνωστική-συμπεριφορική ανάπτυξη ( μία μελέτη) και στο γονικό άγχος ( μία μελέτη). Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι στη πλειονότητα των μελετών της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικά αποτελέσματα μεταξύ της ομάδας παρέμβασης και της ομάδας σύγκρισης. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο αριθμός των τυχαιοποιημένων μελετών που ερευνούν την αποτελεσματικότητα της πρώιμης παρέμβασης σε βρέφη υψηλού κινδύνου για νευροαναπτυξιακές διαταραχές είναι μικρός. Παρατηρείται ποικιλομορφία των αποτελεσμάτων λόγω των διαφορετικών μέτρων έκβασης των μελετών, των διαφορετικών εργαλείων καταγραφής καθώς και των διαφοροποιημένων συνθηκών διεξαγωγής της κάθε έρευνας. Οι παρεμβάσεις που ενθαρρύνουν την συμμετοχή των γονέων με την καθοδήγηση των φροντιστών φαίνεται να έχουν θετικό αντίκτυπο σε βρέφη υψηλού κινδύνου για νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Εντούτοις, οι παραπάνω περιορισμοί ενισχύουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα με σκοπό την διεξαγωγή ευκρινέστερων και αξιόπιστων αποτελεσμάτωνel
dc.format.extent61el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠρώιμη παρέμβασηel
dc.subjectΒρέφηel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΝεογέννηταel
dc.subjectΝευροαναπτυξιακές διαταραχέςel
dc.subjectΥψηλού κινδύνουel
dc.titleΗ αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων της πρώιμης παρέμβασης σε βρέφη υψηλού κινδύνου για νευροαναπτυξιακές διαταραχέςel
dc.title.alternativeEffectiveness of early intervention programs for infants at high risk for neurodevelopmental disabilitiesel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΣακελλάρη, Βασιλική
dc.contributor.committeeChrysagis, Nikolaos
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φυσικοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedINTRODUCTION: Neurodevelopmental disorders are usually observed in high risk infants , meaning premature or low-birth weight infants. They require targeted and individualized interventions to support their normal development. Early intervention aims to improve motor performance, promote cognitive-behavioral development and reduce parental anxiety. Early intervention seems to reduce the pathological outcome of these disorders an: improve the long-term quality of life of children and their families. OBJECTIVE: The aim of this systematic review is to study the effect of early intervention in high-risk infants for neurodevelopmental disorders . METHODS: Pubmed and Cochrane data bases were used in this systematic review. A search was conducted targeting randomized trials after 2000 . Their methodological quality was assessed using the Pedro scale. RESULTS: Out of the eight randomized studies, four of them used COPCA as an early intervention method, one EXPLORER BABY , one MITP, one PBIP and one developmental physiotherapy program. In addition, some studies also assessed as primary outcomes cognitive development (six of them), functional ability (two of them) and parental anxiety management (three of them). Improvements, in the above factors, after comparing the results between the groups of every trial, where obverse in : mobility (three studies) , cognitive-behavioral development (one study) and parental anxiety ( one study). However, it is worth noting that in the majority of the studies in this systematic review, no significant effects were observed between the intervention and the comparison group. CONCLUSIONS: The number of randomized trials investigating the effectiveness of early intervention in infants at high risk for neurodevelopmental disorders is limited. There is variability in the results due to different outcome measures across studies, different scale assessments, and different conditions under which each study was conducted. Interventions that encourage parental involvement with guidance from caregivers appear to have a positive impact on infants at high risk for neurodevelopmental disorders. However, these limitations reinforce the need for further research in order to obtain more valid and reliable results.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές