Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αξιολόγηση της ποιότητας της ατμόσφαιρας λόγω σωματιδιακής ρύπανσης σε πόλεις με κοντινά αεροδρόμια εντός της Ευρωπαϊκής επικράτειας και με διαφορετικά κλιματολογικά και πληθυσμιακά χαρακτηριστικά

dc.contributor.advisorMOUSTRIS, KONSTANTINOS
dc.contributor.advisorTsitsis, Christos
dc.contributor.authorΞέστερνος, Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2025-02-24T14:03:24Z
dc.date.available2025-02-24T14:03:24Z
dc.date.issued2025-02-20
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8445
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη εξετάζει τη συγκέντρωση αέριων ρύπων, με έμφαση στα αιωρούμενα σωματίδια, σε τρεις τοποθεσίες ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, συλλέχθηκαν δεδομένα από σταθμούς μέτρησης που βρίσκονται κοντά στα αεροδρόμια Orly στο Παρίσι, Bajna Luka στη Βοσνία και τον Διεθνή Αερολιμένα Θεσσαλονίκης. Το ενδιαφέρον για την έρευνα αυτή προκύπτει από τις σοβαρές επιπτώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον. Σύμφωνα με επιστημονικές πηγές, τα αιωρούμενα σωματίδια ευθύνονται για το 4-8% των πρόωρων θανάτων σε παγκόσμια κλίμακα, με τις αναπτυσσόμενες χώρες να μετρούν μεταξύ 500.000 και 1.000.000 πρόωρους θανάτους ετησίως [1]. Η περίοδος καταγραφής των δεδομένων εκτείνεται από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Δεκέμβριο του 2022. Τα δεδομένα για τη συγκέντρωση των ρύπων αντλήθηκαν από την πλατφόρμα “Purple Air,” η οποία παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις κλιματικές συνθήκες και τα αιωρούμενα σωματίδια, βασιζόμενη σε μετρήσεις από σταθμούς του δικτύου της. Επιλέχθηκαν τρεις σταθμοί μέτρησης, τοποθετημένοι σε άμεση γειτνίαση με τα υπό μελέτη αεροδρόμια και τρεις απομακρυσμένοι από την περιοχή μελέτης. Η ανάλυση επικεντρώθηκε στη συγκέντρωση σωματιδίων με διαμέτρους 1 μm, 2.5 μm και 10 μm, γνωστά ως PM1.0, PM2.5 και PM10, αντίστοιχα. Τα δεδομένα παρουσιάζονται σε πίνακες και διαγράμματα, όπου υπολογίστηκαν βασικές στατιστικές παράμετροι, όπως ο μηνιαίος, ημερήσιος και ωριαίος μέσος όρος συγκέντρωσης, καθώς και οι αποκλίσεις από αυτές τις μέσες τιμές. Για τον υπολογισμό και την πρόβλεψη των εκπομπών ρύπων αξιοποιήθηκαν βιβλιογραφικές πηγές, σε συνδυασμό με τεχνικά χαρακτηριστικά των αεροσκαφών, όπως οι καταναλώσεις καυσίμου και οι σχετικές εκπομπές. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η κατανόηση του βαθμού επιβάρυνσης της ποιότητας της ατμόσφαιρας εξαιτίας της ύπαρξης αεροδρομίου σε κοντινή απόσταση από αστικές περιοχές. Παράλληλα, στοχεύει στη διερεύνηση του ρόλου που διαδραματίζουν οι υποδομές μιας χώρας στη διαχείριση και τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αναδεικνύοντας το πώς η ανάπτυξη ή η έλλειψη κατάλληλων υποδομών μπορεί είτε να δυσχεράνει είτε να βελτιώσει τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Η μελέτη φιλοδοξεί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για την αξιολόγηση της αεροπορικής δραστηριότητας και της επίδρασής της στη ρύπανση, ενισχύοντας την κατανόηση των περιβαλλοντικών προκλήσεων και παρέχοντας χρήσιμες κατευθύνσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις επηρεαζόμενες περιοχές.el
dc.format.extent99el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΑεροδρόμιαel
dc.subjectΑιωρούμενα σωματίδιαel
dc.subjectΌργανα μέτρησηςel
dc.subjectΑέριοι ρύποιel
dc.subjectAirportsel
dc.subjectParticulate mattersel
dc.subjectMeasuring devicesel
dc.subjectAirborne particlesel
dc.titleΑξιολόγηση της ποιότητας της ατμόσφαιρας λόγω σωματιδιακής ρύπανσης σε πόλεις με κοντινά αεροδρόμια εντός της Ευρωπαϊκής επικράτειας και με διαφορετικά κλιματολογικά και πληθυσμιακά χαρακτηριστικάel
dc.title.alternativeAssessment of air quality due to particulate pollution in cities with nearby airports within the European territory and with different climatic and population characteristicsel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSpyropoulos, Georgios
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανολόγων Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedIn this thesis, we study the air pollutants, and more specifically the air particulate matter in three European Airports. More specifically, we recorded data of pollutant particles from measuring stations located near the airports of Orly in Paris, Bajna Luka in Bosnia Herzegovina and the International Airport of Thessaloniki. The reason for carrying out our study was the negative effects that airborne particles have on human health and the environment. Studies have shown that 4-8% of premature deaths globally are caused by airborne pollutant particles and this number is translated to about 0.5 to 1 million deaths in developing economies. The timeline of recording data begins in January 2021 and finishes in December 2022. The database for the concentration of airborne pollutant particles, is in the “Purple Air” site. Purple Air is a company that collects climate data and airborne pollutant particles concentrations from different stations across its network. So, three measurement stations were selected, located in close proximity to the airports under study, and three distant from the study area. We studied the concentration of particles with diameters of 1μm, 2.5μm and 10μm which use the notations PM1.0, PM2.5 and PM10 respectively. In this data, which will be presented later in the form of tables and charts, we calculated various statistical parameters such as the average value of measurements for monthly, daily and round-the-clock recording and the corresponding deviations from the average value of these values. Therefore, we will draw bibliographic data to determine and predict pollutant emissions. The technical characteristics of aircraft manufacturers that give details of data such as consumption and emissions will also contribute to this. The purpose of this study is to understand the extent to which air quality is affected by the presence of an airport located near urban areas. Additionally, it aims to investigate the role that a country's infrastructure plays in managing and reducing air pollution, highlighting how the development or lack of appropriate infrastructure can either exacerbate or improve environmental conditions. This study aspires to provide a comprehensive approach to evaluating aviation activity and its impact on pollution, enhancing the understanding of environmental challenges and offering valuable insights for improving air quality in affected areas.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές