Εμφάνιση απλής εγγραφής

Στατική μελέτη μεταλλικού ανυποστήρικτου φρεατίου ανελκυστήρα

dc.contributor.advisorΤσολάκης, Αντώνιος
dc.contributor.authorΚορομπίλης, Παναγιώτης
dc.date.accessioned2025-03-05T10:30:07Z
dc.date.available2025-03-05T10:30:07Z
dc.date.issued2025-02-24
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8556
dc.description.abstractΗ διπλωματική αυτή εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη της στατικής και σεισμικής αντοχής ενός φρεατίου ανελκυστήρα, με βάση τους Ευρωκώδικες 1, 3 και 8, καθώς και τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων (FEM). Η μελέτη περιλαμβάνει την ανάλυση του πλαισίου του ανελκυστήρα υπό στατικά και σεισμικά φορτία, καθώς και την εκτίμηση της αντοχής του σε λυγισμό. Το Κεφάλαιο 1 παρέχει μια γενική επισκόπηση της δομής και του περιεχομένου της εργασίας, αναδεικνύοντας τη σημασία της μελέτης των ανελκυστήρων και τη συμβολή των Ευρωκωδίκων στον σχεδιασμό τους. Στο Κεφάλαιο 2 γίνεται μια εκτενής ανασκόπηση της ιστορίας και της εξέλιξης των ανελκυστήρων, με ιδιαίτερη έμφαση στη διάκριση μεταξύ υδραυλικών και μηχανικών ανελκυστήρων. Παρουσιάζονται οι διαφορετικοί τύποι ανελκυστήρων και οι αρχές λειτουργίας τους, με αναλυτική περιγραφή των προτύπων που ρυθμίζουν τον σχεδιασμό τους. Επίσης, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στους Ευρωκώδικες 1, 3 και 8, οι οποίοι καθορίζουν τις απαιτήσεις για τη στατική και σεισμική αντοχή των κατασκευών. Το Κεφάλαιο 3 εστιάζει στη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων (FEM), εξηγώντας τις βασικές αρχές και τις εφαρμογές της στη μελέτη των δικτυωμάτων. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιήθηκε εκτενώς για τις προσομοιώσεις της συμπεριφοράς του πλαισίου του ανελκυστήρα υπό διαφορετικές συνθήκες φόρτισης. Στο Κεφάλαιο 4, παρουσιάζεται το τρισδιάστατο μοντέλο του πλαισίου του ανελκυστήρα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για τις αναλύσεις που ακολουθούν. Περιλαμβάνονται λεπτομερή κατασκευαστικά σχέδια, τα οποία αποδίδουν με ακρίβεια τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του πλαισίου. Στο Κεφάλαιο 5, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της στατικής ανάλυσης του φρεατίου του ανελκυστήρα. Οι Ευρωκώδικες 1, 3 και 8 χρησιμοποιήθηκαν για να εκτιμηθεί η συμπεριφορά του πλαισίου υπό διαφορετικές φορτίσεις. Συγκεκριμένα:  Σύμφωνα με τον Ευρωκώδικα 1, που αφορά τα στατικά και δυναμικά φορτία, η ανάλυση έδειξε ότι η συνολική παραμόρφωση του φρεατίου είναι 1.31 mm, και οι τάσεις που αναπτύσσονται βρίσκονται εντός των επιτρεπτών ορίων. Οι μεγαλύτερες παραμορφώσεις παρατηρήθηκαν στις βάσεις του φρεατίου, όπου συγκεντρώνονται τα φορτία, κάτι που είναι αναμενόμενο και φυσιολογικό. Στην ανάλυση λυγισμού, σύμφωνα με τον Ευρωκώδικα 3, το κρίσιμο φορτίο λυγισμού είναι 72.459 φορές το εφαρμοζόμενο φορτίο, γεγονός που δείχνει ότι το φρεάτιο έχει επαρκή αντοχή σε λυγισμό και δεν αναμένεται να υποστεί αστοχία υπό κανονικά ή αυξημένα φορτία. Η ανάλυση με βάση τον Ευρωκώδικα 8, που αφορά τα σεισμικά φορτία, έδειξε ότι το φρεάτιο μπορεί να αντέξει τις σεισμικές δονήσεις χωρίς σημαντικές παραμορφώσεις ή αστοχίες. Η μέγιστη τάση Von Mises που καταγράφηκε ήταν 67 MPa, η οποία είναι πολύ χαμηλότερη από την αντοχή διαρροής του χάλυβα, γεγονός που υποδεικνύει ότι η κατασκευή είναι ασφαλής σε περίπτωση σεισμού. Τέλος, στο Κεφάλαιο 6, συνοψίζονται τα συμπεράσματα της μελέτης. Η ανάλυση έδειξε ότι το πλαίσιο του ανελκυστήρα είναι επαρκώς σχεδιασμένο και μπορεί να αντέξει τόσο τα στατικά όσο και τα σεισμικά φορτία. Οι προσομοιώσεις έδειξαν ότι η κατασκευή λειτουργεί εντός ασφαλών ορίων και δεν απαιτούνται επιπλέον ενισχύσεις. Οι Ευρωκώδικες που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάλυση διασφάλισαν ότι η κατασκευή είναι σταθερή, ανθεκτική και έτοιμη να ανταποκριθεί σε οποιεσδήποτε φορτίσεις μπορεί να αντιμετωπίσει, είτε προέρχονται από το βάρος της είτε από σεισμικές δονήσειςel
dc.format.extent76el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΣτατική ανάλυσηel
dc.subjectΑνελκυστήρεςel
dc.subjectΦρεάτιαel
dc.subjectΕυρωκώδικαςel
dc.subjectΜέθοδος πεπερασµένων στοιχείωνel
dc.subjectΛυγισμόςel
dc.subjectΣεισμικά φορτίαel
dc.subjectΜεταλλικές κατασκευέςel
dc.subjectΔομική αντοχήel
dc.subjectΠροσομοίωσηel
dc.titleΣτατική μελέτη μεταλλικού ανυποστήρικτου φρεατίου ανελκυστήραel
dc.title.alternativeStatic study of stand-alone steel beam elevator shaftel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΡάπτης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.committeeΣαγιάς, Βασίλειος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανολόγων Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThe static analysis of elevator frames is one of the most critical aspects of engineering design for the construction of reliable and safe systems for transporting people and goods. Elevators are an essential part of daily life, found in residential, commercial, and industrial buildings alike. Understanding the mechanisms involved in the static analysis of the elevator frame is crucial for ensuring the system’s safety, as the frame must withstand the forces generated during operation and function consistently under all conditions. In this study, the Finite Element Method (FEM) is the central tool for analysis. FEM allows for a thorough examination of the stresses, deformations, and forces that develop within the elevator frame, providing opportunities for optimizing its design and strength. The use of FEM, combined with the relevant Eurocodes, ensures compliance with safety and construction integrity standards required for such structures. Eurocodes are a series of European standards that set technical guidelines for the safety and construction of static systems. The most relevant Eurocodes for the study of the elevator frame include the following:  Eurocode 1 (EN 1991): Defines actions on structures, including loads due to gravity, snow, wind, and earthquakes, which are critical forces affecting the strength of the elevator frame. Eurocode 3 (EN 1993): Concerns the design and construction of steel structures, providing guidance for the analysis of steel frames commonly used in elevators. Eurocode 3 offers the necessary directions for designing frames made of steel, the most frequently used material in elevator construction. Eurocode 8 (EN 1998): Specifies requirements for seismic actions, which is particularly important for elevators installed in seismic regions. Elevators must withstand the forces produced by seismic events, ensuring the safety of passengers. This thesis aims to conduct a static analysis of the elevator frame, taking into account the aforementioned Eurocodes' guidelines. The analysis will focus on the effects of gravitational forces, imposed loads due to the movement of the elevator car, as well as external forces that may influence the system’s operation. The Finite Element Method is an indispensable tool for simulating the stresses and deformations within the elevator frame. In this work, the analysis will be performed on a model of the elevator frame based on real-world geometric and material data, as well as the Eurocodes' provisions for actions and strengths. The use of FEM, combined with the Eurocodes, will offer a comprehensive understanding of how various forces and loads affect the system and will allow for the optimization of its design. Specifically, EN 1993 will provide guidelines for the stress distribution in the metallic frame of the elevator, while EN 1991 will define the requirements for static loads. EN 1998 will be used for the study of seismic loads in earthquake-prone areas, ensuring that the elevator maintains its structural integrity even under extreme conditions. The static analysis of the elevator frame using the Finite Element Method will allow for precise predictions of material behavior, stress concentrations, and potential areas of vulnerability within the frame. The focus will be on identifying critical points within the frame that may experience excessive deformations or failures, and suggestions for design reinforcements will be made based on observations arising from the analysis. This thesis will contribute to a deeper understanding of the behavior of elevator frames and to their technical improvement, following European safety standards. The combination of the Finite Element Method and Eurocodes, such as EN 1991, EN 1993, and EN 1998, presents a comprehensive approach for assessing the static strength of the elevator frame.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές