Show simple item record

Η χρήση εαυτού στην εδραίωση θεραπευτικής σχέσης στην Εργοθεραπεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

dc.contributor.advisorΠαπαδημητρίου, Μαρία
dc.contributor.authorΧατζηαράπη, Κλεονίκη
dc.date.accessioned2021-07-27T07:00:14Z
dc.date.available2021-07-27T07:00:14Z
dc.date.issued2021-07-27
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/966
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-817
dc.description.abstractΗπαρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση πραγματεύεται την εφαρμογή της τεχνικής της χρήσης εαυτού με σκοπό την εδραίωση θεραπευτικής σχέσης με παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αρχικά, ορίζεται ο όρος ‘παιδί προσχολικής ηλικίας’ και παρατίθενται τα κυριότερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά του, οι συνηθέστερες διαταραχές της εν λόγω ηλικιακής ομάδας και οι κυριότερες θεραπευτικέςπροσεγγίσεις, όπως αυτές προκύπτουν από την βιβλιογραφία.Στη συνέχεια, προσεγγίζεται το θέμα της θεραπευτικής σχέσης και αφού αυτή οριστεί, τεκμηριώνεται βιβλιογραφικά η σημασία της εδραίωσής της για την έκβαση της θεραπευτικής διαδικασίας.Παράλληλα, περιγράφονται κάποιες έννοιες-εργαλεία,οι οποίες συμβάλλουν στην εγκαθίδρυση της θεραπευτικής σχέσης και στο τέλοςαυτού του κεφαλαίου ειδικεύουμε στην εγκαθίδρυση της θεραπευτικής σχέσης με παιδιά προσχολικής ηλικίας και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής, με αναφορά και στην οπτική του παιδιού. Έπειτα, αναλύεται το θέμα της χρήσης εαυτού, με τον ορισμό των εννοιών του εαυτού και της χρήσης εαυτού.Ακολούθως,γίνεταιανάλυση του τρόπου με τον οποίο η χρήση εαυτού αξιοποιείται ως εργαλείο από τους εργοθεραπευτές για την εδραίωση θεραπευτικής σχέσης με τους θεραπευόμενούς τους. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας, οι παραπάνω έννοιες συνθέτονται και αναλύεται η χρήση εαυτού προς επίτευξη θεραπευτικής σχέσης με παιδιά προσχολικής ηλικίας στην Εργοθεραπεία, με την παρουσίαση αποτελεσμάτων σχετικών ερευνών.Εν κατακλείδι, παρουσιάζω τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν από την παρακάτω βιβλιογραφική ανασκόπηση, καθώς και κάποιες προτάσεις για εμπλουτισμό του ερευνητικού και θεωρητικού υπόβαθρου τηςεν λόγω θεματολογίας.el
dc.format.extent51el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectΠαιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.subjectΘεραπευτική σχέσηel
dc.subjectΧρήση εαυτούel
dc.titleΗ χρήση εαυτού στην εδραίωση θεραπευτικής σχέσης στην Εργοθεραπεία σε παιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.title.alternativeThe use of self on establishing a therapeutic relationship in occupational therapy with preschool childrenel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeVlotinou, Pinelopi
dc.contributor.committeeΠαπαδοπούλου, Αθανασία
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Εργοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedThe present literature review deals with the appliance of the ‘use of self’ technique in order to establish a therapeutic relationship with preschool children. Initially, the term ‘preschool children’ is defined and its primary developmental characteristics, the most common disorders, as well as the most common therapeutic approaches are all being analyzed, according to the literature. Subsequently, the subject of the therapeutic relationship is being approached and since it’s defined,its importance for the therapeutic outcomes is being documented, based on the literature.In addition, some useful notions are described, which contribute to the establishment of the therapeutic relationship and at the end of this chapter we talk specifically about the establishment of the therapeutic relationship when it comes to preschool children, and its unique features, with a reference on the child’s point of view.Thereafter, the subject of the ‘use of self’ is beingspecified and this chapter begins with the definition of the terms ‘self’ and ‘use of self’.Then follows an analysis of the way with which the use of self is being utilized as a tool by occupational therapists in order to establish therapeutic alliances with their clients.At the final chapter of this paper, all the previous notions are combined and we analyze the use of self whenit is contributing in establishing a therapeutic relationship with preschool children, on the Occupational Therapy field.To summarize, I present the conclusions which came upfrom the following literature review, as well as some suggestionsfor the enrichment of research and theory background of this topicel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές