Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ενεργειακά συστήματα συνδυασμένου κύκλου σε πλοία με έμφαση στον Οργανικό κύκλο Rankine

dc.contributor.advisorΚουμπογιάννης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΝταναβάρας, Δημήτριος
dc.date.accessioned2021-08-26T19:22:57Z
dc.date.available2021-08-26T19:22:57Z
dc.date.issued2021-07-22
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1107
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-958
dc.description.abstractΣτον τομέα της ναυτιλίας ισχυρό κίνητρο αποτελεί η μείωση των εξόδων για καύσιμα αλλά και τη συμμόρφωση με τους όλο και πιο αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων. Η αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας που προέρχεται από τα πλοία, με δεδομένο ότι σχεδόν το 50% της προσδιδόμενης ενέργειας των ναυτικών κινητήρων Diesel καταλήγει στο περιβάλλον, καθιστά αναγκαία την ανάκτηση της απορριπτόμενης θερμότητας με χρήση WHR συστημάτων για την κάλυψη ενός μέρους των ενεργειακών απαιτήσεων του πλοίου. Η χρήση των κύκλων χαμηλής θερμοκρασίας (bottoming power cycles), ως σύστημα WHR και πιο συγκεκριμένα του ORC, αποτελεί μια από τις καλύτερες λύσεις για την ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας που προέρχεται από τους ναυτικούς κινητήρες Diesel των πλοίων. Στην παρούσα εργασία γίνεται παρουσίαση των τεχνολογιών WHR που μπορούν να εφαρμοστούν σε πλοία, προκειμένου να γίνει χρήση της απορριπτόμενης θερμότητας ενός κινητήρα Diesel. Η εργασία εστιάζει σε συστήματα συνδυασμένου κύκλου Diesel – ORC. Τέλος, παρουσιάζουμε μια θερμοδυναμική ανάλυση ενός συνδυασμένου κύκλου ναυτικού κινητήρα Diesel – ORC, για την μελέτη της επίδρασης στις επιδόσεις του συνολικού συστήματος της μέγιστης πίεσης λειτουργίας του ORC, της επιλογής του εργαζόμενου ρευστού και του μεγέθους ισχύος του ναυτικού κινητήρα.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΟργανικός κύκλος Rankineel
dc.subjectΟργανικά ρευστάel
dc.subjectΕργαζόμενα ρευστάel
dc.subjectΝαυτικός κινητήρας πετρελαίουel
dc.subjectΑνάκτηση απορριπτόμενης θερμότηταςel
dc.subjectΠλοίοel
dc.titleΕνεργειακά συστήματα συνδυασμένου κύκλου σε πλοία με έμφαση στον Οργανικό κύκλο Rankineel
dc.title.alternativeCombined cycle power systems on ships with an emphasis on the Organic Rankine cycleel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΛιβανός, Γεώργιος
dc.contributor.committeeΧατζηαποστόλου, Αντώνιος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Ναυπηγών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedStrong motivation exists within the marine sector to reduce fuel expenses and to comply with ever stricter emission regulations. Utilization of the waste heat that comes from ships, given that almost 50% of the energy supplied by marine Diesel engines end up in the environment, makes it necessary to recover the waste heat using WHR systems to meet part of the ship’s energy demands. The use of low temperature cycles (bottoming power cycles), as a WHR system and more specifically the Organic Rankine cycle, is one of the best solutions for the recovery of heat that comes from marine Diesel engines. This paper presents WHR technologies that can be applied to ships to use the heat rejected by a Diesel engine. The study focuses on Diesel – ORC combined cycle systems. Finally, we present a thermodynamic analysis of a combined cycle to study the effect on the performance of the overall system due to the maximum operating pressure of the ORC, the selection of the working fluid and the net power of the marine Diesel engine.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές