Διερεύνηση της συσχέτισης χρήσης κινητού τηλεφώνου με την επιθετική οδήγηση και την υπέρβαση ορίου ταχύτητας με δεδομένα απο κινητά τηλέφωνα.
Investigating the correlation between the mobile phone use while aggressive driving and speeding using data from smartphones
Keywords
Υπέρβαση ορίου ταχύτητας ; Χρήση κινητών τηλεφώνων ; Απόσπαση προσοχής του οδηγού ; Οδηγικά χαρακτηριστικά ; Οδική ασφάλειαAbstract
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της συσχέτισης της χρήσης κινητού τηλεφώνου με την υπέρβαση ορίου ταχύτητας με δεδομένα από κινητά τηλέφωνα. Πιο συγκεκριμένα θα εξεταστεί η δυνατότητα πρόβλεψης της χρήσης ή μη του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση μέσα από την καταγραφή πρόβλεψης βασικών δεικτών-μεγεθών που σχετίζονται με την οδήγηση κυρίως πάνω από τα όρια ταχύτητας. Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου, αναλύθηκαν στοιχεία που συλλέχθηκαν από 100 οδηγούς οι οποίοι συμμετείχαν σε πείραμα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες για χρονικό διάστημα έξι μηνών με την υποστήριξη της εταιρίας τηλεματικής OSeven. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των στατιστικών μεθόδων της γραμμικής και λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης. Μέσω των μοντέλων παλινδρόμησης εξετάστηκε κατά πόσο η χρήση ή μη του κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια οδήγησης επηρεάζει τα χαρακτηριστικά οδήγησης, όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η απόσπαση της προσοχής του οδηγού επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την οδηγική συμπεριφορά και την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Τέλος, ισχυρή συσχέτιση παρουσιάστηκε μεταξύ των απότομων επιταχύνσεων, της συνολικής απόστασης διαδρομής, της οδήγησης κατά τις επικίνδυνες ώρες και των δημογραφικών χαρακτηριστικών.
Abstract
The aim of this Diploma Thesis is to investigate the correlation of mobile phone use and the exceedance of speed limit using data from smartphones. More specifically, the possibility of predicting the use or not of the mobile phone while driving will be examined through the recording of prediction of basic indicators-sizes related to driving mainly above the speed limits. To achieve the above goal, data collected from 100 drivers who participated at a naturalistic driving experiment for six months were analyzed through smartphone applications developed by OSeven. The analysis was carried out with the use of statistical methods of linear and lognormal regression. Through the regression models, it was examined whether the use of the mobile phone while driving affects driving characteristics recorded by smartphone sensors affect and can therefore predict the exceedance of speed limit. The results demonstrated that driver distraction significantly affects driving behavior and, especially, speeding. Finally, a stronger correlation has emerged between harsh accelerations and speeding, but also total distance, risky hours driving during night and demographic characteristics had a direct impact on speeding.