Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η ένταξη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος στον παιδικό σταθμό

dc.contributor.advisorΤσιρέμπογλου, Εριφύλλη
dc.contributor.authorΚιουτουκτσή, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2021-10-05T07:33:42Z
dc.date.available2021-10-05T07:33:42Z
dc.date.issued2020-09
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1249
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1100
dc.description.abstractΗ σχολική ένταξη των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος αποτελεί μείζον θέμα στη σύγχρονη εκπαίδευση. Ωστόσο, δεν έχει μελετηθεί εις βάθος η ένταξη των νηπίων με ΔΑΦ στην τάξη του παιδικού σταθμού. Σκοπός της εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων και της γνώσης των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής για την ένταξη των παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) στον παιδικό σταθμό. Διερευνήθηκαν οι γνώσεις των εκπαιδευτικών για την τυπική ανάπτυξη, τη ΔΑΦ, καθώς και για τη συμπεριφορά των παιδιών με ΔΑΦ σε σχέση με την εκπαιδευτικό της τάξης και τους συμμαθητές τους. Χορηγήθηκε σε 70 συμμετέχοντες ένα ερωτηματολόγιο ηλεκτρονικά, λόγω της πανδημίας COVID19 και προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν σε πολύ καλό βαθμό για τη ΔΑΦ, καθώς και για τις συμπεριφορές που μπορεί να αναπτύξει το παιδί με ΔΑΦ μέσα στην τάξη. Ωστόσο, φάνηκε ότι οι γνώσεις τους ήταν περιορισμένες σε σχέση με τη συμπεριφορά των παιδιών προς τους γονείς τους. Η εν λόγω έρευνα μπορεί να αποτελέσει πιλότο με σκοπό να διερευνηθούν περαιτέρω οι απόψεις των εκπαιδευτικών στη ΔΑΦ, υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής ώστε να είναι πιο ενεργή η συμμετοχή τους στην πρώιμη παρέμβαση των νηπίων με αναπτυξιακές διαταραχές. Λέξεις-κλειδιά: ΔΑΦ, τυπική ανάπτυξη, προσχολική αγωγήel
dc.format.extent139el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΔιαταραχή αυτιστικού φάσματοςel
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηel
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.titleΗ ένταξη παιδιών με διαταραχή αυτιστικού φάσματος στον παιδικό σταθμόel
dc.title.alternativeInclusion in the kindergarten of preschool children in the autism spectrumel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeePetrogiannis, Konstantinos
dc.contributor.committeeΠαπαηλιού, Χριστίνα
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedSchool inclusion of children with Autism Spectrum Disorder is a major issue in modern education. However, the inclusion of infants with ASD in the kindergarten classroom has not been studied in depth. The purpose of this study was to explore the views and knowledge of preschool teachers about the inclusion of children with autism spectrum disorder (ASD) in kindergarten. Teachers' knowledge of formal development, ASD, as well as the behavior of children with ASD in relation to the class teacher and their classmates were examined. A questionnaire was administered to 70 participants electronically due to the COVID19 pandemic and it was found that teachers know very well about ASD, as well as the behaviors that a child with ASD may develop in the classroom. Nevertheless, it appeared that their knowledge was limited in relation to the behavior of children towards their parents. This research can be a pilot in order to further explore the views of teachers in ASD, material that can be used in the design of educational programs for preschool teachers to be more active in the early intervention of infants with developmental disorders. Key words: ASD, typical development, preschool educationel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές