dc.contributor.advisor | Κονταξοπούλου, Διονυσία | |
dc.contributor.author | Τσιρώνη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2021-10-13T07:20:39Z | |
dc.date.available | 2021-10-13T07:20:39Z | |
dc.date.issued | 2021-09 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1329 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1180 | |
dc.description.abstract | Η σχέση του ανθρώπου με τα κατοικίδια ζώα συντροφιάς ξεκίνησε εδώ και
πάρα πολλά χρόνια, όταν άρχισε και η εξημέρωσή τους. Τα παιδιά αγαπούν ιδιαίτερα
τα ζώα και τα κίνητρά τους για την απόκτηση ενός ζώου συντροφιάς πιθανόν να είναι
η παρέα και το παιχνίδι. Όμως τα οφέλη που έχει να πάρει ένα παιδί από αυτή τη
συμβίωση είναι πολλαπλά.Τα παιδιά που έχουν κατοικίδια ζώα έχουν την ευκαιρία
για μάθηση, για ανάπτυξη της συναισθηματικής τους νοημοσύνης αλλά και του
αισθήματος της ευθύνης. Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι αυτά τα παιδιά έχουν
περισσότερη αυτοπεποίθηση και αίσθημα κοινωνικής ευθύνης.
Τα ζώα συντροφιάς είναι πλέον στην ζωή πολλών παιδιών και επιλέγονται είτε
από τα ίδια αλλά κυρίως από τους γονείς. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνα είναι να
διερευνηθεί ο βαθμός επίδρασης που έχουν τα ζώα συντροφιάς στο άγχος αλλά και
την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών. Μελετήθηκε το πόσο ο χρόνος που
αφιερώνουν τα παιδιά στο κατοικίδιο τους, είτε για την φροντίδα του είτε για παιχνίδι
μαζί τους μειώνει την επιθετικότητα και το άγχος του παιδιού. Ακόμα εξετάστηκε το
γεγονός για το αν ο χρόνος κατοχής ενός ζώου συντροφιάς συμβάλει στην αλλαγή της
συμπεριφοράς των παιδιών, όσων αφορά στην επιθετικότητα και το άγχος του. Ένα
ακόμη ερώτημα που μελετήθηκε είναι αν η εκδήλωση άγχους και επιθετικότητας από
ένα παιδί διαφοροποιείται από το φύλο του.
Η εκπόνηση της μελέτης έγινε με τη μέθοδο της ποσοτικής έρευνας και έγινε η
χρήση ερωτηματολογίου από το CBCL, λίστα ελέγχου συμπεριφοράς των παιδιών.
Συμπληρώθηκε από γονείς που είχαν στην κατοχή τους κατοικίδιο ζώο αλλά και από
γονείς που δεν είχαν. Τα αποτελέσματα τις έρευνας έδειξαν ότι τα ζώα συντροφιάς
μειώνουν το άγχος και την επιθετικότητα των παιδιών αλλά και ο χρόνος που
αφιερώνουν στο κατοικίδιο μειώνει την επιθετικότητα. Αποδείχθηκε ότι ο χρόνος που
έχουν το κατοικίδιο αυξάνει το άγχος και την επιθετικότητα πράγμα που όπως
φαίνεται διαφωνεί με άλλες έρευνες. Τέλος από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι τα
κορίτσια είναι λιγότερα επιθετικά από τα αγόρια. | el |
dc.format.extent | 67 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ζώα συντροφιάς | el |
dc.subject | 'Αγχος | el |
dc.subject | Επιθετικότητα | el |
dc.subject | Παιδιά | el |
dc.title | Η επίδραση των ζώων συντροφιάς στο άγχος και στην επιθετική συμπεριφορά των παιδιών | el |
dc.title.alternative | The effect of pets on stress and aggressive behavior in children | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Petrogiannis, Konstantinos | |
dc.contributor.committee | Παπαηλιού, Χριστίνα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.description.abstracttranslated | The human relationship with pets began many years ago, when their
domestication began. Children especially love animals and their motivation for
getting a pet is probably company and play. But the benefits to a child from this
cohabitation are many. Children who have pets have the opportunity to learn, to
develop their emotional intelligence and a sense of responsibility. It has also been
observed that these children have more self-confidence and a sense of social
responsibility.
Pets are now in the lives of many children and are chosen either by themselves
but mainly by their parents. The purpose of this research is to investigate the degree to
which pets have an effect on stress and aggressive behavior of children. It was studied
how much time children spend with their pet, either caring or playing with them
reduces the child's aggression and stress. It also looked at whether owning a pet helps
change children's aggression and stress behaviors. Another question that has been
studied is whether the manifestation of anxiety and aggression by a child differs from
his gender.
The study was conducted using the method of quantitative research and used a
questionnaire from CBCL, a list of children's behavior control. It was completed by
parents who owned a pet but also by parents who did not. The results of the research
showed that pets reduce the stress and aggression of children but also the time they
spend on the pet reduces aggression. Time with pet has been shown to increase stress
and aggression, which seems to contradict other research. Finally, the results showed
that girls are less aggressive than boys. | el |