Show simple item record

Αξιολόγηση εφαρμογών κινητών τηλεφώνων για ψηφιακή ξενάγηση σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους

dc.contributor.advisorTriantafyllou, Ioannis
dc.contributor.authorΚαριπίδη, Αφροδίτη
dc.date.accessioned2021-10-27T06:29:37Z
dc.date.available2021-10-27T06:29:37Z
dc.date.issued2021-10-01
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1438
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1289
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εστιάζεται στις εφαρμογές κινητών συσκευών (mobile apps) που αφορούν ψηφιακές περιηγήσεις σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους. Ο προβληματισμός μας γεννήθηκε την περίοδο της πανδημίας, συνθήκη που μας ώθησε να ερευνήσουμε σχετικά με τις εφαρμογές που μας φέρνουν κοντά στον πολιτισμό χωρίς φυσική παρουσία, εφόσον, μάλιστα, από την έρευνά μας διαπιστώσαμε πως στις φάσεις του εγκλεισμού η επισκεψιμότητα του κοινού σε αυτές τις εφαρμογές αυξήθηκε. Σκοπός μας ήταν να ανακαλύψουμε με ποιά κριτήρια αξιολογούν οι χρήστες αυτές τις εφαρμογές. Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, εντοπίσαμε τα κριτήρια αξιολόγησης εφαρμογών κινητών συσκευών που καταγράφονται στη βιβλιογραφία και τα αναζητήσαμε στα σχόλια των χρηστών για τις δύο εφαρμογές που επιλέξαμε να ερευνήσουμε, την Google Arts and Culture και τη Smartify, τις οποίες και παρουσιάζουμε αναλυτικά. Από το ηλεκτρονικό κατάστημα Play Store λοιπόν συλλέξαμε τα σχόλια των χρηστών για τις δύο παραπάνω εφαρμογές κατά την περίοδο 1/1/2020 έως και 31/7/2021. Τα σχόλια αυτά καταμετρήθηκαν και κατηγοριοποιήθηκαν σε πρόγραμμα φύλλων Excel ανάλογα με τα 21 κριτήρια αξιολόγησης στα οποία καταλήξαμε μέσω μιας διαδικασίας αντιστοίχισης (mapping). Σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας, τα κυριότερα κριτήρια αξιολόγησης των χρηστών για εφαρμογές κινητών συσκευών που αφορούν ψηφιακές περιηγήσεις σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους είναι κατά σειρά: η Γενκότερη Εμπειρία Χρήστη, η Γενική Ευχρηστία, η Αποτελεσματικότητα και η Χρησιμότητα. Σε δεύτερη φάση καταμετρήσαμε τα σχόλια των χρηστών που είχαν αρνητική χροιά ή/και διορθωτικό χαρακτήρα. Και εδώ τα τρία πρώτα είναι η Γενκότερη Εμπειρία Χρήστη, η Γενική Ευχρηστία γενικά και η Αποτελεσματικότητα του συστήματος. Φαίνεται πως: α. οι χρήστες προτιμούν να αξιολογούν με τα γενικά κριτήρια της Εμπειρίας Χρήστη και της Ευχρηστίας και να μην υπεισέρχονται σε λεπτομέρειες, και β. η Αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι σε κάθε περίπτωση σημαντική για τους χρήστες, ακόμη κι αν αυτοί είναι χρήστες μουσείων και πολιτιστικών χώρων.el
dc.format.extent151el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜουσείαel
dc.subjectΠολιτιστικοί οργανισμοίel
dc.subjectΑπομακρυσμένη περιήγηση μουσείωνel
dc.subjectΕφαρμογές κινητών συσκευώνel
dc.subjectΕφαρμογές κινητών συσκευών για μουσείαel
dc.subjectΚριτήρια αξιολόγησης εφαρμογών κινητών συσκευών για μουσείαel
dc.subjectΕυχρηστία εφαρμογών κινητών συσκευώνel
dc.subjectΕμπειρία χρήστη εφαρμογών κινητών συσκευώνel
dc.subjectΔιεπαφή χρήστη εφαρμογών κινητών συσκευώνel
dc.titleΑξιολόγηση εφαρμογών κινητών τηλεφώνων για ψηφιακή ξενάγηση σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρουςel
dc.title.alternativeEvaluation of mobile applications for digital tour of museums and cultural sitesel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeDendrinos, Markos
dc.contributor.committeeAntoniou, Angeliki
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedThis paper focuses on mobile applications for digital tours of museums and cultural sites. Our concern was born during the period of pandemic, a condition that prompted us to review these applications that eliminate distances and bring us closer to civilization without physical presence. Our aim was to find out by what criteria users evaluate these applications and which of them rank them as the most important. To achieve this goal, we identified the criteria for evaluating mobile applications listed in the bibliography and looked for them in the comments of users who browse applications for the art world, in particular in the two applications we chose to examine two apps, Google Arts & Culture and Smartify, which we present in detail. From the online Google Play Store, we collected users' comments for the above two applications during the period 1/1/2020 - 31/7/2021. These comments were counted and categorized in a spreadsheet software program (Excel), following after are those evaluation criteria that we came up with a mapping process. According to the results of our research, the main users’ criteria for evaluating mobile applications related to digital tours at museums and cultural sites are in order: overall User Experience, Usability, System Effectiveness and Utility. In the second phase, we counted the comments of users who had a negative tone and / or corrective character. And here the first three are the overall User Experience, Usability in general and System Efficiency. It seems that: a. users choose to evaluate with general criteria and not into details, and b. efficiency is important for users in any case, even if they are users of museums and cultural sites.el


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές