dc.contributor.advisor | Triantafyllou, Ioannis | |
dc.contributor.author | Καριπίδη, Αφροδίτη | |
dc.date.accessioned | 2021-10-27T06:29:37Z | |
dc.date.available | 2021-10-27T06:29:37Z | |
dc.date.issued | 2021-10-01 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1438 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1289 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία εστιάζεται στις εφαρμογές κινητών συσκευών (mobile apps) που
αφορούν ψηφιακές περιηγήσεις σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους. Ο προβληματισμός
μας γεννήθηκε την περίοδο της πανδημίας, συνθήκη που μας ώθησε να ερευνήσουμε
σχετικά με τις εφαρμογές που μας φέρνουν κοντά στον πολιτισμό χωρίς φυσική παρουσία,
εφόσον, μάλιστα, από την έρευνά μας διαπιστώσαμε πως στις φάσεις του εγκλεισμού η
επισκεψιμότητα του κοινού σε αυτές τις εφαρμογές αυξήθηκε. Σκοπός μας ήταν να
ανακαλύψουμε με ποιά κριτήρια αξιολογούν οι χρήστες αυτές τις εφαρμογές. Για να
επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, εντοπίσαμε τα κριτήρια αξιολόγησης εφαρμογών κινητών
συσκευών που καταγράφονται στη βιβλιογραφία και τα αναζητήσαμε στα σχόλια των
χρηστών για τις δύο εφαρμογές που επιλέξαμε να ερευνήσουμε, την Google Arts and
Culture και τη Smartify, τις οποίες και παρουσιάζουμε αναλυτικά. Από το ηλεκτρονικό
κατάστημα Play Store λοιπόν συλλέξαμε τα σχόλια των χρηστών για τις δύο παραπάνω
εφαρμογές κατά την περίοδο 1/1/2020 έως και 31/7/2021. Τα σχόλια αυτά
καταμετρήθηκαν και κατηγοριοποιήθηκαν σε πρόγραμμα φύλλων Excel ανάλογα με τα 21
κριτήρια αξιολόγησης στα οποία καταλήξαμε μέσω μιας διαδικασίας αντιστοίχισης
(mapping). Σύμφωνα με τα αποτελέσματά μας, τα κυριότερα κριτήρια αξιολόγησης των
χρηστών για εφαρμογές κινητών συσκευών που αφορούν ψηφιακές περιηγήσεις σε
μουσεία και πολιτιστικούς χώρους είναι κατά σειρά: η Γενκότερη Εμπειρία Χρήστη, η Γενική
Ευχρηστία, η Αποτελεσματικότητα και η Χρησιμότητα. Σε δεύτερη φάση καταμετρήσαμε τα
σχόλια των χρηστών που είχαν αρνητική χροιά ή/και διορθωτικό χαρακτήρα. Και εδώ τα
τρία πρώτα είναι η Γενκότερη Εμπειρία Χρήστη, η Γενική Ευχρηστία γενικά και η
Αποτελεσματικότητα του συστήματος. Φαίνεται πως: α. οι χρήστες προτιμούν να
αξιολογούν με τα γενικά κριτήρια της Εμπειρίας Χρήστη και της Ευχρηστίας και να μην
υπεισέρχονται σε λεπτομέρειες, και β. η Αποτελεσματικότητα του συστήματος είναι σε
κάθε περίπτωση σημαντική για τους χρήστες, ακόμη κι αν αυτοί είναι χρήστες μουσείων και
πολιτιστικών χώρων. | el |
dc.format.extent | 151 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Μουσεία | el |
dc.subject | Πολιτιστικοί οργανισμοί | el |
dc.subject | Απομακρυσμένη περιήγηση μουσείων | el |
dc.subject | Εφαρμογές κινητών συσκευών | el |
dc.subject | Εφαρμογές κινητών συσκευών για μουσεία | el |
dc.subject | Κριτήρια αξιολόγησης εφαρμογών κινητών συσκευών για μουσεία | el |
dc.subject | Ευχρηστία εφαρμογών κινητών συσκευών | el |
dc.subject | Εμπειρία χρήστη εφαρμογών κινητών συσκευών | el |
dc.subject | Διεπαφή χρήστη εφαρμογών κινητών συσκευών | el |
dc.title | Αξιολόγηση εφαρμογών κινητών τηλεφώνων για ψηφιακή ξενάγηση σε μουσεία και πολιτιστικούς χώρους | el |
dc.title.alternative | Evaluation of mobile applications for digital tour of museums and cultural sites | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Dendrinos, Markos | |
dc.contributor.committee | Antoniou, Angeliki | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης | el |
dc.description.abstracttranslated | This paper focuses on mobile applications for digital tours of museums and cultural sites.
Our concern was born during the period of pandemic, a condition that prompted us to
review these applications that eliminate distances and bring us closer to civilization without
physical presence. Our aim was to find out by what criteria users evaluate these applications
and which of them rank them as the most important. To achieve this goal, we identified the
criteria for evaluating mobile applications listed in the bibliography and looked for them in
the comments of users who browse applications for the art world, in particular in the two
applications we chose to examine two apps, Google Arts & Culture and Smartify, which we
present in detail. From the online Google Play Store, we collected users' comments for the
above two applications during the period 1/1/2020 - 31/7/2021. These comments were
counted and categorized in a spreadsheet software program (Excel), following after are
those evaluation criteria that we came up with a mapping process. According to the results
of our research, the main users’ criteria for evaluating mobile applications related to digital
tours at museums and cultural sites are in order: overall User Experience, Usability, System
Effectiveness and Utility. In the second phase, we counted the comments of users who had a
negative tone and / or corrective character. And here the first three are the overall User
Experience, Usability in general and System Efficiency. It seems that: a. users choose to
evaluate with general criteria and not into details, and b. efficiency is important for users in
any case, even if they are users of museums and cultural sites. | el |