Υλοποίηση αντιπροσωπευτικών αλγορίθμων γραφικών με οπτικοποιημένη αλληλεπίδραση με το χρήστη για εκπαιδευτικούς σκοπούς με χρήση WebGL
Implementation of representative graphics algorithms offering visualized user interaction for educational purposes using WebGL
Λέξεις-κλειδιά
Γραφικά ; Εκπαίδευση ; WebGLΠερίληψη
Στα πλαίσια της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας υλοποιήθηκε μια σειρά από τυπικούς αλγορίθμους Γραφικών με στοιχεία οπτικοποιημένης αλληλεπίδρασης με το χρήστη επιτρέποντας την εξερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων εξέλιξης και κατανόηση της λειτουργίας τους. Η υλοποίηση αξιοποιεί την πλατφόρμα WebGL/Javascript για αυξημένη διάχυση των αποτελεσμάτων (συμβατότητα με όλους τους σύγχρονους φυλλομετρητές χωρίς ανάγκη πρόσθετων) και υψηλές δυνατότητες ελέγχου του οπτικού αποτελέσματος. Υλοποιήθηκαν οι εξής αλγόριθμοι:
• Σύνθετοι μετασχηματισμοί στο επίπεδο
• Σύνθετοι μετασχηματισμοί στο χώρο
• Bresenham για ευθύγραμμο τμήμα
• Bresenham για κύκλο
• Προοπτική προβολή
• Ψαλίδισμα αυτιών
• Χρωματισμός πολυγώνου με seed fill (4 γείτονες)
• Χρωματισμός πολυγώνου με γραμμή σάρωσης
• Χρωματισμός πολυγώνου με γραμμή σάρωσης στο χώρο των αντικειμένων
• Z buffer
Περίληψη
In the scope of the present Diploma Thesis a series of typical Graphics algorithms were implemented, incorporating visual user interaction features, allowing alternative scenarios of evolution and insight to their functonality. The implementation takes advantage of the WebGL/Javascript platform for increased diffusion of the results (compatibility with all contemporary browsers without the need for plugins) and high capability of controlling the visual outcome. The implemented algorithms are the following:
• 2D Composite transformations
• 3D Composite transformations
• Bresenham for line segment
• Bresenham for circle
• Perspective view
• Ear clipping
• Polygon coloring with seed fill (4 neighbors)
• Polygon coloring with scan line
• Polygon coloring with scan line in the object space
• Z buffer