dc.contributor.advisor | KOKLA, VASILIKI or VASSILIKI | |
dc.contributor.author | Τσαντίρη, Κωνσταντίνα | |
dc.date.accessioned | 2022-02-24T10:36:32Z | |
dc.date.available | 2022-02-24T10:36:32Z | |
dc.date.issued | 2021-10-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1764 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1615 | |
dc.description.abstract | Οι παλιές ασπρόμαυρες φωτογραφίες, αρκετές φορές, παρουσιάζουν μια ζεστή καφέ ή σέπια χροιά σε όλη την εικόνα τους. Αυτή η χροιά είναι γνωστή ως τονισμός που συνήθως επιτυγχανόταν με την προσθήκη συγκεκριμένων χημικών κατά τη διαδικασία στερέωσης μιας φωτογραφίας. Στην παρούσα πτυχιακή θα μελετηθούν χαρακτηριστικά παραδείγματα παλαιών φωτογραφικών τεκμηρίων που φέρουν τονισμό και θα αξιολογηθεί το είδος των εργασιών που μπορούν να εφαρμοστούν σε αυτό το είδος των φωτογραφικών τεκμηρίων. Μελετήθηκαν 17 τονισμένες φωτογραφίες. Διερευνήθηκε η διαδικασία του τονισμού των φωτογραφικών εικόνων και η κατάσταση διατήρησής τους. Πέραν της ιστορικής μελέτης εφαρμόστηκαν οι παρακάτω εργαστηριακοί μέθοδοι: πολυφασματική φωτογράφηση, ATR-FTIR και SEM/EDS. Στην συνέχεια λαμβάνοντας υπόψη την συλλογή των παραπάνω πληροφοριών αποφασίστηκε ένα πρόγραμμα επεμβατικών εργασιών συντήρησης βάση των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζουν αυτά τα φωτογραφικά τεκμήρια. Οι εργασίες συντήρησης πέραν των άλλων επικεντρώθηκαν στην ελάχιστη επέμβαση και αφορούσαν την ταυτόχρονη στερέωση και χρωματική ομαλοποίηση των κενών των φωτογραφικών εικόνων. | el |
dc.format.extent | 183 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Τονισμός | el |
dc.subject | Τονισμένες φωτογραφίες | el |
dc.subject | Ιστορικές τεχνικές τονισμού | el |
dc.subject | Συντήρηση φωτογραφίας | el |
dc.subject | Ιστορικές φωτογραφικές τεχνικές | el |
dc.subject | Ενάλατο χαρτί | el |
dc.subject | Αλβουμινοτυπία | el |
dc.subject | Κολλοδιοτυπία | el |
dc.subject | Τεχνική ATR-FTIR | el |
dc.subject | Τεχνική SEM | el |
dc.subject | Πολυφασματικές τεχνικές | el |
dc.subject | Ανθρακοτυπία | el |
dc.subject | Κολλοτυπία | el |
dc.subject | Πλατινοτυπία | el |
dc.subject | Ζελατινο-αλογονούχος άργυρος | el |
dc.subject | Woodburytype | el |
dc.subject | Ζελατίνη | el |
dc.subject | Μεθυλοκυτταρίνη | el |
dc.title | Ασπρόμαυρες φωτογραφίες με τονισμό (τέλη 19ου – αρχές 20ου αιώνα). Μελέτη και εργασίες συντήρησης | el |
dc.title.alternative | Greek toned photographs of the beginning of 20th century. Investigation of the materials, the structure and the process. | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | CHOULIS, KONSTANTINOS | |
dc.contributor.committee | Boyatzis, Stamatis | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών & Πολιτισμού | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | el |
dc.description.abstracttranslated | The old black and white photos, sometimes, have a warm brown or sepia hue, throughout their image. This hue is known as ‘toning’ which was usually achieved by adding specific chemicals inside the fixing bath. In this dissertation, will be studied some typical examples of old photographic material that are toned, and will be evaluated the kind of conservation work that can be applied to this type of photographic material. 17 toned photos were studied. The process of toning the photographic images and their preservation condition were investigated. In addition to the historical study, were applied the following laboratory methods: multispectral photography, ATR-FTIR and SEM/EDS. Then, taking into consideration the collection of the above information, a program of invasive conservation treatment was decided, based on the peculiarities of these photographic material. The conservation treatment, among other things, focused on the minimal intervention and concerned the simultaneous fixing and colour restoration of the losses of the photographic images. | el |