Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η οργανωσιακή μάθηση στις υπηρεσίες υγείας

dc.contributor.advisorΓούλα, Ασπασία
dc.contributor.authorΒασιλείου, Μαρία
dc.date.accessioned2022-03-03T09:12:58Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1791
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1642
dc.description.abstractΗ οργανωσιακή μάθηση είναι μια διάσταση της λειτουργίας των οργανισμών η οποία συνδέεται με την ικανότητα του οργανισμού να αποδίδει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας καθώς επίσης και να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις του σύγχρονου και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος λειτουργίας. Ειδικότερα σε ότι αφορά τον τομέα της υγείας, η οργανωσιακή μάθηση σχετίζεται με την ικανότητα αναβάθμισης των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στους πολίτες. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η ανάδειξη της σημασίας της οργανωσιακής μάθησης και της προώθησής της εντός του περιβάλλοντος των δομών υγείας. Υλικό και Μέθοδος: Για την διερεύνηση του ζητήματος της οργανωσιακής μάθησης, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Για την βιβλιογραφική επισκόπηση, δόθηκε μεγαλύτερο βάρος στον εντοπισμό δημοσιεύσεων με έμφαση εντός του χρονικού ορίου των τελευταίων 15 ετών, λαμβάνοντας πάντα υπόψη και την εξέλιξη της θεωρίας του μάνατζμεντ στο πέρασμα των ετών. Για την αναζήτηση της βιβλιογραφίας χρησιμοποιήθηκαν μηχανές αναζήτησης όπως το Google Scholar ή ιστοσελίδες όπως το Mednet, ενώ χρησιμοποιήθηκαν λέξεις/φράσεις κλειδιά όπως : οργανωσιακή μάθηση, οργανωσιακή γνώση, οργανωσιακή κουλτούρα, συμμετοχικό μάνατζμεντ, νοσοκομεία και ηγεσία. Αποτελέσματα: Η οργανωσιακή μάθηση διαπιστώθηκε ότι αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την βελτίωση της παροχής υπηρεσιών υγείας. Το συμμετοχικό μοντέλο διοίκησης φάνηκε πως είναι καταλληλότερο για την προώθηση των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων για την επέκταση της οργανωσιακής μάθησης. Στα ελληνικά δημόσια νοσοκομεία εντοπίστηκε πως το κυρίαρχο μοντέλο διοίκησης είναι το γραφειοκρατικό με αποτέλεσμα να είναι πιο δύσκολη η προώθηση των μεταρρυθμίσεων που θα διασφαλίσουν την ενίσχυση της οργανωσιακής μάθησης. Η εμπειρία της πανδημίας covid-19 και της χρήσης της οργανωσιακής μάθησης κατέδειξε την σημασία της για την αντιμετώπιση αναδυόμενων κρίσεων. Σημαντικός παράγοντας για την ενίσχυση της οργανωσιακής μάθησης εντοπίζεται να είναι η ενσωμάτωση και επέκταση της χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής, για την ταχύτατη διάχυση της γνώσης σε ένα ασφαλές περιβάλλον για τα μέλη του οργανισμού υγείας. Συμπεράσματα – Προτάσεις: Σε ένα διεθνές επίπεδο – και ειδικότερα σε ότι αφορά τη Δύση - συμπεραίνεται μια τάση προς το συμμετοχικό μοντέλο ηγεσίας και την προώθηση της οργανωσιακής μάθησης για την βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχουν οι οργανισμοί υγείας. Σε ότι αφορά τα ελληνικά δεδομένα, η διατήρηση ενός συγκεντρωτικού και γραφειοκρατικού μοντέλου διοίκησης λειτουργεί ανασταλτικά για την προώθηση της οργανωσιακής μάθησης. Προτείνεται η σταδιακή μετάβαση προς ένα μοντέλο διοίκησης που θα είναι περισσότερο συμμετοχικό και θα λαμβάνει περισσότερο υπόψη τις ανάγκες και παρατηρήσεις του προσωπικού για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μετάβαση αυτή δεν μπορεί να γίνει άμεσα ή απότομα αλλά πρέπει να αποτελέσει στόχο διαδοχικών παρεμβάσεων οι οποίες θα καλλιεργήσουν την αντίστοιχη οργανωτική κουλτούρα.el
dc.format.extent81el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΝοσοκομείαel
dc.subjectΟργανωσιακή μάθησηel
dc.subjectΣυμμετοχικό μάνατζμεντel
dc.subjectΔημόσια νοσοκομείαel
dc.subjectCovid-19el
dc.titleΗ οργανωσιακή μάθηση στις υπηρεσίες υγείαςel
dc.title.alternativeOrganizational learning in health organizationsel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΣαρρής, Μάρκος
dc.contributor.committeeStamouli, Maria-Aggeliki
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδαςel
dc.description.abstracttranslatedOrganizational learning is a dimension of the function of organizations which is tied with the organization’s ability to provide high quality services as well as better respond to the demands of a modern and competitive environment. Specifically for the health sector, organizational learning has been correlated with their ability of improving the health services they provide citizens with. Purpose: the purpose of this study is to distinguish the importance of organizational learning and its promotion within the environment of the health service sector Material and Method: For investigating the concept of organizational learning, a literature review of both greek and international literature was employed. For the literature review, a window of publication with an emphasis within the last 20 years was chosen, taking into consideration though the fact that management theory has evolved throughout the years. To identify proper material for the literature review, search engines like Google Scholar or pages like Mednet were employed, using keywords such as: organizational learning, organizational knowledge, participatory model of management and hospitals, leadership. Results: Organizational learning has been found to be an important factor for the improvement of health care services. The participatory management model has been shown as the most appropriate for the advancement of required reforms for the advancement of organizational learning. Concerning greek public hospitals, it was found that the dominant organizational model is the bureaucratic one, having as a result a difficulty in promoting reforms necessary for ensuring the promotion of organizational learning. The experience of the covid-19 pandemic showcased the importance of organizational learning for dealing with emerging crisis. An important factor for strengthening organizational learning has been found in the integration and expansion of the use of information technology, for the rapid spreading of knowledge in a safe for the members of the organization environment. Results – Suggestions: On an international level – especially in regards to the West – there is a tendency towards the participatory business model and the promotion of organizational learning for the improvement of services provided by healthcare organizations. In regards to Greek data, the maintaining of a bureaucratic model of management works contrary to the promotion of organizational learning. A gradual transition towards a more participatory model of management that takes into consideration the needs and suggestions of the organization’s members for the improvement of offered services is proposed. This transition cannot happen instantly or suddenly, but it has to become a target of successive interventions that will promote a respective shift in organizational culture.el
dcterms.embargoTerms6 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2022-09-02T09:12:58Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές