Show simple item record

Ηγεσία και δυναμική ομάδας: Εργασιακή ευημερία και οργανωσιακή κουλτούρα στις υπηρεσίες υγείας

dc.contributor.advisorΣαρρής, Μάρκος
dc.contributor.authorΚατσανδρή, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2022-03-18T08:51:25Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1921
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/amitos-1772
dc.description.abstractΕισαγωγή: Όλοι οι άνθρωποι ανήκουν σε μία ομάδα που λειτουργούν – αλληλεπιδρούν συλλογικά για να πετύχουν ένα κοινό στόχο. Η κάθε ομάδα έχει έναν « ηγέτη», ο οποίος οφείλει να συγκεντρώνει στο πρόσωπό του εκείνα τα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν άξιο να ηγηθεί μιας ομάδας. Ο ηγέτης είναι εκείνος που γνωρίζει ότι αφορά την ομάδα του και με αυτόν τον τρόπο είναι σε θέση να την «διοικήσει» αποτελεσματικότερα. Η οργανωσιακή κουλτούρα αποτελεί την προσωπικότητα του οργανισμού και δημιουργεί µια αίσθηση ταυτότητας για κάθε υγειονομικό σχηματισμό, ενώ παράλληλα αποτελεί το πλαίσιο αναφοράς για αποφάσεις και ενέργειες. Στο πλαίσιο των υπηρεσιών υγείας ο όρος κουλτούρα, περιλαμβάνει τις κοινές αντιλήψεις που υπάρχουν και έχουν γίνει αποδεκτές από τους εργαζόμενους, ώστε να εξασφαλίζεται όχι µόνο η επιβίωση, αλλά και η εύρυθµη λειτουργία και ανάπτυξή τους. Η οργανωσιακή κουλτούρα έχει συνδεθεί µε στοιχεία που συμβάλλουν στην ποιότητα των υπηρεσιών, όπως η ικανοποίηση από τη νοσηλευτική φροντίδα και την ασφάλεια του ασθενούς, τη διάθεση των µελών για βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας του οργανισμού, την ικανοποίηση από την εργασία καθώς και την ικανοποίηση των µελών από την κάλυψη των υλικών και των κοινωνικών αναγκών τους. Οι διάφοροι τύποι της οργανωσιακής κουλτούρας ευνοούν ή δυσχεραίνουν τη λειτουργικότητα του οργανισμού, επηρεάζοντας είτε θετικά είτε αρνητικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Σκοπός: Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στον ρόλο της ηγεσίας και της δυναμικής της ομάδας στα πλαίσια της εργασιακής ευημερίας στις υπηρεσίες υγείας. Στη συνέχεια εστιάζει στην εργασιακή ευημερία και στην οργανωσιακή κουλτούρα στις υπηρεσίες υγείας. Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική συστηματική ανασκόπηση η οποία αναπτύχθηκε με τη χρήση τεσσάρων βάσεων δεδομένων: Medline (Pubmed), psycINFO, WebofSciense και Google Scholar. Τα άρθρα που χρησιμοποιήθηκαν ήταν γραμμένα στην Αγγλική γλώσσα και αφορούσαν κυρίως την τελευταία πενταετία. Αποτελέσματα & Συμπεράσματα: Αυτή η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση καταλήγει ότι οι πρακτικές που χρησιμοποιούν οι διευθυντές / ηγέτες υγειονομικών οργανισμών, όπως μια σειρά από πρακτικές ηγεσίας οι οποίες περιλαμβάνουν αλλαγές, στις σχέσεις και είναι προσανατολισμένες στην εργασία, έχουν σκοπό να υποστηρίξουν το υγειονομικό προσωπικό ,να προωθήσουν την εργασιακή ευημερία εντός των οργανισμών και να ενισχύσουν την οργανωσιακή κουλτούρα. Ωστόσο, η παρούσα διπλωματική κρίνει ότι απαιτούνται πιο ισχυροί ερευνητικοί σχεδιασμοί που να περιλαμβάνουν συνεπή και έγκυρα μέτρα ηγεσίας. Για να αυξηθεί η εμπιστοσύνη στα αποτελέσματα μελλοντικών μελετών που εξετάζουν τη διευθυντική ηγεσία και τη χρήση της έρευνας, απαιτούνται μεθοδολογίες με υψηλότερη εσωτερική και εξωτερική εγκυρότητα.el
dc.format.extent123el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΟμάδαel
dc.subjectΔυναμική ομάδαςel
dc.subjectΕργασιακή ευημερίαel
dc.subjectΟργανωσιακή κουλτούραel
dc.subjectΥπηρεσίες υγείαςel
dc.titleΗγεσία και δυναμική ομάδας: Εργασιακή ευημερία και οργανωσιακή κουλτούρα στις υπηρεσίες υγείαςel
dc.title.alternativeLeadership and team dynamics: Work prosperity and organizational culture in health servicesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΓούλα, Ασπασία
dc.contributor.committeeΣούλης, Σωτήριος
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδαςel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: All people belong to a working group, in which they interact collectively to achieve a common goal. Each team has a "leader", who must bring together all of the characteristics that would make him worthy to lead a team. 'Leader' is a person who knows what it concerns his Team and in this way he is in a position to manage his group more effectively. The Organizational culture is the personification of the organization and creates a sense of identity for every health formation, while at the same time it is the reference framework for decisions and actions. In the context of health services, the term 'Culture' includes the common perception that exists and has been accepted by employees, in order to ensure not only the survival of the Services, but also their proper functioning and development. Organizational culture is linked to the elements that contribute to the quality of services given, such as the satisfaction of nursing care and patient safety, the capacity of Human Resources to improve their efficiency and effectiveness, but also the job satisfaction of the HR from the Material's coverage and the satisfaction of the Patients for the coverage of their needs. The different types of organizational culture favor or hinder the functioning of the organization, affecting either positively or negatively the health services provided. Purpose: The present dissertation focuses on the role of leadership and team dynamics in the context of occupational wealth in health services both for the Human Resources of them and Patients Method: A systematic literature review was conducted using four databases: Medline (Pubmed), psycINFO, WebofSciense and Google Scholar. The articles that were used for the research were written in English and concerned mainly the last five years. Results & Conclusions: This systematic literature review concludes that the practices used by Managers & Leaders of health institutions, such as a series of work-oriented & change-oriented leadership practices, are intended to support health care professionals and promote occupational wealth & success within institutions and enhance organizational culture. In a Nutshell, to increase the veracity of the results of future studies examining managerial leadership and the use of research, it is required to have methodologies with higher internal and external validity.el
dcterms.embargoTerms6 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2022-09-17T08:51:25Z


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές