Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επίδραση της απουσίας της μητέρας στα παιδιά βρεφικής, προσχολικής και σχολικής ηλικίας πριν και εν μέσω της πανδημίας του ιού covid - 19

dc.contributor.advisorΚονταξοπούλου, Διονυσία
dc.contributor.authorΠετρίδου, Βασιλική
dc.date.accessioned2022-03-31T08:55:32Z
dc.date.available2022-03-31T08:55:32Z
dc.date.issued2022-03-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2032
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1883
dc.description.abstractΗ παρουσία της μητέρας από τα πολύ παλιά χρόνια είναι απαραίτητη. Η μητέρα αποτελεί στήριγμα, αναπτύσσει δεσμό και προσφέρει ασφάλεια στο παιδί. Για αυτόν τον λόγο, σκοπός εκπόνησης της συγκεκριμένης εργασίας είναι να μελετηθεί η απουσία της μητέρας από την ζωή των παιδιών σε δύο συνθήκες διαβίωσης. Αν αυτή σχετίζεται με κάποια προβλήματα που εμφάνιζαν τα παιδιά είτε πριν την έξαρση της πανδημίας που ξέσπασε στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2020 είτε η απουσία εν μέσω αυτής. Ίσως η κατάσταση με την μητρική απουσία να έχει αντίκτυπο στα παιδιά από βρεφική μέχρι και μέση παιδική ηλικία. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η συσχέτιση μεταξύ της έλλειψης μητρικής παρουσίας παιδιών 1;6 – 5 και 6 – 12 ετών με την πρόκληση των εσωτερικευμένων προβλημάτων δηλαδή του άγχους και κατάθλιψης, της εμφάνισης επιθετικών συμπεριφορών, ζητήματα κοινωνικότητας και σχολικής επίδοσης πριν και εν μέσω πανδημίας. Για την έρευνα, η μέθοδος, η οποία βοήθησε στην συλλογή δεδομένων με σκοπό την ανάλυση και ύστερα την εξαγωγή αποτελεσμάτων ήταν η ποσοτική μέσω ερωτηματολογίων που δημοσιοποιήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς συμπλήρωση από μητέρες παιδιών 1;6 – 5 και 6 – 12 ετών. Το εργαλείο ήταν η Λίστα Ελέγχου Παιδικής Συμπεριφοράς (Child Behavior CheckList = CBCL). Από τα αποτελέσματα φάνηκε πως η απουσία της μητέρας δεν σχετίζεται με την εκδήλωση του άγχους/κατάθλιψης, της επιθετικότητας, της κοινωνικότητας και της σχολικής επίδοσης πριν την πανδημία και στην διάρκεια της χωρίς βέβαια να υπάρχει διαφορά μεταξύ των ηλικιών αφού τα αποτελέσματα έδειξαν τα ίδια και στα παιδιά 1; 6 – 5 και 6 – 12 ετών. Όσον αφορά, την σύγκριση των δύο συνθηκών πριν και εν μέσω του κορονοϊού παρατηρήθηκε μια μικρή αύξηση μέσα στην πανδημία. Συνεπώς, μπορεί να θεωρηθεί πως τελικά τα ερωτήματα που τέθηκαν είναι επιπτώσεις της έξαρσης του ιού και όχι τελικά της απούσας μητέρας. Η έρευνα αυτή καλύπτει ένα κενό σημείο της βιβλιογραφίας και συνεισφέρει σε αυτήν. Τα αποτελέσματα είναι έγκυρα και αξιόπιστα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν θεωρητικά και να συμβάλουν σε μετέπειτα έρευνες.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑπουσία μητέραςel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΕσωτερικευμένα προβλήματα (άγχος / κατάθλιψη)el
dc.subjectΕπιθετικότηταel
dc.subjectΚοινωνικότηταel
dc.subjectΣχολική επίδοσηel
dc.subjectΠανδημία Covid - 19el
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectΚατάθλιψηel
dc.titleΗ επίδραση της απουσίας της μητέρας στα παιδιά βρεφικής, προσχολικής και σχολικής ηλικίας πριν και εν μέσω της πανδημίας του ιού covid - 19el
dc.title.alternativeThe effect of maternal absence on infants, preschoolers and school children before and during the Covid - 19 pandemicel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΝαυρίδη, Ευανθία
dc.contributor.committeeΠαπαηλιού, Χριστίνα
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedThe presence of the mother from very old years is essential. The mother supports, develops a bond and offers security to the child. For this reason, the purpose of this study is to study the absence of the mother from the lives of children in two living conditions. If it is related to some problems that the children had either before the outbreak of the pandemic that broke out in Greece in March 2020 or the absence in the middle of it. The situation with maternal absence may have an impact on children from infancy to middle childhood The aim of the present study is to correlate the lack of maternal presence of children 1;6 - 5 and 6 - 12 years with the provocation of internalized problems (anxiety and depression), the occurrence of aggressive behaviors, issues of sociability and school performance before and in the middle of pandemic. For the research, the method, which helped in the collection of data for the purpose of analysis and then the extraction of results, was the quantitative one through questionnaires published on social media to be completed by mothers of children 1;6-5 and 6-12 years old. The tool was the Child Behavior CheckList (CBCL). From the results it seems that the absence of the mother is not related to the manifestation of anxiety/depression, aggression, sociability and school performance before the pandemic and during Covid without of course without any difference between the ages since the results showed the same in children 1? 6 - 5 and 6 - 12 years. Regarding, compared to the two conditions before andduring coronavirus a small increase was observed within the pandemic. Therefore, it can be considered that the questions raised are ultimately the consequences of the outbreak of the virus and not ultimately the absence of the mother. This research covers a gap in the literature and contributes to it. The results are valid and reliable and can be used theoretically and contribute to subsequent research.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές