dc.contributor.advisor | Χατζηδήμα, Σταματίνα | |
dc.contributor.author | Κιντή, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2022-04-19T07:54:18Z | |
dc.date.available | 2022-04-19T07:54:18Z | |
dc.date.issued | 2022-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2151 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2002 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί ο βαθμός αποδοχής της φορολογικής πολιτικής των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών ΙΧ αυτοκινήτων. Έπειτα θα εξεταστεί η αποτελεσματικότητά των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, ως φόρος παροχής κινήτρων. Θα αναλυθεί η περιβαλλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο τρόπος που αυτή εκφράζεται και υλοποιείται μέσα από την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής φορολογίας στα κράτη μέλη της. Στην συγκεκριμένη εργασία θα εξεταστεί ο βαθμός αποδοχής της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» όσο αφορά τα τέλη κυκλοφορίας και η αποτελεσματικότητα τους ως περιβαλλοντικός φόρος. Επίσης, θα αναλυθούν τα στοιχεία που συνθέτουν τον φόρο, στην Ελλάδα και σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. Για την προσέγγιση των ερευνητικών στόχων θα χρησιμοποιηθεί ποσοτική έρευνα και ειδικότερα θα διανεμηθούν ερωτηματολόγια σε κατόχους επιβατικών ΙΧ αυτοκινήτων. Η ανάλυση των δεδομένων θα γίνει με το SPSS και θα περιλαμβάνει ανάλυση συσχετίσεων. Αναλόγως των ευρημάτων της έρευνας θα μπορούσε ο φόρος δυνητικά να ενισχυθεί περαιτέρω, να καταργηθεί ή και να αντικατασταθεί από άλλον φόρο. | el |
dc.format.extent | 158 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Τέλη κυκλοφορίας | el |
dc.subject | Περιβαλλοντική πολιτική | el |
dc.subject | Περιβαλλοντικοί φόροι | el |
dc.subject | Φορολογία αυτοκίνητων | el |
dc.subject | Αρχή «Ο ρυπαίνων πληρώνει» | el |
dc.title | Τα τέλη κυκλοφορίας επιβατικών ΙΧ αυτοκινήτων ως περιβαλλοντικός φόρος. Διερεύνηση του βαθμού αποδοχής και της αποτελεσματικότητας του, ως φόρος παροχής κινήτρων και σύγκριση με άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο | el |
dc.title.alternative | Road tax for private cars as an environmental tax. Investigation of its degree of acceptance and effectiveness as an incentive tax and comparison with other EU Member States and the UK | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | HYZ, ALINA | |
dc.contributor.committee | Σταυρουλάκης, Δημήτριος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής | el |
dc.contributor.master | Δημόσια Οικονομική και Πολιτική | el |
dc.description.abstracttranslated | The purpose of this paper is to investigate the degree of acceptance of the tax policy of road tax for passenger cars. The effectiveness of environmental tax for passenger cars, as an incentive tax, will then be examined. The European Union's environmental policy and the way in which it is expressed and implemented through the development of environmental taxation in its Member States will be analyzed. This work will investigate the degree of acceptance of the 'polluter pays' principle regarding road tax and their effectiveness as an environmental tax. Also, the elements that make up the tax will be analyzed, in Greece and other EU Member States. Quantitative research will be used to approximate the research objectives and in particular questionnaires will be distributed to owners of motor vehicles. The analysis of the data will be done with SPSS and will include analysis of correlations. Depending on the findings of the research, the tax could potentially be further strengthened, abolished, or even replaced by another tax. | el |