Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι απόψεις των επιστημόνων της πληροφόρησης για την εφαρμογή μεθόδων μάρκετινγκ για την ανάπτυξη και προώθηση των υπηρεσιών των βιβλιοθηκών

dc.contributor.advisorVraimaki, Eftichia
dc.contributor.authorΤακάτογλου, Αλκμήνη
dc.date.accessioned2022-07-11T07:15:58Z
dc.date.available2022-07-11T07:15:58Z
dc.date.issued2022-07-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2423
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2263
dc.description.abstractΣτο σημερινό ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον των βιβλιοθηκών, η ανάπτυξη νέων υπηρεσιών που να ανταποκρίνονται στις ολοένα μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των χρηστών είναι καθοριστικής σημασίας για την βιωσιμότητα των οργανισμών αυτών. Παράλληλα, οι συλλογές και οι προσφερόμενες υπηρεσίες των βιβλιοθηκών παραμένουν ακόμα και σήμερα άγνωστες σε σημαντικό μέρος των δυνητικών αλλά και των υφιστάμενων χρηστών τους. χρήστες. Για την αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών η εφαρμογή των πρακτικών και εφαρμογών μάρκετινγκ στις βιβλιοθήκες είναι ιδιάζουσας σημασίας. Με τον τρόπο αυτόν οι βιβλιοθήκες θα πετύχουν όχι μόνο την προώθηση και αναγνώριση των παρεχόμενων υπηρεσιών και των συλλογών τους, αλλά και την αναγνώριση των αναγκών τον χρηστών της με στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους. Σκοπός της παρούσας πτυχιακής είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εργαζομένων σε ελληνικές βιβλιοθήκες αναφορικά με την εφαρμογή μεθόδων μάρκετινγκ για την προώθηση συλλογών και υπηρεσιών. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται η στάση των βιβλιοθηκονόμων έναντι του μάρκετινγκ, η αξιολόγηση και η σημαντικότητα των δραστηριοτήτων του μάρκετινγκ, ο βαθμός εμπλοκής των εργαζομένων, οι δεξιότητες των βιβλιοθηκονόμων για την εφαρμογή μάρκετινγκ και τέλος πιθανές προκλήσεις για την εφαρμογή του μάρκετινγκ στις ελληνικές βιβλιοθήκες. Για τη συλλογή πρωτογενών δεδομένων κατασκευάστηκε ένα ηλεκτρονικό δομημένο ερωτηματολόγιο ατομικής συμπλήρωσης. Για τον έλεγχο των ερευνητικών ερωτημάτων υιοθετήθηκε η ποσοτική μεθοδολογία (έρευνα επισκόπησης απόψεων). Συνολικά, συγκεντρώθηκαν 181 ερωτηματολόγια, κατάλληλα για στατιστική ανάλυση, από όλα τα είδη βιβλιοθηκών. Συμπερασματικά, δεν υπάρχει ξεκάθαρη άποψη και γνώση για το μάρκετινγκ, πράγμα που εν μέρει μπορεί να σχετίζεται με την ηλικία των εργαζομένων, καθώς στα παλαιότερα προγράμματα σπουδών δεν εντασσόταν το μάθημα του μάρκετινγκ. Επίσης, η έλλειψη προσωπικού επηρεάζει την εφαρμογή τεχνικών μάρκετινγκ, ως αποτέλεσμα να μην είναι σε προτεραιότητα η εφαρμογή του. Τέλος, η στάση των βιβλιοθηκονόμων φαίνεται να είναι θετική ως προς την εφαρμογή τέτοιων εργαλείων, αλλά υπάρχουν μία σειρά από παράγοντες που την περιορίζουν.el
dc.format.extent44el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΒιβλιοθήκηel
dc.subjectΜάρκετινγκel
dc.subjectΠροώθησηel
dc.subjectΕπιστήμονας πληροφόρησηςel
dc.subjectΒιβλιοθηκονόμοςel
dc.subjectΥπηρεσίες βιβλιοθήκηςel
dc.titleΟι απόψεις των επιστημόνων της πληροφόρησης για την εφαρμογή μεθόδων μάρκετινγκ για την ανάπτυξη και προώθηση των υπηρεσιών των βιβλιοθηκώνel
dc.title.alternativeGreek library employees’ views regarding the application of marketing for the promotion of library services and collectionsel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeKoulouris, Alexandros
dc.contributor.committeeAntoniou, Angeliki
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedIn the current competitive environment, developing new services that can fulfill the everchanging needs of users are vital for the survival of libraries. Moreover, library services and collections remain unknown to current and prospective users. To effectively deal with these issues, libraries need to apply marketing practices and applications. This way, they will be able to promote their services and collections and successfully assess their user needs. In this context, the current study aims at investigating Greek library employees’ views regarding the application of marketing for the promotion of library services and collections. In more detail, the study investigates the attitude of library employees toward marketing, how they evaluate the significance of marketing activities, how much they are involved in marketing as part of their work and possible challenges in the application of marketing in Greek libraries. To this end, a survey research was conducted, and a structured online questionnaire was developed for the primary data collection. In total, 181 valid questionnaires from employees of all types of libraries were returned. The results indicate that library employees do not have a clear view and knowledge about marketing. This find may be partially attributed to the age of research participants, as in the past marketing was not part of the curriculum of library schools. Moreover, staff shortage seems to affect the application of marketing, which is does not seem to be a priority for most Greek libraries. However, librarians hold a positive attitude toward marketing, but there is a number of issues that still hinder its wide application.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές