Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μελέτη των δράσεων των Δημοτικών Βιβλιοθηκών αναφορικά με τα παιδιά και τους νέους

dc.contributor.advisorKyprianos, Konstantinos
dc.contributor.authorΛύτρας, Ευστάθιος
dc.contributor.authorΠήτας, Νικόλαος
dc.date.accessioned2022-07-11T07:43:33Z
dc.date.available2022-07-11T07:43:33Z
dc.date.issued2022-07-07
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2425
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2265
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη έρευνα επιχειρεί να μελετήσει τις δράσεις των δημοτικών βιβλιοθηκών για παιδιά. Πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο δεν έχει εξεταστεί από την έως τώρα βιβλιογραφία στην Ελλάδα, παρότι, όπως διαπιστώνεται από το θεωρητικό πλαίσιο που παρατίθεται, υπάρχει ένας ικανός όγκος γνώσης σε χώρες του εξωτερικού. Η αναγκαιότητα διεξαγωγής της συγκεκριμένης μελέτης υπαγορευόταν επομένως από δύο παράγοντες, πρώτον την έλλειψη σχετικών μελετών στην ελληνική πραγματικότητα και την ανάγκη διερεύνησης του συγκεκριμένου φαινομένου στην περίοδο της τρέχουσας πανδημίας, που οπωσδήποτε οδηγεί σε μία άρδην μεταβολή της δράσης των βιβλιοθηκών. Με βάση τη μελέτη που πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων σε εργαζόμενους σε δημοτικές βιβλιοθήκες (Ν=28 & 5 αντίστοιχα), μπορούν να προκύψουν οι εξής κεντρικές διαπιστώσεις: 1) οι συμμετέχοντες της έρευνας θεωρούν πως λαμβάνει χώρα σε περιορισμένη έκταση η ανάπτυξη συνεργασιών από τις βιβλιοθήκες με τους γονείς των παιδιών και πως δεν υπάρχει σε σημαντικό βαθμό ένα ικανό προσωπικό με γνώσεις και δεξιότητες για να ενισχύει την εμπλοκή τους. Αντιθέτως, αποτιμούν θετικά την ύπαρξη ενός φιλικού κλίματος έναντι της συμμετοχής των παιδιών και την ύπαρξη ενός προσωπικού φιλικά διακειμένου έναντι αυτής. 2) παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, ο συνολικός χρόνος προϋπηρεσίας, η οικογενειακή κατάσταση και ο αριθμός παιδιών δεν φαίνεται να σχετίζονται με τις τιμές του εργαλείου μέτρησης. 3) όσο περισσότερα τα έτη προϋπηρεσίας στη συγκεκριμένη βιβλιοθήκη, τόσο πιο θετική η συνολική αποτίμηση περί των δράσεων της για τα παιδιά, 4) οι βιβλιοθηκονόμοι διακρίνονται από μία χαμηλότερη αντίληψη ως προς μία πληθώρα διαφορετικών παραμέτρων της λειτουργίας και της δράσης των δημόσιων βιβλιοθηκών για τα παιδιά σε σύγκριση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και 5) με βάση την ποιοτική έρευνα, οι συμμετέχοντες θεωρούν πως οι δημόσιες βιβλιοθήκες ενισχύουν τη φιλαναγνωσία και την κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, πως ανέπτυξαν ένα ευρύ φάσμα δράσεων που περιορίστηκαν στην περίοδο της πανδημίας και πως η ενίσχυση της διοικητικής και πολιτικής υποστήριξης των σχετικών εγχειρημάτων είναι αναγκαία για τη βελτίωσή τους.el
dc.format.extent85el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectAνάγνωσηel
dc.subjectBιβλίαel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΦιλαναγνωσίαel
dc.subjectΔημοτική Βιβλιοθήκηel
dc.titleΜελέτη των δράσεων των Δημοτικών Βιβλιοθηκών αναφορικά με τα παιδιά και τους νέουςel
dc.title.alternativeStudy of the activities of Municipal Libraries regarding children and young peopleel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeVraimaki, Eftichia
dc.contributor.committeeKoulouris, Alexandros
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedThis research attempts to study the activities of public libraries for children. This is a research question that has not been examined by the literature in Greece so far, although, as can be seen from the theoretical framework presented, there is a sufficient amount of knowledge in foreign countries. The necessity of conducting this study was therefore dictated by two factors, firstly the lack of relevant studies in the Greek reality and the need to investigate this phenomenon in the period of the current pandemic, which certainly leads to a radical change in the action of libraries. Based on the study conducted using questionnaires and interviews with employees of public libraries (N=28 & 5 respectively), the following central findings can be made: 1) the participants of the study consider that the development of partnerships between libraries and children's parents takes place to a limited extent and that there is not a significant degree of competent staff with knowledge and skills to enhance their involvement. On the contrary, they value positively the existence of a friendly climate towards children's involvement and the existence of friendly staff towards it. 2) Factors such as gender, age, the total number of years of professional experience, marital status and number of children do not seem to be related to the values of the measurement tool. 3) The greater the number of years spent working at the library in question, the more positive the overall appraisal of its actions for children. 4) When compared to other employees, librarians have a lower perception of a variety of various parameters of the functioning and operations of public libraries for children. 5) Participants in the qualitative research believe that public libraries improve children's literacy and social development, that they developed a wide range of activities that were limited to the pandemic period, and that administrative and political support for the relevant projects is needed to improve them.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές