Αξιολόγηση πλατφορμών λογισμικού (Software) και υλισμικού (Hardware) για την εκπαίδευση STEM και την εκπαιδευτική ρομποτική
Software and hardware platform evaluation for STEM education and educational robotics
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση STEM ; Ρομποτική ; Ρομποτικές εφαρμογές ; STEM educationΠερίληψη
Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα διαρκώς εξελισσόμενο τομέα που απευθύνεται σε μεγάλο εύρος χρηστών, ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία, έχοντας ως σκοπό την προώθηση της γνώσης και τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι διαθέσιμες εκπαιδευτικές πλατφόρμες που διατίθενται στο αγοραστικό κοινό είναι πολυάριθμες. Οι πλατφόρμες υλισμικού και λογισμικού διαθέτουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες αλλά έχουν κοινούς εκπαιδευτικούς στόχους και μεθόδους εκπαίδευσης. Οι δυνατότητες και οι ιδιαιτερότητες της κάθε ρομποτικής πλατφόρμας δεν είναι εύκολο να εντοπιστούν από κάποιον που δεν διαθέτει το ανάλογο τεχνολογικό υπόβαθρο καθώς τα χαρακτηριστικά τους περιγράφονται με δυσνόητες τεχνικές ορολογίες. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που οδηγούν σε σύγχυση τον εκπαιδευτικό ή τον γονέα στην προσπάθειά του να καταλήξει την βέλτιστη επιλογή για την αγορά της πλατφόρμας που θα εμπλουτίσει το εκπαιδευτικό του έργο. Σκοπός ήταν η παρουσίαση, η ανάλυση, η αξιολόγηση και η βαθμολόγηση δεκατεσσάρων (14) από τις δημοφιλέστερες ρομποτικές πλατφόρμες της αγοράς ώστε να γίνουν κατανοητά τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους. Η βαθμολόγηση των πλατφορμών γίνεται στηριζόμενη σε κάποια κριτήρια που έχουν τεθεί βασιζόμενα στην υπάρχουσα βιβλιογραφία και έχει ως στόχο να βοηθήσει τον χρήστη να κατανοήσει τον βαθμό στον οποίο κάθε μια από τις πλατφόρμες καταφέρνει να καλύψει τα βασικά κριτήρια με τα οποία αξιολογούνται. Παρατηρήθηκαν εκπαιδευτικές πλατφόρμες που προσφέρουν πολλές δυνατότητες, με μεγάλη βαθμολογία να διατίθενται σε υψηλή τιμή αγοράς και άλλες με πιο περιορισμένες δυνατότητες αλλά με εξίσου μεγάλη βαθμολογία να διατίθενται σε χαμηλότερη τιμή αγοράς. Ο χρήστης είναι αυτός που θα κάνει την τελική επιλογή αφού αυτός αποφασίζει τόσο για την ποικιλία όσο και τη δυσκολία των εφαρμογών που θα πειραματιστεί.
Περίληψη
Educational robotics is an ever-evolving field that is addressed to a wide range of users, starting from preschool age, with the aim of promoting knowledge and enriching the educational process. The educational platforms available to the buying public are numerous. Hardware and software platforms have different features and capabilities but have common learning objectives and training methods. The capabilities and peculiarities of each robotic platform are not easy to identify by someone who does not have the appropriate technological background as their characteristics are described with difficult technical terminology. This is one of the main reasons that confuses the teacher or the parent in their attempt to come up with the best choice for the purchase of the platform that will enrich their educational work. The purpose was to present, analyze, evaluate and rate fourteen (14) of the most popular robotic platforms on the market in order to understand their unique features. The rating of the platforms is based on some criteria that have been set based on the existing literature and aims to help the user to understand the degree to which each of the platforms manages to meet the basic criteria by which they are evaluated. Educational platforms were observed that offer many possibilities, with a high score being available at a high purchase price and others with more limited features but with an equally high score being available at a lower purchase price. The user is the one who will make the final choice since he decides on both the variety and the difficulty of the applications that will be experimented.