dc.contributor.advisor | Βαρελίδης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Κουλουμπέρη, Στυλιανή | |
dc.date.accessioned | 2022-07-21T10:52:39Z | |
dc.date.available | 2022-07-21T10:52:39Z | |
dc.date.issued | 2022-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2601 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2441 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία περιλαμβάνει μία αλληλουχία παρεμβάσεων σε οδούς για τη δημιουργία δικτύου πεζών και διασύνδεσης κοινοχρήστων χώρων στο Δήμο Αγίας Παρασκευής, που εκτείνεται από την κεντρική πλατεία της Αγίας Παρασκευής μέχρι τον Υμηττό, δηλαδή από την Λ. Μεσογείων μέχρι το όριο του σχεδίου πόλεως, το πευκόφυτο δάσος του Υμηττού. Αρχικά παρουσιάζονται τα προβλήματα που υφίσταται σήμερα οι σύγχρονες πόλεις και μέσα από αυτά γεννιέται η ανάγκη λήψης μέτρων για τη μετατροπή των τσιμεντουπόλεων σε βιώσιμες πόλεις για τον κάτοικο και τον επισκέπτη. Γίνεται αναφορά στις Ελληνικές πρωτιές συγκεκριμένα στα χαμηλά ποσοστά κοινοχρήστων χώρων και χώρων πρασίνου και την άμεση ανάγκη εφαρμογής σχεδίων για την άρση της υφιστάμενης κατάστασης. Ακολουθεί ο στρατηγικός σχεδιασμός πεζής μετακίνησης, ώστε να δοθεί έμφαση και χώρος στον πεζό και στη μετακίνηση των ευπαθών ομάδων, μέσα από την κατασκευή κατάλληλων υποδομών και δικτύων για την άνετη, ασφαλή, ανεμπόδιστη και φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση τους. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του Δήμου Αγίας Παρασκευής που είναι άμεσα συνυφασμένη με το οικιστικό και φυσικό περιβάλλον της, παρουσιάζονται οι παρεμβάσεις που έγιναν για τη βελτίωση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με γνώμονα τον πεζό. Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν την μετατροπή της οδού που εφάπτεται στο νότιο τμήμα της πλατείας σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, μικρότερου πλάτους, με ταυτόχρονη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται άξονας περιπάτου για τους πεζούς από την κεντρική πλατεία (Λ. Μεσογείων) μέχρι τον Υμηττό, μήκους 2 χιλιομέτρων. Η παρέμβαση της κεντρικής πλατείας, αξιολογείται από το τμήμα Φυσικής του ΕΚΠΑ και χαρακτηρίζεται βιοκλιματική. Διατυπώνονται τα συμπεράσματα και τα οφέλη που έχει το σύνολο των παρεμβάσεων σε επίπεδο, ατομικό, κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό. Ακολουθούν προτάσεις για την επέκταση του δικτύου πεζών στα πλαίσια της μελέτης του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας του Δήμου Αγίας Παρασκευής. | el |
dc.format.extent | 221 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Πεζοί | el |
dc.subject | Πεζοδρόμια | el |
dc.subject | Διαβάσεις | el |
dc.subject | Διαπλάτυνση | el |
dc.subject | Ήπιας κυκλοφορίας | el |
dc.subject | Βιοκλιματική αναβάθμιση | el |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Βιωσιμότητα | el |
dc.subject | Κινητικότητα | el |
dc.subject | Κοινόχρηστος χώρος | el |
dc.title | Δίκτυο κίνησης πεζών και διασύνδεσης κοινοχρήστων χώρων στο Δήμο Αγίας Παρασκευής. Αξιολόγηση και προτάσεις | el |
dc.title.alternative | Network of pedestrian traffic and public areas interconnection in municipality of Aghia Paraskevi. Evaluation and suggestions | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Κουρνιάτης, Νικόλαος | |
dc.contributor.committee | Εξαρχάκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The present diploma thesis includes a sequence of road interventions with the purpose to create a pedestrian traffic network and public areas interconnection from the Municipality of Aghia Paraskevi to Mount Hymettus, that is, from Mesogeion Avenue up to the boundaries of the urban planning scheme, the pine-covered forest of Hymettus. Firstly, the current problems of modern cities are presented and highlighted, due to which the need for measures arises, with the aim of the conversion of concrete jungles into sustainable cities for residents and visitors. A mention is being made to the fact that Greece holds several leads in the low percentage of public and green spaces and, consequently, to the immediate need for scheme implementation in order to rectify the existing conditions. Following this, the strategic planning of pedestrian traffic is explained, so that the focus and the space will be shifted to pedestrians and the unhampered movement of vulnerable groups. This is achieved through the construction of suitable infrastructure and networks for the pedestrians’ convenient, safe, unhindered and environmentally-friendly movement. Taking all the above into consideration, as well as the quality of life of residents and visitors to Aghia Paraskevi, a quality inextricably related to the housing and natural environment of the municipality, a presentation of the pedestrian-oriented interventions will follow. These interventions are made with the express purpose to enhance sustainable urban mobility. They involve the conversion of the street tangent to the southern part of the square into a traffic calmed one, less wide, with simultaneous sidewalk expansion, while, at the same time, a pedestrian walking axis is created starting from the central square (Mesogeion Av.) to Mt. Hymettus, with a length of 2 km. The intervention on the central square is evaluated by the Department of Physics of the NCUA and is characterized as bioclimatic. The conclusions and the benefits of these interventions on a personal, social, financial and environmental level are further discussed. Moreover, suggestions are made for the pedestrian traffic network expansion within the framework of sustainable urban mobility of the Municipality of Aghia Paraskevi. | el |