dc.contributor.advisor | Sarris, Ioannis | |
dc.contributor.advisor | Gkountas, Apostolos | |
dc.contributor.author | Αρβανίτης, Σπυρίδων | |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T09:43:14Z | |
dc.date.available | 2022-07-26T09:43:14Z | |
dc.date.issued | 2022-07-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2676 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2516 | |
dc.description.abstract | Η μεγάλη αύξηση στις τιμές των ορυκτών καυσίμων, η αυστηροποίηση των νόμων σχετικά με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (ΙΜΟ) και ο μικρός βαθμός απόδοσης των κινητήρων ντίζελ έχουν κινήσει το ενδιαφέρον για εφαρμογές που μειώνουν τις θερμικές απώλειες και κάνουν τους κινητήρες αποδοτικότερους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη του Οργανικού Κύκλου Ανάκτησης Ενέργειας ORC και η σύγκριση δύο πιθανών οργανικών ρευστών, του R245fa και του R1233zd, που είναι ψυκτικά 4^{\eta\varsigma} γενιάς και φιλικά προς το περιβάλλον για ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας σε ναυτικές μηχανές.
Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε θερμοδυναμική ανάλυση για να υπολογιστούν τα κύρια χαρακτηριστικά των επιμέρους συνιστωσών που αποτελούν τον οργανικό κύκλο και του θερμικού βαθμού απόδοσης για το κάθε οργανικό ρευστό που φτάνει μέχρι 14%. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την μελέτη αυτή συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα εμπορικού λογισμικού παρουσιάζοντας μία μικρή απόκλιση σε ορισμένα χαρακτηριστικά από 0,1% έως 10%. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τη μελέτη έγινε υπολογισμός του κόστους αγοράς και εγκατάστασης του συστήματος και τελικά υπολογίστηκε το χρονικό εύρος απόσβεσης του συστήματος ORC σε 2,9-3 έτη. | el |
dc.format.extent | 85 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Οργανικός κύκλος Rankine | el |
dc.subject | Ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας | el |
dc.subject | Ψυκτικά ρευστά | el |
dc.subject | Πράσινη ναυτιλία | el |
dc.title | Μελέτη συστήματος οργανικού κύκλου Rankine (ORC) για ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας σε εφαρμογές ναυτιλίας | el |
dc.title.alternative | Study of an organic Rankine cycle (ORC) system for waste heat recovery in marine applications | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Νάζος, Αντώνιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The increase of cost in fossil fuels, the restrictive of carbon emissions laws (ΙΜΟ) as well as the low efficiency of diesel engines, have sparked interest in applications that reduce heat loss and make engines more efficient. Aim of the present thesis is to study the Organic Rankine Cycle for Waste Heat Recovery ORC and to compare two possible organic fluids, R245fa and R1233zd, 4^{th} generation liquids, friendly to the environment for recovering discarded heat energy in marine engines. More specifically, a thermodynamic analysis was performed in order to calculate the main characteristics of the different components, which comprise the organic cycle’s system and the thermal efficiency of each organic fluid which reach up to 14%. The results of this study were compared with the results of the commercial software. The final outcomes showed minor differences varying from 0,1% up to 10%. Furthermore, using the results obtained from the study, was possible to calculate the purchasing and installation costs of the system and finally we can calculate the depreciation period of the system ORC in 2,9 to 3 years’ time. | el |