Η προσέγγιση εφαρμογής της σήμανσης και σημειολογίας στα προϊόντα βιομηχανικού σχεδιασμού
The signage applying procedure in industrial product design
Λέξεις-κλειδιά
Σημειωτική ; Σημειολογία ; Βιομηχανικός σχεδιασμός ; Σχεδιασμός προϊόντος ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
O βιομηχανικός σχεδιασμός έχει εξελιχθεί σε έναν τομέα που αναγνωρίζεται και εκτιμάται ιδιαίτερα. Ο τομέας του βιομηχανικού σχεδιασμού είναι αυτός που ουσιαστικά αντλεί από μια ποικιλία ακαδημαϊκών κλάδων, όπως η μηχανική, οι κοινωνικές επιστήμες, τα οικονομικά και οι φυσικές επιστήμες. Οι δυνάμεις που επηρεάζουν την πειθαρχία του σχεδιασμού έχουν σταδιακά μετατοπιστεί με την πάροδο του χρόνου για να επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στους τελικούς χρήστες και στα προϊόντα που χρησιμοποιούν. Ως αποτέλεσμα, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να εντυπωσιάσει κάποιος τους τελικούς χρήστες με ένα προϊόν που έχει σχεδιαστεί σωστά ως απόρροια των εξελίξεων τόσο στην τεχνολογία όσο και στην αγορά. Για να τραβήξουν την προσοχή ενός ατόμου με ένα προϊόν, είναι ζωτικής σημασίας να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με αυτόν τον χρήστη στέλνοντάς του τα κατάλληλα σήματα. Το να φέρουν τον καταναλωτή και τον σχεδιαστή μαζί στον ίδιο χώρο είναι ένα βήμα που δεν είναι μόνο προκλητικό αλλά και απαραίτητο. Συνεπώς, ο στόχος αυτής της έρευνας είναι να προσδιορίσει εάν η σημειωτική έχει ενσωματωθεί ή όχι στον τομέα του βιομηχανικού σχεδιασμού και, εάν ναι, σε ποιο βαθμό. Έχει πραγματοποιηθεί έρευνα επαγγελματιών βιομηχανικών σχεδιαστών για να αποκτηθεί μια εικόνα για το πώς αυτοί οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν σημειωτική στη δουλειά
τους.