dc.contributor.advisor | Παπαηλιού, Χριστίνα | |
dc.contributor.advisor | Παπαηλίου | |
dc.contributor.author | Βέρδη, Χαρούλα - Αφροδίτη | |
dc.date.accessioned | 2022-08-05T08:53:11Z | |
dc.date.available | 2022-08-05T08:53:11Z | |
dc.date.issued | 2022-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2758 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2598 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει την ικανότητα κατανόησης του λεξιλογίου, σε Ελληνόφωνα βρέφη ηλικίας 8 έως 18 μηνών. Το προσληπτικό λεξιλόγιο αποτελεί σημαντικό δείκτη της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού και προϋπόθεση για την ανάπτυξη του παραγωγικού λεξιλογίου. Η μέθοδος που ακολουθείται είναι η ποσοτική έρευνα, με εργαλείο το δομημένο ερωτηματολόγιο. ι κύριοι στόχοι που εξετάζονται είναι ο ρυθμός ανάπτυξης του προσληπτικού λεξιλογίου, τα είδη των λέξεων που κυριαρχούν σε αυτές τις ηλικίες, και τέλος ποιες είναι οι διαφορές στην κατανόηση των λέξεων με βάση το φύλο. Το δείγμα της έρευνας είναι 33 βρέφη, 14 αγόρια και 19 κορίτσια, ηλικίας 9 έως 18 μηνών. Το εργαλείο τηςέρευνας είναι το δομημένο ερωτηματολόγιο MacArthur – Bates Communicative Development Inventory. Τα βασικά αποτελέσματα φανερώνουν πως τα είδη των λέξεων που κατακτούν πιο γρήγορα τα παιδιά στις ηλικίες 8 έως 18 μηνών, είναι οι ήχοι των ζώων, ενώ τα είδη των λέξεων που κυριαρχούν στο λεξιλόγιο τους, είναι τα ουσιαστικά. Όσον αφορά την κατανόηση των λέξεων με βάση το φύλο, τα αποτελέσματα φανερώνουν πως τα κορίτσια παρουσιάζουν μία μικρή τάση να κατανοούν περισσότερες λέξεις από τα αγόρια, η διαφορά όμως αυτή δεν είναι στατιστικά σημαντική. Η έρευνα που πραγματοποιείται στην συγκεκριμένη εργασία, με εργαλείο το ερωτηματολόγιο MacArthur - Bates Communicative Development Inventory, συνεισφέρει στην θεωρητική και επιστημονική γνώση της γλωσσικής ανάπτυξης. Αυτό διότι στην Ελλάδα δεν έχει αξιοποιηθεί πολύ το συγκεκριμένο εργαλείο, όσον αφορά την κατανόηση του λεξιλογίου από τα βρέφη ηλικίας 8 έως 18 μηνών. Τέλος, ο περιορισμός που υπάρχει στην παρούσα έρευνα είναι το μικρό μέγεθος του δείγματος. | el |
dc.format.extent | 49 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Κατανόηση λεξιλογίου | el |
dc.subject | Γλωσσική ανάπτυξη | el |
dc.subject | Βρεφική ηλικία | el |
dc.subject | Ερωτηματολόγιο Mac - Arthur Bates Communicative Development Inventory | el |
dc.subject | Παραγωγή λέξεων | el |
dc.title | Ανάπτυξη της ικανότητας κατανόησης του λεξιλογίου σε βρέφη και μικρά παιδιά | el |
dc.title.alternative | Development of the vocabulary comprehension capacity of infants and toddlers | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Πετρογιάννης, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.committee | Ναυρίδη, Ευανθία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.description.abstracttranslated | The purpose of this paper is to explore the vocabulary comprehension capacity of Greek- speaking infants aged 8 to 18 months. Receptive vocabulary is a major indicator of the child’s language development and a prerequisite for development of productive vocabulary. The method followed is quantitative survey, with the tool of structured questionnaire. The key targets under examination are: the pace of receptive vocabulary development, the types of words that are most dominant at such ages, and the gender differences in terms of word understanding. The survey sample is 33 infants, 14 boys and 19 girls, from 9 to 18 months of age. The survey tool is the MacArthur – Bates Communicative Development Inventory structured questionnaire. The main findings show that the type of words that kids acquire faster at the age 8 to 18 months are animal sounds, while the most common words in their vocabulary are nouns. Concerning the gender-based understanding of words, the results show that girls tend to understand more words than boys, but the difference is not statistically significant. The survey conducted in the context of this paper, using the MacArthur – Bates Communicative Development Inventory questionnaire, contributes to the theoretical and scientific knowledge of language development, as this tool has not been utilized much in Greece, concerning vocabulary comprehension by infants 8 to 18 months of age. Finally, the limitation of this survey is the small size of the sample. | el |