Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διερεύνηση αποδοχής μέτρων βιώσιμης κινητικότητας σε αστικές περιοχές με λοφώδες ανάγλυφο

dc.contributor.advisorΜητρόπουλος, Λάμπρος
dc.contributor.authorΚουρσάρη, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2022-08-08T16:34:58Z
dc.date.issued2022-07-25
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2767
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2607
dc.description.abstractH κινητικότητα και η προσβασιμότητα αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες λειτουργίες μιας πόλης. Ωστόσο, τα μεγαλύτερα προβλήματα των σύγχρονων πόλεων, παρουσιάζονται από την έλλειψη αποτελεσματικού σχεδιασμού και διαχείρισης αυτών των βασικών λειτουργιών. Η βιώσιμη αστική κινητικότητα εισάγει τις πόλεις σε μια νέα εποχή, μέσω των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε πόλη να λάβει ειδικά μέτρα για συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Τα σχέδια αυτά, έχουν αποτελέσει αντικείμενο ερευνών τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα, κυρίως τα τελευταία χρόνια. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία προσεγγίζει τις πόλεις που δομούνται πάνω σε επικλινές ανάγλυφο, καθώς, αποτελούν πρόκληση λόγω της διαφορετικότητας τους. Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση αποδοχής μέτρων βιώσιμης κινητικότητας σε αστικές περιοχές με λοφώδες ανάγλυφο, μέσω συλλογής στοιχείων από ενδεικτική περιοχή μελέτης, που συγκεντρώνει τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά. Για την συλλογή δεδομένων, διεξήχθη διαδικτυακή έρευνα μέσω ενός κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου, στο οποίο συμμετείχαν 396 πολίτες από την περιοχή μελέτης. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκε ένα πρότυπο τακτικής λογιστικής παλινδρόμησης για τον προσδιορισμό της αποδοχής προτεινόμενων μέτρων βιώσιμης κινητικότητας, το οποίο περιλάμβανε 4 μοντέλα, που ελέγχουν τους παράγοντες αποδοχής σε τέσσερις κατηγορίες μέτρων: 1) Ήπια μέσα μεταφοράς, 2) Δημόσια συγκοινωνία, 3) Διαχείριση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης των οχημάτων, και 4) Βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αποδοχή κατηγοριών μέτρων εξαρτάται από ένα σύνολο παραγόντων. Οι παράγοντες αυτοί χρησιμοποιούνται για την κατανόηση αποδοχής κατηγοριών μέτρων σε περιοχές με επικλινές ανάγλυφο. Μέσω αυτής της έρευνας, ενισχύεται η προσπάθεια για αξιολόγηση αστικών και συγκοινωνιακών προβλημάτων, σε περιοχές με όμοια μορφολογικά χαρακτηριστικά. Τέλος, ενθαρρύνεται η ανάληψη μέτρων, ώστε να προτεραιοποιηθούν δράσεις για την προώθηση του βιώσιμου αστικού σχεδιασμού, που να καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.el
dc.format.extent151el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότηταςel
dc.subjectΒιώσιμος σχεδιασμόςel
dc.subjectΒιώσιμη αστική κινητικότηταel
dc.subjectΠροσβασιμότηταel
dc.subjectΕρωτηματολόγιοel
dc.subjectΠεριγραφική στατιστικήel
dc.subjectΣτατιστική ανάλυσηel
dc.subjectΛογιστική παλινδρόµησηel
dc.subjectOrdinal logistic regressionel
dc.subjectSustainable urban mobilityel
dc.subjectSustainable Urban Mobility Planel
dc.titleΔιερεύνηση αποδοχής μέτρων βιώσιμης κινητικότητας σε αστικές περιοχές με λοφώδες ανάγλυφοel
dc.title.alternativeInvestigation of the acceptance of sustainable mobility measures in urban hilly areasel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜηλιώτη, Χριστίνα
dc.contributor.committeeTyrinopoulos, Yannis
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Πολιτικών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedMobility and accessibility are two of the most important functions of a city. However, the biggest problems of modern cities are presented by the lack of effective planning and management of these basic functions. Sustainable urban mobility is ushering cities into a new era, through Sustainable Urban Mobility Plans giving each city the opportunity to take specific measures for specific problems it faces. These plans have been the subject of research both internationally and in Greece, especially in recent years. This Diploma Thesis approaches the cities that are built on a sloping terrain, as they become challenging due to their diversity. The aim of this work is to investigate the acceptance of sustainable mobility measures in urban areas with hilly relief, through the collection of data from an indicative study area, which represents the required characteristics. For data collection, an online survey was conducted through an appropriately designed questionnaire, in which 396 citizens from the study area participated. Then, an ordinal logistic regression model was developed to determine the acceptance of proposed sustainable mobility measures, which included 4 models, controlling the acceptance factors in four categories of measures: 1) Soft mobility, 2) Public transport, 3) Management of traffic and vehicle parking, and 4) Improvement of the urban environment. The results of the survey showed that the acceptance of categories of measures depends on a set of factors. These factors are used to understand the acceptance of categories of measures in areas with sloping relief. Through this research, the effort to evaluate urban and transportation problems, in areas with similar morphological characteristics, is strengthened. Finally, measures are encouraged to prioritize actions to promote sustainable urban planning that cover their particular needs.el
dcterms.embargoTerms6 monthsel
dcterms.embargoLiftDate2023-02-07T16:34:58Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές