dc.description.abstract | Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των σιδηροδρόμων σε παγκόσμιο επίπεδο. Η αύξηση της ταχύτητας στις μεταφορές είναι ένα ζήτημα που απασχολεί την ανθρώπινη κοινωνία εδώ και πολλά χρόνια. Λόγω των ανύπαρκτων διαδρόμων κυκλοφορίας σε συνδυασμό με την πρόοδο της τεχνολογίας των σιδηρόδρομων, αλλά και το ενδιαφέρον των επιβατών για μετακίνηση σε περιορισμένο χρόνο, έγινε η αφορμή να αναπτυχθούν συστήματα χερσαίων μεταφορών υψηλής ταχύτητας. Τα χερσαία συστήματα μεταφοράς υψηλής ταχύτητας μπορούμε να τα διακρίνουμε σε τρεις κατηγορίες: 1) συμβατικό σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας, 2) συστήματα μεταφοράς Maglev και 3) συστήματα μεταφοράς Hyperloop. Στο πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας, αποσκοπούμε στη διερεύνηση των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων ως προς την κοινωνία και τον άνθρωπο για στο σύστημα μεταφοράς υψηλής ταχύτητας Hyperloop συγκρίνοντας το με άλλα μέσα μεταφοράς ως προς την ταχύτητα, την κατανάλωση ενέργειας, το κόστος και την ενέργεια. Πιο συγκεκριμένα, συγκρίνεται το σύστημα μεταφοράς Hyperloop με το αεροπλάνο και το τρένο με σκοπό την ανάδειξη του κοινωνικοοικονομικού οφέλους/κόστους.
Έπειτα, από την οριοθέτηση του επιδιωκόμενου στόχου, άρχισε η βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με το αντικείμενο της έρευνα πάνω σε ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε πως για την συλλογή των απαραίτητων στοιχείων σκόπιμο θα ήταν να πραγματοποιηθεί μέσω διαδικτύου, διότι το αντικείμενο μελέτης είναι υποθετική υπόθεση και όχι υπαρκτή, όποτε βασιστήκαμε σε έρευνες και υποθέσεις που έχουν γίνει από άλλους ερευνητές στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Με τη κατάλληλη κωδικοποίηση των στοιχείων από τη μελέτη στη βιβλιογραφία σε συνδυασμό με τη βοήθεια των υπολογιστικών φύλλων του Excel και των μαθηματικών τύπων για την παρούσα αξία ομοιόμορφων δόσεων και την παρούσα αξία ανομοιόμορφων δόσεων, αναπτύχθηκε ένα οικονομικό μοντέλο που προσδιορίζει σε χρηματικές μονάδες την κοινωνικοοικονομική ωφέλεια για τους επιβάτες που θα ταξιδέψουν με το σύστημα Hyperloop, με το αεροπλάνο ή με το τρένο. Τα αποτελέσματα που παρήχθησαν από την ανάλυση του οικονομικού μοντέλου είναι τα εξής: πως το σύστημα μεταφοράς Hyperloop έχει πολύ μεγάλο κόστος κατασκευής και δεν δύναται να ανταγωνιστεί το αεροπλάνο και το τρένο με μοναδικό έσοδο τα εισιτήρια ακόμα και αν συμπεριλάβουμε τον χρόνο μετακίνησης, διότι τα άλλα δύο μέσα μεταφοράς είναι υφιστάμενες κατασκευές και δεν έχουν κόστος κατασκευής. Στην περίπτωση που αφαιρούσαμε το κόστος κατασκευής του συστήματος Hyperloop και αναλύσουμε μόνο τα κόστη, το μοντέλο συνεχίζει να μας δίνει έλλειμμα, αλλά αυτή τη φορά αισθητά πιο χαμηλό, δηλαδή έχουμε διαφορά € 17.139.394.853 αλλά με τα έσοδα από τα εισιτήρια μακροπρόθεσμα το σύστημα Hyperloop τείνει να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ακόμα, το μοντέλο μας έδειξε πως όταν αφαιρέσαμε το κόστος κατασκευής του συστήματος Hyperloop, τότε το αεροπλάνο βρίσκεται σε έλλειμμα € 2.788.655.139 και το τρένο αποκτά αισθητά σημαντικό έλλειμμα της τάξεως των € 1.001.655.767 παρόλο που δεν έχουμε το κόστος κατασκευής για αυτά τα δύο μέσα. Επιπλέον, όταν υπολογίζουμε τα συνολικά έξοδα και έσοδα χωρίς το κόστος κατασκευής για το σύστημα Hyperloop το μοντέλο συνεχίζει να μας δίνει έλλειμμα αλλά αυτή τη φορά ακόμα μικρότερο, δηλαδή €623.433.491. Αντίθετα, για το αεροπλάνο το μοντέλο μας δείχνει ότι αποφέρει κέρδη των € 319.238.556 και για το τρένο μας δείχνει ότι βρίσκεται σε έλλειμμα των € 273.583.049. Εν κατακλείδι, συνοψίζονται όλα τα βασικά συμπεράσματα για το σύστημα μεταφοράς Hyperloop συγκριτικά με τα άλλα μέσα μεταφοράς ως προς τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε υποδομής, τα λειτουργικά χαρακτηριστικά, αλλά και την κοινωνικοοικονομική τους ωφέλεια ως προς τον επιβάτη και την κοινωνία. Δίνονται επίσης, κάποιες προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. | el |