dc.contributor.advisor | Μηλιώτη, Χριστίνα | |
dc.contributor.author | Ακρίβου, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2022-08-18T17:55:29Z | |
dc.date.available | 2022-08-18T17:55:29Z | |
dc.date.issued | 2022-08-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2781 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2621 | |
dc.description.abstract | Αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας είναι εξέταση των επιπτώσεων της Πανδημίας SARS-COV2 στον αστικό σχεδιασμό και τα συστήματα μεταφορών των πόλεων, με πρακτική εφαρμογή στο Δήμο Λαμιέων του νομού Φθιώτιδας. Αρχικά, με στόχο την προσέγγιση των μακροπρόθεσμων συνεπειών της πανδημίας, οι οποίες δε μπορούν να προβλεφθούν πλήρως στις σημερινές συνθήκες, καταγράφηκαν από τη διεθνή βιβλιογραφία οι επιπτώσεις της πανδημίας όπως αποτυπώνονται μέχρι στιγμής στα αστικά κέντρα, και οι οποίες προκύπτουν είτε από επίσημες καταγραφές και μετρήσεις μεταβλητών όπως η κυκλοφορία, η ποιότητα αέρα, η χρήση ΜΜΜ, τα ποσοστά τηλεργασίας, είτε από την καταγραφή των απόψεων των κατοίκων των πόλεων μέσω ερωτηματολογίων. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε η υφιστάμενη κατάσταση του Δήμου Λαμιέων, που περιλαμβάνει δημογραφικά, οικονομικά, κοινωνικά, γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά, καθώς και τον υπάρχοντα πολεοδομικό σχεδιασμό της πόλης, και τα συστήματα μεταφορών. Επιπρόσθετα, έγινε αναλυτική περιγραφή στα μέτρα και στους στόχους του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που συντάχθηκε το 2019 για το Δήμο Λαμιέων. Με στόχο να αποτυπωθούν οι μεταβολές στις συνήθειες των μετακινούμενων, που προέκυψαν από τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, και η αξιολόγηση των εγκαταστάσεων και υποδομών του δήμου σε σχέση με τις υφιστάμενες ανάγκες, αλλά και αυτές που γεννήθηκαν στις νέες συνθήκες συντάχθηκε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο. Επιπλέον, στα πλαίσια της έρευνας που πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου αξιολογήθηκαν κάποια μέτρα του ΣΒΑΚ (2019) από τους κατοίκους της Λαμίας, με στόχο την αποτελεσματικότερη υλοποίησή του, πραγματοποιώντας ενισχυτικές προτάσεις για την επίτευξη του στόχου της βιώσιμης αστικής κινητικότητας στο δήμο. Τέλος, για τη διερεύνηση της γνώμη των ερωτηθέντων σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Αύγουστο του 2020 στην πλατεία Ελευθερίας και στην οδό Καραγιαννοπούλου, καθώς και των σχεδίων που έχουν προταθεί από το ΣΒΑΚ Δήμου Λαμιέων αναπτύχθηκαν 4 μοντέλα με τη μέθοδο της δυαδικής λογιστικής παλινδρόμησης. Με βάση την επιλεγείσα μεθοδολογία που εφαρμόστηκε στα στοιχεία που συλλέχθηκαν, πραγματοποιήθηκε μία σειρά δοκιμών ώστε να προκύψουν τα περισσότερο ενδιαφέροντα αποτελέσματα και συμπεράσματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αποδοχή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων εξαρτάται από ένα πλήθος παραγόντων. Η διερεύνηση της αποδοχής αλλά και των παραγόντων που την επηρεάζουν αποτελεί κρίσιμο σημείο, καθώς η αποδοχή ή μη ορισμένων κυκλοφοριακών μέτρων που δοκιμάστηκαν από τους κατοίκους μπορούν να δώσουν ορισμένες κατευθύνσεις στον αστικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό. | el |
dc.format.extent | 108 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Αστικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Πανδημία | el |
dc.subject | Covid-19 | el |
dc.subject | Συστήματα μεταφορών πόλεων | el |
dc.subject | Επιπτώσεις | el |
dc.subject | Λαμία | el |
dc.subject | Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας | el |
dc.title | Διερεύνηση των επιπτώσεων της πανδημίας covid 19 στην αστική κινητικότητα και στον αστικό σχεδιασμό (περιοχή μελέτης: η πόλη της Λαμίας) | el |
dc.title.alternative | Investigating the effects of the pandemic Covid 19 on urban mobility and urban planning (case study: the city of Lamia) | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Tyrinopoulos, Yannis | |
dc.contributor.committee | Μητρόπουλος, Λάμπρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | The object of the dissertation is to examine the effects of the SARS-COV2 Pandemic on urban planning and transport systems of cities, with practical application in the municipality of Lamia, in the prefecture of Fthiotida. Initially, with the aim of approaching the long-term consequences of the pandemic, which cannot be fully predicted in the current conditions, the effects of the pandemic in urban centers were recorded from the international literature, and measurements such as traffic, air quality, use of public transport, telework rates, or by recording the views of city residents through questionnaires. Then, the current situation of the Municipality of Lamia was presented, including demographic, economic, social, geomorphological characteristics, as well as the existing urban planning of the city and the transport systems. In addition, the measures and objectives of the Sustainable Urban Mobility Plan that drawn up in 2019 for the Municipality of Lamia were described. With the aim of capturing the changes in the habits of commuters, as a result from the special conditions that created by the pandemic, a questionnaire was created. Also, the facilities and infrastructure of the municipality were evaluated in relation to the existing needs. In addition, in the context of the research that carried out through the questionnaire, some measures of the Sustainable Urban Mobility Plan (2019) were evaluated. Finally, in order to investigate the opinion of the respondents regarding the traffic regulations carried out in August 2020 in Eleftherias Square and Karagiannopoulou Street, as well as the plans proposed by the Lamia Municipality's Sustainable Urban Mobility Plan, 4 models were developed using the binary logistic regression method . Based on the chosen methodology applied to the data collected, a series of tests was carried out to produce the most interesting results and conclusions.
The results of the research showed that the acceptance of traffic regulations depends on a number of factors. The investigation of the acceptance and the factors that influence is a crucial point, as the acceptance or not of certain traffic measures tested by the residents can give certain directions in the urban and transport planning. | el |