Χαρτογράφηση προγραμμάτων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το περιβάλλον και την αγωγή υγείας σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Mapping of European Union programmes countries on environment and health education in primary schools
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γεωργούλα, Χριστίνα
Ημερομηνία
2022-07Επιβλέπων
Sakellari, EvanthiaΛέξεις-κλειδιά
Περιβαλλοντική εκπαίδευση ; Αγωγή υγείας ; Βιωσιμότητα ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Ευρωπαϊκή ΈνωσηΠερίληψη
Η εξέλιξη της ανθρώπινης επιστήμης και τεχνολογίας μπορεί να εκτόξευσε την ποιότητα ζωής της ανθρωπότητας, όμως οι επιπτώσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον, έχει δημιουργήσει την ανάγκη για την καλύτερη εκπαίδευση των νέων, ειδικά, ανθρώπων στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών ζητημάτων και την ανάπτυξη βιώσιμων συμπεριφορών και τρόπων ζωής. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια αποτύπωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με την αγωγή υγείας και περιβάλλοντος, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο εφαρμογής στους κόλπους της Ε.Ε.. Με βάση την ανάγκη που προέκυψε για εκπαίδευση του ανθρώπινου πληθυσμού σε ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος και ειδικότερα στο πώς το περιβάλλον επηρεάζει την ανθρώπινη υγεία, γίνεται μια θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της έννοιας της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της αγωγής υγείας. Ειδικότερα, παρουσιάζεται μια εκτενής βιβλιογραφική έρευνα πάνω στα ζητήματα αυτά, πριν γίνει μια αποτύπωση της κατάστασης σε μια σειρά από χώρες της Ε.Ε.. Με βάση τα παραπάνω, τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι τα προγράμματα αγωγής υγείας και περιβάλλοντος στην Ε.Ε. χαρακτηρίζονται από μία πολυποικιλότητα. Η Ε.Ε. θα πρέπει συλλογικά να ασχοληθεί πιο επιτακτικά με τη δημιουργία ενός σαφούς, συνεχούς, συνεκτικού και στοχευμένου πλάνου αναφορικά με την αγωγή περιβάλλοντος και υγείας.
Περίληψη
The development of human science and technology may have catapulted the quality of life of humanity, but the impact of human activity on the environment has created the need for better education of young people, in particular, in addressing environmental issues and developing sustainable behaviours and lifestyles. In this paper an attempt is made to describe the educational programs on health and environmental education, both at a theoretical level and at the level of implementation within the EU. Based on the need that has arisen for the education of the human population on environmental protection issues and in particular on how the environment affects human health, a theoretical and practical approach to the concept of environmental education and health education is made. In particular, an extensive literature review on these issues is presented, before a showcase of the situation in a number of EU countries is made. Based on the above, the main conclusions that emerge are that health and environmental education programs in the E.U. characterized by a diversity. The E.U. should collectively deal more urgently with the creation of a clear, continuous, coherent and targeted plan regarding environmental and health education.