Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ευαλωτότητα και εκπαίδευση στην πρώιμη παιδική ηλικία - Παιδαγωγική αντιμετώπιση παιδιών που προέρχονται από ευάλωτες ομάδες πληθυσμού

dc.contributor.advisorMOUSENA, ELENI
dc.contributor.authorΓεωργίου, Μαρία
dc.date.accessioned2022-09-19T07:20:35Z
dc.date.available2022-09-19T07:20:35Z
dc.date.issued2022-09-13
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/2868
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-2708
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι στάσεις, η ετοιμότητα και η επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα παιδαγωγικής διαχείρισης των μειονεκτούντων παιδιών μπορούν να επηρεάσουν καταλυτικά την εκπαιδευτική προσαρμογή των παιδιών. Σκοπός: Η παρούσα εργασία διερευνά την παιδαγωγική αντιμετώπιση των παιδιών από ευάλωτες ομάδες πληθυσμού, και ειδικότερα από οικογένειες ανέργων, ατόμων με αναπηρία, αναλφάβητων, ατόμων από θρησκευτικές ή πολιτισμικές μειονότητες, από μονογονεϊκές οικογένειες, πρόσφυγες και μετανάστες. Μέθοδος: Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για αυτόν το σκοπό είναι η ποιοτική. Εφαρμόζεται η τεχνική της ημι-δομημένης συνέντευξης σε εν ενεργεία παιδαγωγούς προσχολικής αγωγής που υπηρετούν στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, με σκοπό τη συλλογή των προς ανάλυση δεδομένων. Τα ερωτήματα που διερευνώνται ιδιαίτερα είναι το ποιες είναι οι δυσκολίες και τα προβλήματα που συναντούν οι παιδαγωγοί στο έργο τους σχετικά με τα παιδιά από ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα, πώς αντιμετωπίζουν παιδαγωγικά αυτές τις δυσκολίες και το αν οι παιδαγωγοί αισθάνονται επαρκείς για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις διαχείρισης ευάλωτων παιδιών. Αποτελέσματα: Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων αναδεικνύει ξεκάθαρα ότι η πλειοψηφία των παιδαγωγών του δείγματος διακρίνει την αδυναμία επικοινωνίας των παιδαγωγών με τους αλλοδαπούς μαθητές και γονείς, τη δυσκολία παροχής του απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού στους μαθητές και την απουσία των γονέων από τις εκπαιδευτικές δράσεις ως τις κύριες δυσκολίες που συναντούν στο εκπαιδευτικό τους έργο με ευάλωτα παιδιά. Επιπλέον, εντάσσει στις κύριες πρακτικές διαχείρισης των προαναφερθέντων δυσκολιών την συνεχή επικοινωνία με τους μαθητές και τους γονείς, την ενθάρρυνση των μαθητών και της οικογένειας για περισσότερη εμπλοκή στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και την ενασχόληση των παιδιών με καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Επιπροσθέτως, διασαφηνίζει την χαμηλή αίσθηση επαγγελματικής επάρκειας των παιδαγωγών του δείγματος ως προς τις απαιτήσεις της παιδαγωγικής διαχείρισης των μειονεκτούντων παιδιών. Συγχρόνως, τονίζει ρητώς την ανάγκη για καλύτερη προπτυχιακή εκπαίδευση και για διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα της παρούσας εργασίας συνδέονται με την υπάρχουσα βιβλιογραφία και έρευνα. Συμπεράσματα: Ως γενικό συμπέρασμα της εργασίας συνάγεται ότι οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας επιδεικνύουν ευαισθησία για τα παιδιά από ευάλωτες κατηγορίες πληθυσμού και εφαρμόζουν διαφοροποιημένες παιδαγωγικές πρακτικές. Τα συμπεράσματα της εργασίας θεωρούμε ότι συμβάλουν στην ενίσχυση της γνώσης των επαγγελματιών της εκπαίδευσης για το εν λόγω θέμα και στον εμπλουτισμό της σύγχρονης βιβλιογραφίας και έρευνας αναφορικά με τέτοια ζητήματα.el
dc.format.extent81el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕυαλωτότηταel
dc.subjectΠαιδαγωγική διαχείρισηel
dc.subjectΕπαγγελματική επάρκειαel
dc.subjectΠρώιμη παιδική ηλικίαel
dc.subjectVulnerabilityel
dc.subjectPedagogical managementel
dc.subjectProfessional competenceel
dc.subjectEarly childhoodel
dc.titleΕυαλωτότητα και εκπαίδευση στην πρώιμη παιδική ηλικία - Παιδαγωγική αντιμετώπιση παιδιών που προέρχονται από ευάλωτες ομάδες πληθυσμούel
dc.title.alternativeVulnerability and education in early childhood – Pedagogical treatment of children from vulnerable groupsel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeSAITI, ANNA
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Teachers' attitudes, readiness and scientific training in pedagogical management of disadvantaged children can have a catalytic effect on the children's educational adjustment. Purpose: This paper explores the pedagogical management of children from disadvantaged population groups, in particular from families of unemployed, disabled, illiterate, people from religious or cultural minorities, single-parent families, refugees and immigrants. Method: The methodology used for this purpose is qualitative. To collect the data to be analysed, the technique of semi-structured interviews with practicing early childhood educators serving in public and private education is applied. The questions that are particularly explored are what are the difficulties and problems that preschool educators face when working with children from vulnerable families, how they cope pedagogically with these difficulties and whether the educators feel adequate to meet the demands of managing vulnerable children. Results: The presentation of the results clearly highlights that the majority of the sample educators distinguish the inability of educators to communicate with foreign students and parents, the difficulty of providing the necessary educational material to students and the absence of parents from educational activities as the main difficulties they encounter in their educational work with vulnerable children. Moreover, it includes among the main practices for managing the above-mentioned difficulties the continuous communication with pupils and parents, the encouragement of pupils and families to be more involved in the educational context and the engagement of children in artistic activities. In addition, it clarifies the low sense of professional competence of the sampled educators with regard to the requirements of pedagogical management of disadvantaged children. At the same time, it explicitly emphasises the need for better undergraduate training and continuous teacher training. The results of this study are linked to existing literature and research. Conclusions: The general conclusion of the study is that preschool teachers are sensitive to children from vulnerable groups and apply differentiated pedagogical practices. We believe that the conclusions of the paper contribute to enhancing the knowledge of education professionals on this topic and enriching the current literature and research regarding such issues.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές