Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η αποτελεσματικότητα των θεραπευτικών προσεγγίσεων που εστιάζουν στη συμμετοχή για παιδιά και εφήβους με αναπηρία

dc.contributor.advisorPapadopoulou, Marianna
dc.contributor.authorΒακαλάκη, Θεοδώρα
dc.date.accessioned2022-10-21T06:34:57Z
dc.date.available2022-10-21T06:34:57Z
dc.date.issued2022-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3178
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3018
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η κινητική αναπηρία συνιστά τη πιο συνήθη μορφή αναπηρίας και αναφέρεται σε οποιαδήποτε παθολογική κατάσταση προκαλεί σωματική δυσλειτουργία και περιορισμό της κίνησης του ατόμου. Η κινητική αναπηρία στα παιδιά και τους εφήβους επηρεάζει σημαντικά την φυσιολογική ανάπτυξη τους και συμβάλει στον περιορισμό της συμμετοχής τους σε δραστηριότητες της καθημερινής ζωής στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα. Από τη δημοσίευση της Διεθνούς Ταξινόμησης της Λειτουργικότητας (ICF) το 2001, η ενίσχυση της Συμμετοχής των παιδιών και των εφήβων με αναπηρία έχει αποτελέσει τον ύστατο θεραπευτικό και εκπαιδευτικό στόχο και πρωταρχικό σκοπό της θεραπευτικής παρέμβασης. Σκοπός: Σκοπός της συστηματικής ανασκόπησης είναι ο εντοπισμός των ερευνητικών μελετών οι οποίες εξετάζουν την αποτελεσματικότητα των θεραπευτικών παρεμβάσεων στη βελτίωση της Συμμετοχής σε παιδιά και εφήβους με κινητική αναπηρία. Μέθοδος: Πραγματοποιήθηκε αναζήτηση σε 5 βάσεις δεδομένων, PubMed, Cochrane Library, Science Direct, Scopus και Web of Science, για τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες από το 2001 έως σήμερα, οι οποίες περιλαμβάνουν θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά με κινητική αναπηρία, ηλικίας 5 έως 18 ετών, και πρωτεύον ή δευτερεύον αποτέλεσμα τη Συμμετοχή. Αποτελέσματα: Εννέα τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες συμπεριλήφθηκαν στη ανασκόπηση. Πέντε εξ αυτών μελετούσαν τη Συμμετοχή ως πρωτεύον αποτέλεσμα και τέσσερεις ως δευτερεύον. Πέντε μελέτες ανέφεραν στα αποτελέσματά τους θετική επίδραση από την θεραπευτική παρέμβαση στην Συμμετοχή κυρίως σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και αναψυχής σε διάφορα περιβάλλοντα όπως το σπίτι και το σχολείο. Αναγνωρίστηκε μόνο μια μελέτη που περιελάβανε θεραπευτική παρέμβαση ειδικά διαμορφωμένη με στόχο την ενίσχυση της Συμμετοχής. Καμία μελέτη δεν αναγνώρισε κάποια ιδιαίτερη σχέση μεταξύ βελτίωσης σε επίπεδο σωματικών δομών και λειτουργιών και σε επίπεδο Συμμετοχής. Συμπεράσματα: Υπάρχει μικρός αριθμός τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων μελετών που μελετάνε τη Συμμετοχή ως θεραπευτικό αποτέλεσμα. Οι θεραπευτικές παρεμβάσεις που είχαν θετική επίδραση στη Συμμετοχή ήταν κατά κύριο λόγο αυτές που είτε ήταν σχεδιασμένες αποκλειστικά για την βελτίωση της Συμμετοχής είτε ήταν πιο στοχοκατευθυνόμενες. Οι πιο γενικευμένες παρεμβάσεις φαίνεται να μην έχουν σημαντικά αποτελέσματα στη Συμμετοχή. Οι παρεμβάσεις που είχαν θετική επίδραση στη Συμμετοχή δεν έδειξαν αντίστοιχη βελτίωση στις σωματικές δομές και λειτουργίες καθώς και το αντίστροφο, αναδεικνύοντας την έλλειψη άμεσης σύνδεσης μεταξύ των δύο.el
dc.format.extent75el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣυμμετοχήel
dc.subjectΘεραπευτική παρέμβασηel
dc.subjectΚινητική αναπηρίαel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΈφηβοιel
dc.titleΗ αποτελεσματικότητα των θεραπευτικών προσεγγίσεων που εστιάζουν στη συμμετοχή για παιδιά και εφήβους με αναπηρίαel
dc.title.alternativeThe effect of participation focused therapeutic interventions for children and adolescents with disabilitiesel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΚομπότη, Αικατερίνη
dc.contributor.committeeBakalidou, Daphne
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Φυσικοθεραπείαςel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Motor disability is the most common form of disability and refers to any pathological condition that causes physical dysfunction and limitation of the person's movement. Motor disability in children and adolescents significantly affects their normal development and contributes to restricting their participation in daily activities at home, school and in the community. Since the publication of the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF) in 2001, enhancing the participation of children and adolescents with disabilities has been the ultimate therapeutic and educational goal and primary purpose of therapeutic intervention. Purpose: The purpose of the Systematic Review is to identify research studies that examine the effectiveness of therapeutic interventions on improving participation in children and adolescents with motor disabilities. Method: A research in 5 databases has been conducted, PubMed, Cochrane Library, Science Direct, Scopus and Web of Science, for randomized controlled trials from 2001 to present, involving therapeutic intervention in children with motor disabilities, aged 5 to 18 years, having primary or secondary outcome the participation. Results: Nine randomized controlled trials were included in the review. Five of these studied participation as a primary outcome and four as a secondary outcome. Five studies reported in their results a positive effect of the therapeutic intervention on participation, mainly in leisure and recreational activities in various settings such as home and school. Only one study was identified that included a therapeutic intervention specifically designed to enhance participation. None of the studies identified any particular relationship between improvement in body structure and function and participation. Conclusions: There is a small number of randomized controlled trials examining participation as a treatment outcome. Therapeutic interventions that had a positive effect on participation were primarily those that were either designed solely to improve participation or were more goal-directed. More generalized interventions seem to have no significant effects on participation. Interventions that had a positive effect on participation did not show a corresponding improvement in physical structures and functions and vice versa, highlighting the lack of a direct link between these two.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές