dc.contributor.advisor | Δεδούλη, Αικατερίνη | |
dc.contributor.author | Σταμούλη, Σοφία | |
dc.date.accessioned | 2022-12-16T09:25:03Z | |
dc.date.available | 2022-12-16T09:25:03Z | |
dc.date.issued | 2022-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3509 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3349 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως βασική της επιδίωξη τη συσχέτιση δύο ζητημάτων τα οποία είναι πιο επίκαιρα από ποτέ, ήτοι το ζήτημα της ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του συντονισμού των διαδικασιών και των πρακτικών της κοινωνικής προστασίας μεταξύ των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ελευθερία κυκλοφορίας και η ελεύθερη διαμονή των προσώπων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεσμοθετήθηκε με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ το 1992 και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ιθαγένειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η προοδευτική κατάργηση των εσωτερικών συνόρων στο πλαίσιο της συμφωνίας Σένγκεν, αποτέλεσε το πρώτο βήμα και ακολούθησε η έγκριση της οδηγίας 2004/38/ΕΚ σχετικά με το δικαίωμα των πολιτών της ΕΕ και των μελών των οικογενειών τους να κυκλοφορούν και να κατοικούν ελεύθερα στην επικράτεια των κρατών μελών. Αυτή η ελευθερία αποτελεί βασική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωστόσο έχει ως προϋπόθεση την εφαρμογή ενός συστήματος συντονισμού των συστημάτων κοινωνικής προστασίας των κρατών μελών με τρόπο τέτοιο ώστε να μην αποτελεί τροχοπέδη στην ίδια την ελεύθερη κυκλοφορία των ατόμων. Η ως άνω προϋπόθεση, αν και φαντάζει απλή υπόθεση, αποδεικνύεται ότι κάθε άλλο παρά εύκολη διευθέτηση είναι, καθώς θα πρέπει να ανταπεξέλθει στο παραδοσιακό αξίωμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης «unity in diversity” και ταυτόχρονα να αντιμετωπίσει και τις προκλήσεις της εποχής, θέτοντας συχνά σε αμφισβήτηση τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής. | el |
dc.format.extent | 96 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Ευρωπαϊκό δίκαιο | el |
dc.subject | Κοινωνική ασφάλιση | el |
dc.subject | Εργαζόμενοι | el |
dc.subject | Νομοθετικό πλαίσιο | el |
dc.subject | Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.subject | Ελεύθερη κυκλοφορία εργαζομένων | el |
dc.title | Ελεύθερη κυκλοφορία εργαζομένων στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Κοινωνικοασφαλιστική προστασία των διακινούμενων εργαζομένων | el |
dc.title.alternative | Freedom of movement for employees within the European Union - Social security protection for migrant workers | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σταυρουλάκης, Δημήτριος | |
dc.contributor.committee | Βαβούρα, Χαρίκλεια | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής | el |
dc.contributor.master | Δημόσια Οικονομική και Πολιτική | el |
dc.description.abstracttranslated | The main objective of the current paper is to associate two issues which seem more relevant than ever, i.e. the issue of the freedom of movement in the European Union and the coordination of processes and practices related to the social protection among members of the European Union. Freedom of movement and residence of people in the European Union was first established by the Treaty of Maastricht back in 1992 and is, irrefutably, the cornerstone of EU citizenship. The gradual phasing-out of internal borders under the Schengen agreements, was the first step, followed by the adoption of Directive 2004/38/EC on the right of EU citizens and their family members to move and reside freely within the EU. This right is a fundamental principle of the European Union, yet, it requires the implementation of a coordination system of social protection of all member states so that freedom of movement will not be hindered. The aforementioned prerequisite, simple as it may sound, is a rather complex arrangement, as it must not only meet the traditional principle of the EU, ‘unity in diversity’, but it must also overcome today’s challenges, a task that seems to question whether this arrangement will be able to meet the challenges of our time or not. | el |