Show simple item record

Γεωγραφική αποτύπωση Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος

dc.contributor.advisorΒαγγέλας, Γεώργιος
dc.contributor.authorΣουλτάνης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2022-12-22T10:30:14Z
dc.date.available2022-12-22T10:30:14Z
dc.date.issued2022-11-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3529
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3369
dc.description.abstractΜε τους λιμένες να αναπτύσσονται συνεχώς, πολλοί είναι οι ερευνητές που οι οποίοι προσπαθούν να αποσαφηνίσουν την έννοια τους. Η διαχείριση, η ανάπτυξη και η λειτουργία ενός λιμένα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις νέες τεχνολογίες, οι οποίες αφομοιώνονται όλο και περισσότερο για την μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας του. Η Ελλάδα εξαιτίας του αριθμού των νησιών που υπάρχουν εντός των συνόρων της και λόγω του μεγάλου μήκους της ακτογραμμής της, διαθέτει ένα εκτεταμένο και πολύπλοκο λιμενικό συστήματα το οποίο από το 2018 βρίσκεται στην 3η φάση της μεταρρύθμισης του. Σκοπός της εργασίας είναι η ανάλυση της έννοιας του λιμένα και των Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (GIS) και η παρουσίαση του Ελληνικού λιμενικού συστήματος. Παράλληλα, με την χρήση των GIS ψηφιοποιήθηκε η χερσαία ζώνη των 57 λιμένων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του Ελληνικού λιμενικού συστήματος (ΚΥΑ 8315.07 ΦΕΚ 202/Β’/2007) και δημιουργήθηκε ψηφιακό διανυσματικό αρχείο το οποίο αποθηκεύει όλες τις γεωγραφικές οντότητες εντός της χερσαίας ζώνης των λιμένων. Τα αποτελέσματα από όλη τη διαδικασία της ψηφιοποίησης της χερσαίας λιμενικής ζώνης της ραχοκοκαλιάς του Ελληνικού λιμενικού συστήματος έδειξαν πως σε 12 από τους 57 λιμένες δεν βρέθηκε ΦΕΚ ή κάποιο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο οριοθετεί τη χερσαία λιμενική ζώνη. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η ψηφιακή αποτύπωση των λιμένων της χώρας μπορεί να ωφελήσει το ΥΝΑΝΠ αλλά και τους φορείς διαχείρισης των λιμένων ως βοηθητικό μέσο για την διαμόρφωση της λιμενικής πολιτικής από την πολιτεία, αλλά και τη διαμόρφωση στρατηγικής για την ανάπτυξη ή αλλαγές στην χερσαία ζώνη των λιμένων.el
dc.format.extent131el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Αιγαίουel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΛιμενικό σύστημαel
dc.subjectΕλληνικό λιμενικό σύστημαel
dc.subjectΧερσαία λιμενική ζώνηel
dc.subjectΓεωγραφικά συστήματα πληροφοριώνel
dc.subjectΛιμάνιαel
dc.subjectΨηφιοποίησηel
dc.subjectΨηφιακό διανυσματικό αρχείοel
dc.subjectΧαρτογραφική σύνθεσηel
dc.titleΓεωγραφική αποτύπωση Ελληνικού Λιμενικού Συστήματοςel
dc.title.alternativeGeoinformatics surveying of the Greek Port Systemel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαπουτσιδάκης, Μιχαήλ
dc.contributor.committeeDrosos, Christos
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγήςel
dc.contributor.masterΝέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορέςel
dc.description.abstracttranslatedMany researchers are trying to clarify the meaning of the port,as same are constantly developing. Nowadays, ports adapting new technologies as they have a decisive role to the management, development operation and maximize their efficiency. Greece is a country which has an extensive and complex port system, due to the number of islands that exist within its borders and the long length of its coastline. Since 2018, Greek port system is in the 3rd phase of its reform. The purpose of this thesis is the analysis of the meaning of port and Geographic Information Systems (GIS) and the presentation of the Greek port system. At the same time, with the use of GIS, the terrestrial zone of the 57 ports that form the “backbone” of the Greek port system (Official Government Gazette 202/Β’/2007) was digitized and a digital vector file was created that stores all the geographical entities within the terrestrial zone of the ports. The results from the entire process of digitizing the terrestrial zone of the Greek port system showed that in 12 of the 57 ports there is not a gazette or any legislative framework that delimits the terrestrial port zone. Finally, it is worth noting that the digital mapping of the country's ports can benefit Ministry of Maritime Affairs & Insular Policy as well as port management bodies as an auxiliary means for the formulation of port policy by the state, as well as the formulation of strategies for development or changes in terrestrial port zone.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές