Εμφάνιση απλής εγγραφής

Liquid modernity as an analytical framework: A study of entrepreneurial intention among business students

dc.contributor.advisorΣταυρουλάκης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΚουτσογιάννη, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2023-01-09T09:10:03Z
dc.date.issued2022-12
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3545
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3385
dc.description.abstractEntrepreneurship literature has assigned both social context and entrepreneurial intentions a central role in explaining entrepreneurial behavior. Yet, the person-context interaction with regard to an individual’s intention to perform entrepreneurial behavior has not been sufficiently studied. Drawing on the Theory of Planned Behavior (TPB), the liquid modernity thesis and the social capital tradition, this study attempts to explore the intrinsic mechanisms of entrepreneurial intention development, adopting a sociological approach. Specifically, the research investigates the role of bridging social capital, bonding social capital, emancipation, time perspective, readiness for mobility and perceived uncertainty and examines their direct and indirect effect on entrepreneurial intention formation. The statistical analysis is based on cross-sectional survey data of 537 final -year business students attending a Greek public sector university. Results of multiple regression analysis indicate that the predictor variables attitude, perceived behavioral control, subjective norms, bridging social capital and perceived uncertainty explain 65% of the variance in business students’ entrepreneurial intention. Mediation analysis by means of regression- based bootstrapping provides evidence in support of all hypotheses set out to examine indirect effects. Listed in accordance with the strength of impact they exert, the con- structs of emancipation, time perspective, readiness for mobility, perceived uncertainty, subjective norms, bridging social capital and bonding social capital affect entrepreneurial intention via its two main antecedents, namely personal attitude and perceived behavioral control. Attitude is found to be the most influential factor in entrepreneurial intention. This empirical study contributes to the entrepreneurship literature by providing additional insight into the sociopsychological processes underlying entrepreneurial intention formation. Furthermore, the extension of existing socio-cognitive models with constructs examining person- context interaction provides valuable practical implications. Consider ing that research participants are students, the knowledge gained by this study is of special interest to educators in the field of entrepreneurship.el
dc.format.extent299el
dc.language.isoenel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectEmancipationel
dc.subjectTime perspectiveel
dc.subjectMobilityel
dc.subjectUncertaintyel
dc.subjectSocial capitalel
dc.titleLiquid modernity as an analytical framework: A study of entrepreneurial intention among business studentsel
dc.title.alternativeΗ ρευστή νεωτερικότητα ως αναλυτικό πλαίσιο: Μελέτη της επιχειρηματικής πρόθεσης φοιτητών και φοιτητριών επιχειρησιακής κατεύθυνσηςel
dc.typeΔιδακτορική διατριβήel
dc.contributor.committeeΣαχινίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.committeeChalikias, Miltiadis
dc.contributor.committeeHYZ, ALINA
dc.contributor.committeeDROSOS, DIMITRIOS
dc.contributor.committeeASPRIDIS, GEORGE
dc.contributor.committeeΑλεξόπουλος, Ανδρέας
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.description.abstracttranslatedΗ βιβλιογραφία για την επιχειρηματικότητα έχει αποδώσει τόσο στο κοινωνικό περιβάλλον όσο και στην επιχειρηματική πρόθεση κεντρικό ρόλο στην εξήγηση της επιχειρηματικής συμπεριφοράς. Ωστόσο, η αλληλεπίδραση ατόμου και κοινωνικού περιβάλλοντος σε σχέση με την πρόθεση ενός ατόμου να επιδείξει επιχειρηματική συμπεριφορά δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Βασιζόμενη στη Θεωρία της Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς (TPB), την κοινωνική ανάλυση της ρευστής νεωτερικότητας και την έννοια του κοινωνικού κεφαλαίου, η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει τους εγγενείς μηχανισμούς ανάπτυξης της επιχειρηματικής πρόθεσης, υιοθετώντας μια κοινωνιολογική προσέγγιση. Συγκεκριμένα, η έρευνα διερευνά τον ρόλο των παραγόντων κοινωνικό κεφάλαιο ζεύξης, κοινωνικό κεφάλαιο δεσμού, χειραφέτηση, προοπτική χρόνου, ετοιμότητα για κινητικότητα και αντιλαμβανόμενη αβεβαιότητα και εξετάζει την άμεση και έμμεση επίδρασή τους στην διαμόρφωση της επιχειρηματικής πρόθεσης. Η στατιστική ανάλυση βασίζεται σε συγχρονικά δεδομένα προερχόμενα από ένα δείγμα 537 τελειόφοιτων φοιτητών και φοιτητριών επιχειρησιακών σπουδών που φοιτούν σε ένα ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης πολλαπλής παλινδρόμησης καταδεικνύουν ότι οι μεταβλητές πρόβλεψης στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα, αντιλαμβανόμενος έλεγχος συμπεριφοράς, υποκειμενικά πρότυπα, κοινωνικό κεφάλαιο ζεύξης και αντιλαμβανόμενη αβεβαιότητα εξηγούν το 65% της διακύμανσης της επιχειρηματικής πρόθεσης των φοιτητών επιχειρησιακών σπουδών. Η ανάλυση διαμεσολάβησης με την τεχνική επαναδειγματοληψίας Bootstrap καταδεικνύει ότι ισχύουν όλες οι διερευνητικές υποθέσεις που εξετάζουν έμμεσες επιδράσεις. Απαριθμούμενοι σύμφωνα με την ισχύ της επίδρασης που ασκούν, οι παράγοντες πρόβλεψης χειραφέτηση, προοπτική χρόνου, ετοιμότητα για κινητικότητα, αντιλαμβανόμενη αβεβαιότητα, υποκειμενικοί κανόνες, κοινωνικό κεφάλαιο ζεύξης και κοινωνικό κεφάλαιο δεσμού επηρεάζουν την επιχειρηματική πρόθεση μέσω δύο καθοριστικών παραγόντων, ήτοι της προσωπικής στάσης απέναντι στην επιχειρηματικότητα και του αντιλαμβανόμενου ελέγχου συμπεριφοράς. Διαπιστώνεται ότι η στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα είναι ο παράγοντας με τη μεγαλύτερη επιρροή στην επιχειρηματική πρόθεση. Η παρούσα εμπειρική μελέτη συμβάλλει στη βιβλιογραφία της επιχειρηματικότητας παρέχοντας περαιτέρω εμβάθυνση στις κοινωνικοψυχολογικές διαδικασίες που διέπουν τη διαμόρφωση της επιχειρηματικής πρόθεσης. Επιπλέον, η επέκταση των υφιστάμενων κοινωνικογνωστικών μοντέλων με την ενσωμάτωση παραγόντων που εξετάζουν την αλληλεπίδραση ατόμου- κοινωνικού περιβάλλοντος συνεισφέρει σημαντικά σε πρακτικό επίπεδο. Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα είναι φοιτητές και φοιτήτριες, η γνώση που αποκτήθηκε από την παρούσα μελέτη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους εκπαιδευτικούς στον τομέα της επιχειρηματικότητας.el
dcterms.embargoTerms3 yearsel
dcterms.embargoLiftDate2026-01-08T09:10:03Z


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές