Εμφάνιση απλής εγγραφής

Πληροφοριακή παιδεία και σχολικές βιβλιοθήκες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ιδιωτικού τομέα

dc.contributor.advisorKoulouris, Alexandros
dc.contributor.authorΔαμασκηνού, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2023-01-16T08:52:06Z
dc.date.available2023-01-16T08:52:06Z
dc.date.issued2023-01-09
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3588
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3428
dc.description.abstractΜε την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις σύγχρονες απαιτήσεις ο ρόλος του βιβλιοθηκονόμου ξεπερνά το στερεότυπο του συντηρητικού επαγγελματία με το εσωστρεφές προφίλ, και αποκτά ένα διαφοροποιημένο και πολύ πιο δυναμικό ρόλο. Οι βιβλιοθηκονόμοι συνεργάζονται με τα μέλη της σχολικής κοινότητας και εμπλέκονται δυναμικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός είναι να συμβάλουν στην επίδοση των μαθητών μέσω της παροχής προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας, που επιτρέπουν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών μέσω σύγχρονων πρακτικών και διδακτικών μεθόδων. Οι βιβλιοθηκονόμοι (teacher-librarians) προχωρούν με το σχεδιασμό και την αξιολόγηση ειδικών εργασιών που βασίζονται στη χρήση πηγών με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της έρευνας και την αξιολόγηση και αξιοποίηση της πληροφορίας. Στην εν λόγω εργασία γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τη σημασία ύπαρξης μαθημάτων Πληροφοριακής Παιδείας στα σχολεία με τη συμβολή και το καθοριστικό ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών και των βιβλιοθηκονόμων στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα, που προετοιμάζει τους μαθητές να σταθούν ευέλικτοι και ικανοί στην επίλυση προβλημάτων και στη λήψη αποφάσεων. Μέσω των αποτελεσμάτων έρευνας, τα οποία προέκυψαν με τη διανομή ερωτηματολογίου που απευθύνθηκε σε βιβλιοθηκονόμους που εργάζονται σε βιβλιοθήκες που στηρίζουν τη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτυπώνεται η σημασία και το περιεχόμενο των προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας που προσφέρουν οι βιβλιοθηκονόμοι και η εμπειρία και ανταπόκριση που έχουν τα παιδιά από τα μαθήματα που έχουν παρακολουθήσει.el
dc.format.extent107el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχολικές βιβλιοθήκεςel
dc.subjectΠληροφοριακή παιδείαel
dc.subjectΙδιωτικά σχολείαel
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectSchool librariesel
dc.subjectΙnformation literacyel
dc.subjectΤeacher librarianel
dc.subjectPrivate schoolsel
dc.subjectSecondary educationel
dc.titleΠληροφοριακή παιδεία και σχολικές βιβλιοθήκες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ιδιωτικού τομέαel
dc.title.alternativeInformation literacy and private secondary school librariesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKouis, Dimitris
dc.contributor.committeeVraimaki, Eftichia
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.contributor.masterΔιαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσείαel
dc.description.abstracttranslatedWith the development of technology and the requirements of modern times, the role of the librarian challenges the stereotype of the conservative, introverted professional and acquires a different and much more dynamic role. Librarians collaborate with the members of the school community and are actively engaging the process of learning. Their purpose is to contribute to student achievement through the provision of information literacy programs that enable the development of student skills through modern practices and teaching methods. In their elevated role, teaching librarians proceed with the design and evaluation of special tasks based on the use of information sources with the aim of familiarizing students with the research process and developing critical thinking skills. This thesis attempts to answer questions concerning the importance of having an Information Literacy Program in schools with the contribution and the crucial role of school libraries and teaching librarians. This aims to examine how these programs prepare students to be flexible and capable in problems-solving and decision-making. The research results were gathered by distributing a survey addressed to professionals working in libraries in private secondary school settings. Through their feedback, conclusions are drawn regarding the importance and content of Information Literacy Programs offered by librarians in addition to their insight about the general experience and response captured by the children from the courses they have attended.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές