dc.contributor.advisor | Kyprianos, Konstantinos | |
dc.contributor.author | Κωτσάκη, Αναστασία | |
dc.date.accessioned | 2023-01-17T10:14:59Z | |
dc.date.available | 2023-01-17T10:14:59Z | |
dc.date.issued | 2023-01-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3599 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3439 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ενημέρωση του χρήστη για το «ελεύθερο» Διαδίκτυο με έμφαση στους κινδύνους που ενέχει η χρήση του. Το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται η εργασία είναι το ευρύτερο επιστημονικό πεδίο «Μέσα και Πληροφοριακή Παιδεία». Οι ειδικότεροι στόχοι της εργασίας αφορούν στα παρακάτω: ενδεικτική καταγραφή των ευρέως χρησιμοποιούμενων δωρεάν μηχανών αναζήτησης και διαδικτυακών πλατφορμών, εντοπισμός των βασικότερων κινδύνων που ενέχει η χρήση τους για τον τελικό χρήστη και συγκεκριμένα του διαδικτυακού εκφοβισμού, της εμπορευματοποίησης των προσωπικών δεδομένων και της απάτης της διαδικτυακής ταυτότητας. Επιπρόσθετα, διερευνώνται οι τρόποι αντιμετώπισης αυτών των κινδύνων όπως είναι η εφαρμογή κωδίκων δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο και προτείνεται η ενημέρωση των χρηστών μέσω ενδεικτικών σεναρίων εκπαίδευσης. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε αφορά στα παρακάτω: εντοπισμός των ελεύθερων μηχανών αναζήτησης ιστού και ιστοσελίδων μέσα από την πλατφόρμα Similarweb, και καταγραφή των βασικών πληροφοριών για αυτές στην διαδικτυακή πλατφόρμα https://kotsakiana.omeka.net/. Στη συνέχεια γίνεται εκτεταμένη συστηματική βιβλιογραφική επισκόπηση για τον εντοπισμό των βιβλιογραφικών πηγών προκειμένου για την απάντηση στο καθένα από τα επιμέρους ερωτήματα που τέθηκαν. Αναλυτικότερα γίνεται διερεύνηση των συχνότερων κινδύνων του ελεύθερου Διαδικτύου, των χαρακτηριστικών τους, των επιπτώσεων και των τρόπων αντιμετώπισής τους. Τέλος, γίνεται σχεδιασμός ενδεικτικών σεναρίων εκπαίδευσης για το καθένα από τα τέσσερα επιμέρους θέματα. Συνοπτικά, τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ότι οι πιο σημαντικοί κίνδυνοι του Διαδικτύου προκαλούν τεράστιες επιπτώσεις στους χρήστες, αρχικά υλικές – οικονομικές αλλά κυρίως ψυχολογικές, ενώ σημειώθηκε ότι η ενημέρωση και η εκπαίδευση για τα φαινόμενα αυτά είναι το πιο σημαντικό μέτρο προστασίας. | el |
dc.format.extent | 116 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ελεύθερες μηχανές αναζήτησης | el |
dc.subject | Διαδικτυακός εκφοβισμός | el |
dc.subject | Εμπορευματοποίηση προσωπικών δεδομένων | el |
dc.subject | Απάτη διαδικτυακής ταυτότητας | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικά σενάρια | el |
dc.subject | Ελεύθερες πλατφόρμες διαδικτύου | el |
dc.subject | Κανόνες δεοντολογικής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο | el |
dc.title | Το «ελεύθερο» διαδίκτυο ως πάροχος πληροφοριών, με έμφαση στην ενημέρωση για τους κινδύνους που ενέχει η χρήση του | el |
dc.title.alternative | The "free" internet as a provider of information, with an emphasis on informing about the risks involved in its use | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Kouis, Dimitris | |
dc.contributor.committee | Efthymiou, Foteini | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης | el |
dc.contributor.master | Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία | el |
dc.description.abstracttranslated | The aim of this thesis is to inform the user about the "free" Internet with an emphasis on the risks involved in its use. The research is related to the field of "Media and Information Literacy". The specific objectives of the research concern the following: an indicative record of the widely used free search engines and online platforms, identification of the main risks that their use entails for the end user, specifically cyberbullying, commercialization of personal data and online fraud identity. In addition, the ways to deal with these risks are explored, such as the application of netiquette rules on the Internet, and it is proposed to inform users through indicative training scenarios. The methodology followed concerns the following: identification of free web search engines and websites through the Similarweb platform and description of basic information about them on the online platform https://kotsakiana.omeka.net/. After this extensive systematic literature review takes place to identify bibliographic sources that answer each of the specific questions raised. In more detail the literature review concerns the most frequent dangers of the free Internet, their characteristics, their effects and ways of dealing with them. Finally, indicative training scenarios for each of the four specific topics have been designed. To sum up, the results highlight that the most important risks of the Internet cause huge effects on users, initially material - financial but mainly psychological, while it was found that information and education about these phenomena is the most important protection measure. | el |