Μελέτη της γυναικείας νυφικής φορεσιάς του Αρχαγγέλου Ρόδου 1850-1880
Study of the female bridal costume from Archangelos of Rhodes 1850-1880
Λέξεις-κλειδιά
Ρόδος ; Αρχάγγελος ; Γυναικεία φορεσιά ; ΎφασμαΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά τη μελέτη και παρουσίαση της
γυναικείας νυφικής φορεσιάς Αρχαγγέλου Ρόδου που φορέθηκε κατά τα έτη
1850-1880. Αποτελεί την πρώτη επίσημη και συστηματική καταγραφή και
παρουσίασή της, αλλά και επιστημονική προσέγγιση σε ζητήματα και θέματα
που αφορούν το ενδυματολογικό αυτό σύνολο.
Αρχικά γίνεται αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο που διέπει τον τόπο και το
νησί αλλά και τους παράγοντες που συνέβαλαν στη σύνθεσή της, ενώ
παράλληλά γίνεται συνοπτική περιγραφή των εξαρτημάτων από τα οποία
απαρτίζεται η φορεσιά.
Σε επόμενο κεφάλαιο αναλύονται τα εξαρτήματα ξεχωριστά, όπου
καταγράφονται τα υλικά και οι τεχνικές κατασκευής τους. Γίνεται λόγος για
τα είδη υφασμάτων που επιλέγονταν, ενώ παράλληλα παραθέτονται σε
επιστημονικό πλαίσιο, αναλύσεις που αφορούν τα εξαρτήματα, και που
εξάγονται μέσω αυτών σημαντικά συμπεράσματα για τη κατασκευή τους.
Τέλος γίνεται αναφορά στις κοινωνικοοικονομικές πτυχές της εποχής οι
οποίες συνέβαλαν τόσο στην επιλογή και χρήση συγκεκριμένων υφασμάτων
και χρωμάτων, αλλά και ποιές τροποποιήσεις έλαβε η νυφική φορεσιά
προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στις διάφορες εκφάνσεις του βίου.
Περίληψη
This dissertation concerns the study and presentation of the female bridal costume
from Archangelos of Rhodes, which was worn during the years 1850-1880. It is the
first official and systematic documentation and presentation, as well as a scientific
approach to issues related to this costume ensemble. Initially, reference is made to
the historical context of the village and the island - but also to the factors that
contributed to its composition, while at the same time a brief description of the
accessories of which the costume is composed is made. In the next chapter, the
components are analyzed separately, where the materials and manufacturing
techniques are described. The fabrics used are discussed, while at the same time
the analyses performed to all the component materials is presented in order to
provide conclusions for their manufacture and significance.
Finally, reference is made to the socio-economic aspects of the period studied
which contributes both to the selection and use of specific fabrics and their colours,
but also explains what modifications the bridal costume has undergone in order to
be used in the various aspects of the woman’s life.