dc.contributor.advisor | Gogou, Lela | |
dc.contributor.author | Νικολιδάκης, Συμεών | |
dc.date.accessioned | 2023-02-16T13:00:09Z | |
dc.date.available | 2023-02-16T13:00:09Z | |
dc.date.issued | 2023-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3680 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3520 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διδακτορική διατριβή, μελετά λειτουργικές δομές, συστήματα, μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης μαθητών/τριών στις δομές της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια - Λύκεια). Οι ιδιαίτερες θεματικές διερευνώνται στο σύνολο των εν λόγω σχολείων του Νομού Αττικής. Εξετάζονται οι απόψεις των διαφορετικών εκπαιδευτικών κατηγοριών, που στελεχώνουν τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. Εφαρμόζονται πολυθεματικές και πολυπρισματικές μέθοδοι έρευνας, προκειμένου να προσδιορισθούν θέματα οργάνωσης, λειτουργικότητας και προοπτικής των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. στην εκπαίδευση – κατάρτιση των ατόμων με αναπηρία, διότι η εκπαίδευσή τους εντάσσεται στην πολιτική των δικαιωμάτων τους. Τα ερευνητικά δεδομένα, μέσω μιας ποσοτικής και ποιοτικής προσέγγισης, καθώς και η μελέτη της σχετικής ελληνόγλωσσης και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας αποσκοπούν στην ανάλυση και κατανόηση της συγκεκριμένης σχολικής πραγματικότητας. Ανακεφαλαιώνοντας, επικεντρωνόμαστε στην εφαρμογή της πολιτικής που αφορά στην Δευτεροβάθμια Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, καθώς και στη μελέτη των δομών που διαμορφώνονται στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, διότι, δομές και λειτουργίες σχετίζονται με την κοινωνικό-επαγγελματική ένταξη μαθητών/τριών με αναπηρία και θεωρητικά επιδιώκεται η ανατροπή στερεοτυπικών ρόλων αναφορικά με την κοινωνική κατασκευή της αναπηρίας. | el |
dc.format.extent | 654 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Δευτεροβάθμια Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση | el |
dc.subject | Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια | el |
dc.subject | Ποσοτική έρευνα | el |
dc.subject | Ποιοτική έρευνα | el |
dc.subject | Παρεχόμενη γνώση | el |
dc.subject | Εκπαίδευση – κατάρτιση ατόμων με αναπηρία | el |
dc.title | Η κατάρτιση των μαθητών στις δομές της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Μια κοινωνιολογική προσέγγιση | el |
dc.title.alternative | The training of students in the structures of Secondary Special Vocational Education in Greece. A sociological approach | el |
dc.type | Διδακτορική διατριβή | el |
dc.contributor.committee | Ελευθεράκης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.committee | Θάνος, Θεόδωρος | |
dc.contributor.committee | Νικολάου, Σουζάννα-Μαρία | |
dc.contributor.committee | Φωτόπουλος, Νικόλαος | |
dc.contributor.committee | Giavrimis, Panagiotis | |
dc.contributor.committee | Kyridis, Argyris | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.description.abstracttranslated | The 8th article of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities states the promotion of the recognition of the skills, qualifications and abilities of persons with disabilities, their contributions to the work environment and the labor market, as well as the adoption of a respectful attitude towards rights of people with disabilities at all levels of the education system, that includes all children from an early age. Τhe present PhD dissertation, concerns the training of the students in the structures of the Secondary Special Vocational Education in Greece, the provided knowledge and the professional training of the students in the Special Vocational Gymnasiums - Lyceums in all the schools of the Prefecture of Attica. These are structures of Secondary Special Education and Training, which, according to the relevant legislation, follow the curriculum of Vocational High Schools in Greece. The study in these structures lasts four years in the Gymnasium and four in the Lyceum, in contrast to the study in the Vocational Lyceums, which lasts three years in the Gymnasium and three years in the Lyceum. This research concerns the study of the archival material of these schools, as well as the relevant legislation governing the specific structures. In the present study, questionnaires are addressed to the teachers of these schools, as well as meetings with the same teachers for interviews, in order to study the contribution of these schools in the social and professional integration of students with disabilities, aiming at in-depth understanding of the operation of this institution. | el |