Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η εξέλιξη του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα εν μέσω της πανδημίας του Covid-19 και του ψηφιακού μετασχηματισμού

dc.contributor.advisorΠαπαηλίας, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΚοιλάκου, Μαρία-Άννα
dc.date.accessioned2023-02-17T10:11:58Z
dc.date.available2023-02-17T10:11:58Z
dc.date.issued2022-10-12
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3686
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3526
dc.descriptionΠρωτογενής έρευνα / Ποιοτική έρευνα σε Key Persons του κλάδου του λιανικού εμπορίουel
dc.description.abstractΗ ζωή και η καθημερινότητα των ανθρώπων έχει αλλάξει. Ο τρόπος που επικοινωνούμε, ο τρόπος που εργαζόμαστε, ο τρόπος που κάνουμε αγορές έχει επηρεαστεί άμεσα από τις ψηφιακές τεχνολογίες που χρόνο με τον χρόνο αλλάζουν και εξελίσσονται. Κατά την περίοδο της πανδημίας του Covid-19 η στροφή προς την ψηφιοποίηση έπαιξε κρίσιμο ρόλο και δημιουργήθηκε έντονα η ανάγκη για επέκταση της χρήσης των τεχνολογικών επιτευγμάτων. Το λιανικό εμπόριο είναι από εκείνους τους κλάδους που επηρεάστηκε σημαντικά και που ανέδειξε την ανάγκη για μετασχηματισμό. Η παρούσα μελέτη εξετάζει το κατά πόσον ο κλάδος του εμπορίου στην Ελλάδα και ειδικά η μικρομεσαία επιχείρηση είναι έτοιμη να δεχθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τι απαιτείται τελικά για την επίτευξή του. Όλα τα παραπάνω συνδέονται άρρηκτα και με τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίοι τοποθετούνται χρονικά έως το 2030. Μια από τις βασικότερες προτάσεις στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η «Ψηφιακή Πυξίδα: 20301». Στο πλαίσιο αυτό εξετάζουμε ως εξαρτημένη μεταβλητή το κατά πόσον μια μικρομεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα, που δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο, μπορεί να προσαρμοστεί και να επιβιώσει στις νέες συνθήκες, τη στιγμή μάλιστα που η Ελλάδα φαίνεται να καθυστερεί να εξελιχθεί σε σχέση με άλλες χώρες, ενώ ως επεξηγηματικές μεταβλητές, που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για την προσέγγιση του θέματος, είναι οι υποδομές, ο ψηφιακός αναλφαβητισμός – τα skills που έχει το προσωπικό μιας επιχείρησης/ο ιδιοκτήτης. Τέλος, η εμπιστοσύνη που φαίνεται να δείχνει ο επιχειρηματικός κόσμος στο κράτος και στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και φυσικά οι ρυθμοί με τους οποίους φαίνεται να εξελίσσεται το λιανικό εμπόριο στην χώρα μέσα στα χρόνια. Μεθοδολογικά, θα πραγματοποιηθεί αρχικά βιβλιογραφική επισκόπηση με βάση την οποία θα καταλήξουμε σε κάποιες υποθέσεις. Στη συνέχεια θα γίνει πρωτογενής έρευνα με την μορφή μη δομημένων συνεντεύξεων, έτσι ώστε τα πιθανά αποτελέσματα από την περιγραφική ανάλυση να απαντήσουν στο βασικό ερώτημα: Τελικά κατά πόσον η μικρομεσαία επιχείρηση στην Ελλάδα είναι έτοιμη να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και πως θα καταφέρει να επιβιώσει εν όψει των αλλαγών που επέρχονται;el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΛιανικό εμπόριοel
dc.subjectΜικρομεσαίες επιχειρήσειςel
dc.subjectCovid-19el
dc.subjectDigital Economy and Society Indexel
dc.subjectDESIel
dc.subjectΕλλάδαel
dc.subjectΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.subjectΕξέλιξηel
dc.subjectΙστορική αναδρομήel
dc.titleΗ εξέλιξη του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα εν μέσω της πανδημίας του Covid-19 και του ψηφιακού μετασχηματισμούel
dc.title.alternativeThe evolution of the retail sector in Greece during the pandemic of Covid-19 and the digital transformationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠανάγου, Βασίλειος
dc.contributor.committeeHYZ, ALINA
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.contributor.masterΔημόσια Οικονομική και Πολιτικήel
dc.description.abstracttranslatedPeople's daily life has changed. The way we communicate with each other, the way we work, and the way we buy products, have been directly affected by digital technologies that are evolving day after day. During the period of the Covid-19 pandemic, the shift towards digitization played a crucial role, and then the need to expand the use of technological achievements was emerged. Retail trade is one of those sectors that was significantly affected and showed up the need of transformation. My master thesis examines whether the trade sector in Greece, and especially the small and medium-sized enterprises lack digital transformation and what exactly needs to be in order to achieve it. All of them have to do with the goals, setted by the European Commission, until 2030. One of the Commission's key strategic proposals is the "Digital Compass:2030". In this context, we examine as a dependent variable whether a small and a medium-sized enterprise in Greece, as a part of the retail trade sector, can adapt the new technology and survive in the new condition, when the current rate is too slow in our country. Variables such as the infrastructures, and digital illiteracy – the skills of a business's staff/owner, play crucial role. Last but not least, the trust that the businesses seem to show in the state and institutions and of course the pace at which the retail trade sector in the country seems to be developing over the years, are also very important issues. Our method is a bibliographic review. Regarding this, we will arrive at some research hypotheses. Then research will be done in the form of unstructured interviews so that the possible results from the descriptive analysis will answer at the basic question: Are the small and medium-sized businesses in Greece, able to adapt to the new conditions and how will manage to survive in the future as long as the changes are coming?el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές