Show simple item record

Η εργασιακή ικανοποίηση και αποδοτικότητα ως συνισταμένη των εργασιακών σχέσεων μεταξύ υφισταμένων – προϊσταμένων. Μελέτη περίπτωσης ΙΟΝ Α.Ε.

dc.contributor.advisorChalikias, Miltiadis
dc.contributor.authorΔημητράκη, Ειρήνη
dc.date.accessioned2023-02-21T14:23:37Z
dc.date.available2023-02-21T14:23:37Z
dc.date.issued2023-02-01
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3714
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3554
dc.description.abstractΗ αποτελεσματική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού απασχολεί σημαντικά τις επιχειρήσεις καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να χαρίσουν διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι διάφορες τεχνικές παρακίνησης αποσκοπούν στην δημιουργία κατάλληλων συνθηκών αποτελεσματικής αξιοποίησης ανθρωπίνου δυναμικού και αύξησης της αποδοτικότητάς τους. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να εστιάσει στις σχέσεις μεταξύ των υφισταμένων και προϊσταμένων και να διακρίνει αν η εργασιακή αποδοτικότητα και η εργασιακή ικανοποίηση αποτελούν συνισταμένες αυτών των σχέσεων. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε βασικές πτυχές του εργασιακού περιβάλλοντος και της αποτελεσματικής αξιοποίησης των εργαζομένων. Μέσα από την μελέτη της βιβλιογραφίας στα 5 πρώτα κεφάλαια, φάνηκε ξεκάθαρα ότι η σχέση που υπάρχει μεταξύ υφισταμένων και προϊσταμένων επηρεάζει σημαντικά την εργασιακή ικανοποίηση καθώς και την αποδοτικότητα των εργαζομένων. Βασικός παράγοντας των εργασιακών σχέσεων αποτελεί η σωστή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων καθώς αυτό θα οδηγήσει σε αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ομάδων και σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Με την μέθοδο του δομημένου ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε εμπειρική έρευνα στην ΙΟΝ Α.Ε. προκειμένου να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα δεδομένα και να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα πάνω στο θέμα που εξετάζουμε. Η έρευνα αυτή παρουσιάζεται στο κεφάλαιο 6 έχοντας ως πρότυπο αντίστοιχες δημοσιευμένες μελέτες διακεκριμένων επιστημόνων Το ερωτηματολόγιο συνοδεύεται και με έλεγχο 6 υποθέσεων με την μέθοδο chi – square, τα ευρήματα της οποίας δείχνουν στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ εργασιακής ικανοποίησης, εργασιακής απόδοσης και εργασιακών σχέσεων μεταξύ υφισταμένων και προϊσταμένων. Τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα και τη γενικότερη μελέτη του θέματος, καθώς και οι προτάσεις για περαιτέρω μελέτη πάνω σε αυτό. Οι εργασιακές σχέσεις αποτελούν σημαντικό αντιπροσωπευτικό παράγοντα της εργασιακής ικανοποίησης και κατ’ επέκταση της εργασιακής απόδοσης κατέχοντας σημαντικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων και στην αρμονική επίτευξη των στόχων τους. Περαιτέρω μελέτη μπορεί να υπάρξει στους παράγοντες που επηρεάζουν τις εργασιακές σχέσεις και πως μπορούν αυτές να ενταχθούν στην γενικότερη στρατηγική των επιχειρήσεων.el
dc.format.extent121el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subjectΕργασιακή απόδοσηel
dc.subjectΕργασιακές σχέσειςel
dc.subjectΥφιστάμενοι προϊστάμενοιel
dc.subjectΣτυλ διοίκησηςel
dc.subjectΗγετική συμπεριφοράel
dc.subjectΕπιχειρησιακή επικοινωνίαel
dc.subjectΣυνθήκες εργασίαςel
dc.subjectΕπίπεδο αμοιβώνel
dc.subjectJob satisfactionel
dc.subjectLabor relationsel
dc.titleΗ εργασιακή ικανοποίηση και αποδοτικότητα ως συνισταμένη των εργασιακών σχέσεων μεταξύ υφισταμένων – προϊσταμένων. Μελέτη περίπτωσης ΙΟΝ Α.Ε.el
dc.title.alternativeJob satisfaction and efficiency as a component of labor relations between subordinates and superiors. Case study of ION S.A.el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΑλεξόπουλος, Ανδρέας
dc.contributor.committeeHYZ, ALINA
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικήςel
dc.contributor.masterΔημόσια Οικονομική και Πολιτικήel
dc.description.abstracttranslatedThe effective utilization of human resources is of great concern to businesses as employees can provide a sustainable competitive advantage. The various motivational techniques are aimed at creating suitable conditions for the effective utilization of human resources and increasing their efficiency. The purpose of this work is to focus on the relationships between subordinates and superiors and to distinguish whether work efficiency and job satisfaction are components of these relationships. In this way, we will be able to identify key aspects of the working environment and the effective utilization of employees. Through the study of the literature in the first 5 chapters, it was clearly seen that the relationship between subordinates and superiors significantly affects job satisfaction as well as employee efficiency. A key factor in labor relations is the correct communication and cooperation between employees, as this will lead to the utilization of the potential of the groups and a competitive advantage. Empirical research was carried out at ION S.A. using the structured questionnaire method. In order to collect the necessary data and draw useful conclusions on the subject we are examining. This research is presented in chapter 6, having as a model corresponding published studies of distinguished scientists. The questionnaire is also accompanied by a check of 6 hypotheses with the chi-square method, the findings of which show a statistically significant relationship between job satisfaction, work performance and work relations between existing and supervisors. Finally, in the seventh chapter, the conclusions obtained from the research and the more general study of the subject are listed, as well as the proposals for further study on it. Labor relations are an important representative factor of job satisfaction and, by extension, job performance, playing an important role in the smooth operation of businesses and the harmonious achievement of their goals. Further study can be done on the factors that influence labor relations and how they can be integrated into the general business strategy.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές