Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μουσειοπαιδαγωγική και προσχολική ηλικία: παιδαγωγικές εφαρμογές αισθητικής καλλιέργειας και πολιτισμικής ενσυναίσθησης σε αθηναϊκά μουσεία τέχνης

dc.contributor.advisorΚαλεσοπούλου, Δέσποινα
dc.contributor.authorΣυρίδου, Ελισάβετ Θεοφανώ
dc.date.accessioned2023-03-02T11:49:30Z
dc.date.available2023-03-02T11:49:30Z
dc.date.issued2023-02-22
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3793
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3633
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν η διερεύνηση των παιδαγωγικών πρακτικών που αξιοποιούνται από τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα στα αθηναϊκά Μουσεία Τέχνης και που στοχεύουν στην αισθητική καλλιέργεια και την πολιτισμική ενσυναίσθηση του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Η εργασία δομείται από τρία θεωρητικά κεφάλαια και από, αντίστοιχα, τρία κεφάλαια που εμπίπτουν στο ερευνητικό μέρος. Το πρώτο θεωρητικό κεφάλαιο, αναφέρεται στο Μουσείο Τέχνης, στον εκπαιδευτικό, κυρίως, ρόλο του σύγχρονου Μουσείου, στη Μουσειοπαιδαγωγική και στις μεθόδους πρώιμης μάθησης. Το δεύτερο κεφάλαιο αφορά στην έννοια της αισθητικής καλλιέργειας του παιδιού προσχολικής ηλικίας και στη συνέχεια, στις μεθόδους προώθησής της που εφαρμόζονται στο περιβάλλον του Μουσείου Τέχνης. Το τελευταίο θεωρητικό κεφάλαιο της παρούσας πτυχιακής αναφέρεται στην έννοια της ενσυναίσθησης και ειδικά, της πολιτισμικής ενσυναίσθησης, στη συμπληρωματική σχέση της αισθητικής καλλιέργειας και της πολιτισμικής ενσυναίσθησης, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώνεται με την παρουσίαση βιβλιογραφικών αναφορών σχετικών της ενσυναίσθησης και της πολιτισμικής ενσυναίσθησης στο Μουσείο Τέχνης. Το ερευνητικό μέρος ολοκληρώθηκε με τη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας και συγκεκριμένα, με τη συμμετοχή μουσειοπαιδαγωγών ή/και υπεύθυνων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την προσχολική ηλικία στα επιλεχθέντα αθηναϊκά Μουσεία Τέχνης σε ημιδομημένες συνεντεύξεις. Τα αποτελέσματα της παρούσας ποιοτικής έρευνας αναδεικνύουν τις τρέχουσες παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόζονται στα σύγχρονα αθηναϊκά Μουσεία Τέχνης και οι οποίες, στοχεύουν στην αισθητική καλλιέργεια και πολιτισμική ενσυναίσθηση του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Τέλος, για την ερμηνεία των αποτελεσμάτων αξιοποιείται η θεματική ανάλυση.el
dc.format.extent114el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΜουσειοπαιδαγωγικήel
dc.subjectΑισθητική καλλιέργειαel
dc.subjectΠολιτισμική ενσυναίσθησηel
dc.subjectΜουσείο τέχνηςel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΜουσειοπαιδαγωγική και προσχολική ηλικία: παιδαγωγικές εφαρμογές αισθητικής καλλιέργειας και πολιτισμικής ενσυναίσθησης σε αθηναϊκά μουσεία τέχνηςel
dc.title.alternativeMuseum education and preschool age: pedagogical applications of aesthetic cultivation and cultural empathy in art museums in Athensel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΣιδηροπούλου - Κανέλλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.committeePalaiologou, Christina
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.description.abstracttranslatedThe aim of this thesis is to investigate the pedagogical practices applied by the educational programmes in the Athenian Art Museums aiming at the aesthetic cultivation and cultural empathy of preschool children. The paper is structured by three theoretical chapters and three chapters that fall under the research part. The first theoretical chapter refers to the Art Museum, the educational role of the modern Museum, in particular, the Museum Pedagogy and the early learning methods. The second chapter deals with the concept of the aesthetic cultivation of the preschool child and also, with the methods of its promotion applied in the Art Museum environment. The last theoretical chapter of this thesis deals with the concept of empathy and, specifically, cultural empathy, the complementary relationship between aesthetic culture and cultural empathy, while at the same time it concludes with the presentation of literature references related to empathy and cultural empathy in the Art Museum. The research part was completed by conducting qualitative research, specifically, by involving museum educators and/or those in charge of educational programs for preschool age, in the selected Athenian Art Museums, in semi-structured interviews. The results of this qualitative research highlight the current pedagogical practices applied in contemporary Athenian Art Museums, which aim at the aesthetic cultivation and cultural empathy of the preschool child. Finally, the thematic analysis is used to interpret the results.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές