Show simple item record

Στρατηγική ανάπτυξη οργανικής επισκεψιμότητας ιστοσελίδων στους οργανισμούς πληροφόρησης

dc.contributor.advisorKouis, Dimitris
dc.contributor.authorΤσάτσαρη, Βλασία
dc.date.accessioned2023-03-13T10:59:11Z
dc.date.available2023-03-13T10:59:11Z
dc.date.issued2023-02-22
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3892
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3732
dc.description.abstractΗ ανάπτυξη τεχνικών ψηφιακού μάρκετινγκ με στόχο την χρήση και αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφόρησης σε επιχειρησιακό επίπεδο αποτελεί έναν αρκετά πρωτοποριακό αναπτυσσόμενο τομέα ερευνών. Ωστόσο σε επίπεδο αξιοποίησης τους από ιστοτόπους πολιτιστικών οργανισμών όπως βιβλιοθήκες, αρχεία και μουσεία το επίπεδο ερευνών είναι περιορισμένο. Συνεπώς η σύγχρονη εποχή δημιουργεί μια πρόκληση για οργανισμούς τέτοιου περιεχομένου, καθιστώντας απαραίτητη την επιπλέον διερεύνηση με στόχο την ανάπτυξη μοντέλων για την παρακολούθηση και μέτρηση της απόδοσης των αλληλεπιδράσεων των χρηστών με το ψηφιακό περιεχόμενο των οργανισμών. Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Στρατηγική Ανάπτυξη Οργανικής Επισκεψιμότητας Ιστοσελίδων στους Οργανισμούς Πληροφόρησης» εξετάζει περιπτώσεις ιστοτόπων πολιτιστικών οργανισμών, όπου το επίπεδο ευχρηστίας του ψηφιακού τους περιεχομένου και το επίπεδο ποιοτικής αλληλεπίδρασης των χρηστών του ποσοτικοποιείται και ελέγχεται. Ειδικός σκοπό της μελέτης μας αποτελεί η ανάλυση του περιεχομένου των ιστοτόπων των ΒΑΜ και του επιπέδου ευχρηστίας τους, με στόχο τον έλεγχο ύπαρξης συσχετίσεων. Ο έλεγχος για την ύπαρξη συσχετίσεων πραγματοποιείται με τη χρήση διαφόρων μεταβλητών που ελέγχουν αφενός την τεχνική απόδοση των εξεταζόμενων ιστοτόπων, αφετέρου την συμπεριφορά των χρηστών σε αυτούς. Πιο συγκεκριμένα εξετάζονται 122 ιστότοποι βιβλιοθηκών, αρχείων και μουσείων απ’όλο τον κόσμο, όπου η συλλογή των δεδομένων γίνεται με χρήση 41 μετρικών διερεύνησης του δείγματος (23 μετρικές τεχνικών παραγόντων και 18 συμπεριφοράς χρηστών). Η μελέτη χωρίζεται σε 5 επιμέρους κεφάλαια. Στο πρώτο εισαγωγικό κεφάλαιο παρουσιάζονται τόσο στοιχεία μεθοδολογίας και ορισμών, όσο και στοιχεία που αφορούν το γενικότερο πλαίσιο, τον σκοπό και τους στόχους της παρούσας μελέτης. Στην συνέχεια ακολουθεί, το θεωρητικό μέρος όπου μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης έχει στόχο την κατανόηση θεμελιακών εννοιών γύρω από το ερευνητικό πλαίσιο της πτυχιακής εργασίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο ξεδιπλώνονται οι ερευνητικές μας υποθέσεις ως προς το δείγμα δεδομένων που συλλέξαμε. Το τρίτο κεφάλαιο αποτελεί την έναρξη των ερευνητικών διεργασιών, ενώ γίνονται ξεκάθαροι τόσο ο σκοπός και οι στόχοι της έρευνας μας, όσο και τα βήματα της μεθοδολογίας που χρησιμοποιήσαμε. Επιπλέον, στο κεφάλαιο 3 γίνεται η συγκρότηση του δείγματος μας, από όπου ύστερα προκύπτει η διαδικασία προ – επεξεργασίας των δεδομένων μέσω της κατασκευής του ερευνητικού μας εργαλείου, ανάλυσης και μέτρησης. Επίσης, παρουσιάζονται οι μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης που χρησιμοποιήσαμε, με στόχο την κατανόηση του εύρους των δεδομένων μέσω περιγραφικής στατιστικής. Κατόπιν τούτου, στο κεφάλαιο 4 γίνεται παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν μέσω διεργασιών του κεφαλαίου 3, ενώ προκύπτει και η απάντηση στα ερευνητικά μας ερωτήματα. Πιο συγκεκριμένα, η παρουσίαση των ευρημάτων επιτυγχάνεται μέσω πινάκων περιγραφικών αποτελεσμάτων, πινάκων στατιστικών ανάλυσης συσχετίσεων, διαγραμμάτων διασποράς και υπό μορφή πίτας. Το πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο σηματοδοτεί την λήξη της ερευνητικής μας μελέτης με μια γενικευμένη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της, ενώ ταυτόχρονα προκύπτουν συμπεράσματα σχετικά με το δείγμα μας, την συνεισφορά της μελέτης μας, τις πρακτικές προεκτάσεις του μοντέλου μας, καθώς και τη μελλοντική αξιοποίηση του. Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία παρουσιάζει σημεία καινοτομίας καθώς σε αντίθεση με παλαιότερες ερευνητικές προσπάθειές έρχεται να ορίσει ένα πλήθος διαφορετικών παραμέτρων μέτρησης απόδοσης ιστοτόπων πολιτιστικού περιεχομένου (ΒΑΜ). Παράλληλα, χρησιμοποιεί ένα μεγάλο δείγμα 122 ιστοτόπων για τον έλεγχο απόδοσης τους και την εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και για την συμπεριφορά των χρηστών σε αυτούς. Ακόμη, η μεθοδολογία που αναπτύξαμε, δηλαδή να συλλέξουμε δεδομένα με ολιστικό τρόπο, μέσω χρήσης εργαλείων όπως το checkbot, την πλατφόρμα του SimilarWeb και το Dataminer, είχε ως στόχο τον συνδυασμό δύο διαφορετικών τύπων δεδομένων και ως εκ τούτου την κατανόηση της ύπαρξης αιτιώδους συνάφειας ανάμεσα στην τεχνική απόδοση και την εμπειρία χρήστη εντός της σελίδας. Πρακτικά το μοντέλο που προτείνεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους επιστήμονες πληροφόρησης βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη όσο και στις υπηρεσίες του εκάστοτε οργανισμού, μέσω διόρθωσης των τεχνικών χαρακτηριστικών, όπου αυτό απαιτείται. Παράλληλα, μελλοντικά το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και σε άλλες ιστοσελίδες πέραν αυτών των ΒΑΜ. Τέλος, το μοντέλο μας επιδέχεται εξέλιξης και βελτίωσης για την διεξαγωγή ακόμα πιο αξιόπιστων και σαφών συμπερασμάτων, καθώς δυνητικά θα μπορούσαν να υπάρξουν και άλλες μετρικές οι οποίες θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στην παρούσα προτεινόμενη μεθοδολογία.el
dc.format.extent100el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΒιβλιοθήκεςel
dc.subjectΑρχείαel
dc.subjectΜουσείαel
dc.subjectΠολιτιστικοί οργανισμοίel
dc.subjectΙστότοποιel
dc.subjectΑπόδοσηel
dc.subjectΔεδομένα ιστούel
dc.subjectΔεδομένα συμπεριφοράς χρηστώνel
dc.subjectΕυχρηστίαel
dc.subjectLibrariesel
dc.subjectArchivesel
dc.subjectMuseumsel
dc.subjectCultural organizationsel
dc.subjectWebsitesel
dc.subjectPerformanceel
dc.subjectWeb datael
dc.subjectUser behavior datael
dc.subjectUsabilityel
dc.titleΣτρατηγική ανάπτυξη οργανικής επισκεψιμότητας ιστοσελίδων στους οργανισμούς πληροφόρησηςel
dc.title.alternativeStrategic development of organic website traffic in information organizationsel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeDrivas, Ioannis C.
dc.contributor.committeeTriantafyllou, Ioannis
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
dc.description.abstracttranslatedThe development of digital marketing techniques aimed at the use and utilization of information technologies at the business level is a very pioneering developing field of research. However, their use by websites of cultural organizations such as libraries, archives and research museums is limited. The modern age therefore is creating a challenge for organizations with such content, making necessary the additional research aimed at developing models for monitoring and measuring the performance of users 'interactions with organizations' digital content. The present dissertation entitled "Strategic Development of Organic Website Traffic in Information Organizations" examines cases of cultural organizations' websites, where the level of usability of their digital content and the level of quality interaction of the users are quantified and controlled. A special purpose of our study is the analysis of the content of the BAM websites and their level of usability, in order to check the existence of correlations. The inspection for the existence of correlations is carried out with the use of various variables that control on the one hand the technical performance of the examined websites, on the other hand the behavior of the users in them. More specifically, 122 websites of libraries, archives and museums from all over the world are examined, where the data collection is completed by using 41 metrics of sample investigation (23 metrics of technical factors and 18 metrics of user behavior). The study is divided into 5 sub-chapters. The first chapter is an introductory chapter, which presents both elements of methodology and definitions, as well as elements concerning the general context, purpose and objectives of this dissertation. Then follows, the theoretical part where through bibliographic review aims to understand the basic concepts around the research framework of the dissertation. The second chapter analyzes our research hypotheses regarding the sample data we collected. The third chapter is the beginning of the research processes, while the purpose and objectives of our research become clear, as well as the steps of the methodology we used. In addition, in chapter 3 the composition of our sample is made, from which then follows the process of pre-processing the data through the construction of our research tool, analysis and measurement. Also, the statistical analysis methods we used are presented, in order to understand the range of data through descriptive statistics. Therefore, the Chapter 4 presents the results obtained through the processes of Chapter 3 and provides the answer to our research questions. More specifically, the presentation of the findings is achieved through tables of descriptive results, tables of statistical analysis of correlations, scatter plots and in the form of a pie. The fifth and last chapter marks the end of our research study with a general presentation of its results, while at the same time conclusions are drawn about our sample, the contribution of our study, the practical implications of our model, and its future use. This dissertation presents points of innovation as in contrast to previous research efforts it comes to define a number of different parameters for measuring the performance of cultural content sites (ΒAM). At the same time, it uses a large sample of 122 websites to test their performance and draw conclusions about their technical characteristics and user behavior on them. Furthermore, the methodology we developed, that is to collect data in a holistic way, through the use of tools such as the Checkbot, the SimilarWeb platform and the Dataminer, aimed to combine two different types of data and therefore to understand the causal relationship between in technical performance and user experience within the page. In practice, the proposed model can be used by information scientists to improve the user experience and the services of each organization, by correcting the technical characteristics, where required. At the same time, in the future this model could be applied to other websites besides these BAM. Finally, our model can be developed and improved to draw even more reliable and clear conclusions, as there could potentially be other metrics that could be included in this proposed methodology.el


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Πτυχιακές εργασίες
    Πτυχιακές εργασίες τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές