dc.contributor.advisor | Ιωαννίδης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Καγιούλης, Γρηγόριος | |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T08:24:25Z | |
dc.date.available | 2023-03-15T08:24:25Z | |
dc.date.issued | 2023-03 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/3918 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-3758 | |
dc.description.abstract | Στην κάτωθι διπλωματική εργασία μελετάται η Αναγεννητική Πέδηση (Regenerative Braking) σε εφαρμογές ηλεκτρικής κίνησης, οι οποίες εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς. Πρόκειται για μια διαδικασία ωφέλιμης μετατροπής της κινητικής ενέργειας των ηλεκτρικών κινητήρων σε ηλεκτρική μέσω της επιβράδυνσης των κινούμενων μερών τους. Με την αναγεννητική πέδηση προωθούνται ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα πράσινης τεχνολογίας, συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος. Με σκοπό την αποδοτικότερη χρήση των πόρων, η πλειοψηφία των αυτοβιομηχανιών κατασκευάζει πλέον ηλεκτρικά οχήματα υψηλής ενεργειακής απόδοσης με μεγαλύτερη αυτονομία. Εφαρμόζοντας την αναγεννητική τεχνική σε λειτουργικές περιοχές επιβράδυνσης ή πέδησης του οχήματος, μέρος της κινητικής ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η φόρτιση των μπαταριών, αυξάνοντας την αυτονομία και την απόδοση του οχήματος. Ακόμη, αναλύονται οι διατάξεις ηλεκτρονικών ισχύος αναγεννητικής πέδησης για τις περισσότερες κατηγορίες ηλεκτρικών μηχανών, ενώ περιγράφονται οι τεχνικές ελέγχου κάθε
διάταξης αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, μελετώνται οι μηχανές συνεχούς ρεύματος, οι ασύγχρονες και σύγχρονες μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος και οι κινητήρες μόνιμων μαγνητών, οι οποίοι αποτελούν ειδική κατηγορία των σύγχρονων κινητήρων.
Επίσης, παρουσιάζονται οι μαθηματικές εξισώσεις που διέπουν κάθε κατηγορία ηλεκτρικών μηχανών και αναλύονται τα κυκλώματα αναγεννητικής πέδησης, αντίστοιχα. Περιγράφονται ανά κεφάλαιο τα συστήματα ηλεκτρικής κίνησης, παρουσιάζοντας τη θεωρητική τους ανάλυση και τον τρόπο λειτουργίας τους, ενώ μελετώνται οι διατάξεις ηλεκτρονικών ισχύος. Ακόμη, παρουσιάζονται οι τεχνικές
ελέγχου αναγεννητικής πέδησης που αφορούν τον DC, τον BLDC και τον PMSM κινητήρα. Η λειτουργία αυτών των συστημάτων επιβεβαιώνεται μέσω προσομοίωσης σε περιβάλλον Simulink (του Matlab). Η παρουσίαση εκτείνεται σε δύο βασικούς άξονες, αναδεικνύοντας την αναγεννητική πέδηση στους συμβατικούς DC και στους σύγχρονους PM κινητήρες. Στην περίπτωση του DC κινητήρα παρακολουθείται η συμπεριφορά δύο κινητήριων συστημάτων, τροφοδοτούμενα από μετατροπείς DC-DC δύο και τεσσάρων τεταρτημορίων, αντίστοιχα. Έπειτα, εξετάζονται οι διατάξεις ελέγχου αναγεννητικής πέδησης για δύο κατηγορίες σύγχρονων PM κινητήρων, τους BLDC τραπεζοειδούς ροής και τους PMSM ημιτονοειδούς ροής. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που αφορούν τη λειτουργία των κινητήριων συστημάτων με την εμφάνιση των βασικών κυματομορφών τους, ενώ καταγράφονται τα συμπεράσματα και οι παρατηρήσεις. | el |
dc.format.extent | 185 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Αναγεννητική πέδηση | el |
dc.subject | Ηλεκτρικές μηχανές | el |
dc.subject | Ηλεκτρικά οχήματα | el |
dc.subject | Τριφασικοί αντιστροφείς | el |
dc.subject | Τραπεζοειδής ροή | el |
dc.subject | Μετατροπείς DC-DC | el |
dc.subject | Ηλεκτρομαγνητική ροπή | el |
dc.subject | Σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη | el |
dc.subject | PMSM | el |
dc.subject | BLDC κινητήρες | el |
dc.subject | PWM έλεγχος | el |
dc.subject | Ανορθωτική διάταξη | el |
dc.subject | Μηχανές συνεχούς ρεύματος | el |
dc.title | Αναγεννητική πέδηση σε εφαρμογές ηλεκτρικής κίνησης | el |
dc.title.alternative | Regenerative braking in electric motion applications | el |
dc.type | Διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Βόκας, Γεώργιος | |
dc.contributor.committee | Καραϊσάς, Πέτρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών | el |
dc.description.abstracttranslated | In the following thesis, Regenerative Braking is studied in electric drive applications, which are developing at a rapid pace. It is a process of beneficially converting the kinetic energy of electric motors into electricity by slowing down their moving parts.
Regenerative braking promotes green technology electric drive systems, contributing to the protection of the environment. In order to use resources more efficiently, the majority of car manufacturers are now building high-energy-efficient electric vehicles
with longer range. By applying the regenerative technique to functional deceleration or braking areas of the vehicle, part of the kinetic energy is converted into electricity. In this way, the charging of the batteries is ensured, increasing the autonomy and
performance of the vehicle. Also, the electronic devices of regenerative braking power are analyzed for most categories of electric motors, while the control techniques of each device are described respectively. Specifically, direct current machines, asynchronous
and synchronous alternating current machines and permanent magnet motors are studied, which are a special category of modern motors. Also, the mathematical equations that govern each category of electric machines are presented and regenerative
braking circuits are analyzed, respectively. The electric drive systems are described by chapter, presenting their theoretical analysis and their mode of operation, while the electronic power devices are studied. Also, regenerative braking control techniques for DC, BLDC and PMSM motors are presented. The operation of these systems is confirmed through simulation in a Simulink environment (of Matlab). The presentation spans two main axes, highlighting regenerative braking in conventional DC and modern
PM motors. In the case of the DC motor, the behaviour of two motor systems is monitored, powered by two- and four-quadrant DC-DC converters, respectively. Then, regenerative braking control devices for two classes of modern PM motors, trapezoidal
flux BLDCs and sinusoidal flux PMSMs, are considered. Finally, the results concerning the operation of the motor systems are presented with the appearance of their basic waveforms, while the conclusions and observations are recorded. | el |