Υλοποίηση πρακτόρων σε ένα ψηφιακό 3D παιχνίδι γρίφων
Agent development for a digital 3D puzzle game
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ζαργιαννάκη, Ειρήνη
Ημερομηνία
2023-03-10Επιβλέπων
Troussas, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Agent ; Agent development ; Multiagent ; Videogame ; Escape rooms ; Pazzle games ; Υλοποίηση πρακτόρων ; 3D ; 3D ψηφιακό παιχνίδι ; Unity ; Γρίφοι ; Ψηφιακό παιχνίδι ; Πράκτορες ; Πολυπρακτορικό σύστημα ; Hints ; Θησαυρός ; RiddlesΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία έχει σκοπό την υλοποίηση πρακτόρων σε ψηφιακό 3D
παιχνίδι γρίφων, κατόπιν σχετικής μελέτης και έρευνας σχετικά με το πολυπρακτορικό
σύστημα, το οποίο αποτελεί ένα μηχανογραφημένο σύστημα που αποτελείται από
πολλαπλούς ευφυείς πράκτορες, οι οποίοι μπορεί να παρέχουν παροχή στοιχείων,
οδηγιών, κατευθύνσεων και εν γένει δημιουργούν αλληλεπιδράσεις του συστήματος με
τον χρήστη. Διενεργήθηκε επίσης μελέτη και ανάλυση των παιχνιδιών παζλ (puzzle
games) και των δωματίων απόδρασης (escape rooms), τα οποία αποτέλεσαν πηγή
έμπνευσης για τους γρίφους, τις βοήθειες και τα ενθαρρυντικά μηνύματα που
συμπεριλήφθησαν στο ψηφιακό παιχνίδι για την εν λόγω εργασία, και τα οποία
υλοποιήθηκαν με τη χρήση πρακτόρων και λαμβάνοντας υπόψη τη θεωρία και τις
τεχνικές της ταξινομίας Bloom. Για την υλοποίηση των πρακτόρων του παιχνιδιού,
χρησιμοποιήθηκε η γλώσσα προγραμματισμού C# (C Sharp).
Ο παίκτης, κατά την πορεία στο παιχνίδι, καλείται να επιλύσει γρίφους και να
αντιμετωπίσει διάφορες προκλήσεις, προκειμένου να τερματίσει το παιχνίδι. Μέσω της
υλοποίησης πρακτόρων για τις παρεχόμενες βοήθειες και πληροφορίες και
εφαρμόζοντας τεχνικές της ταξινομίας Bloom στους γρίφους, το παιχνίδι έχει στόχο να
διασκεδάσει τους παίκτες, καθώς και να τους ψυχαγωγήσει, ενώ παράλληλα τους
προκαλεί να χρησιμοποιήσουν, να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν πληθώρα
δεξιοτήτων. Το παιχνίδι λοιπόν λαμβάνει επιπροσθέτως επιμορφωτικό χαρακτήρα και
εκτός από το να διασκεδάζει τους παίκτες, ταυτόχρονα τους ωφελεί.
Μετά την υλοποίηση πρακτόρων στο ψηφιακό παιχνίδι γρίφων, αυτό μοιράστηκε σε
40 άτομα, με σκοπό να το δοκιμάσουν παίζοντάς το και στη συνέχεια να αξιολογήσουν
τους γρίφους και τις παρεχόμενες βοήθειες και γνωσιακές πληροφορίες. Έτσι,
δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε προς απάντηση σε όσους
έπαιξαν και δοκίμασαν το παιχνίδι. Συνολικά απάντησαν 36 άτομα στο
ερωτηματολόγιο, και εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε ανάλυση των απαντήσεων που
δόθηκαν, η οποία περιλαμβάνεται στην παρούσα εργασία. Με βάση τα εξαχθέντα
συμπεράσματα, οι γρίφοι του παιχνιδιού εκτιμήθηκαν ως πολύ ενδιαφέροντες,
διασκεδαστικοί, ψυχαγωγικοί και επίσης επιμορφωτικοί. Γενικά οι προκλήσεις και οι
παρεχόμενες βοήθειες και πληροφορίες εντυπωσίασαν τους παίκτες και τους
ενθάρρυναν προκειμένου να παίξουν μέχρι να φτάσουν στο τέλος του παιχνιδιού.
Περίληψη
This study aims to implement agents in a digital 3D puzzle game, following relevant
study and research on the multi-agent system, which is a computerized system
consisting of multiple intelligent agents, which may provide information, instructions,
directions and generally create system interactions with the user. Puzzle games and
escape rooms, which inspired the puzzles, aids and motivational messages included in
the digital game for this study, were also studied and analyzed and were implemented
using agents and taking into account the theory and techniques of Bloom's taxonomy.
The C# (C Sharp) programming language was used to implement the game agents.
The player, while playing the game, is asked to solve puzzles and face various
challenges in order to finish the game. By implementing agents for the help and
information provided and applying Bloom's taxonomy techniques to the puzzles, the
game aims to entertain players while challenging them to use, develop and cultivate a
variety of skills. The game therefore takes on an additional educational character and,
in addition to entertaining the players, at the same time benefits them.
After implementing agents in the digital puzzle game, it was distributed to 40 people,
with the intention of testing it by playing it and then evaluating the puzzles and the help
and cognitive information provided. Thus, a questionnaire was created, which was
distributed to be answered by those who played and tested the game. A total of 36
people responded to the questionnaire, and then an analysis of the responses was carried
out, which is included in this study. Based on the conclusions, the puzzles in the game
were rated as very interesting, fun, entertaining and also educational. Overall the
challenges and the help and information provided impressed the players and encouraged
them to play until they reached the end of the game.