Κατασκευή ψηφιακού 3D παιχνιδιού γρίφων
3D puzzle game development
Keywords
Entertainment computing ; Puzzle games ; Escape rooms ; Game development ; 3D computer game ; Gamification ; Κατασκευή ψηφιακού παιχνιδιού γρίφων ; Ψηφιακό παιχνίδι ; Γρίφοι ; Παιχνίδια παζλ ; Δωμάτια απόδρασης ; UnityAbstract
Η διπλωματική εργασία έχει σκοπό την κατασκευή ψηφιακού 3D παιχνιδιού γρίφων, μετά από τη διενέργεια έρευνας και μελέτης γύρω από την έννοια του entertainment computing, που καθιστά τα ψηφιακά παιχνίδια πιο ενδιαφέροντα, διασκεδαστικά και εν γένει πιο αρεστά, καθώς επίσης και τη μελέτη και ανάλυση των παιχνιδιών παζλ (puzzle games) και των δωματίων απόδρασης (escape rooms), τα οποία αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για το ψηφιακό παιχνίδι γρίφων που κατασκευάστηκε στο πλαίσιο εκπόνησης της εν λόγω εργασίας. Το παιχνίδι, αρχικά σχεδιάστηκε και εν συνεχεία υλοποιήθηκε με τη χρήση της πλατφόρμας unity3D, σε συνδυασμό με τη γλώσσα προγραμματισμού C# (C Sharp).
Η ιστορία και η πλοκή του παιχνιδιού, αφορούν έναν πειρατή, ο οποίος βρίσκεται κλειδωμένος σε ένα κελί ενός στοιχειωμένου και καταραμένου πειρατικού πλοίου. Θα πρέπει να δραπετεύσει από το κελί και να καταφέρει να λύσει όλους τους γρίφους του πλοίου, προκειμένου να ελευθερωθεί και να μεταφερθεί σε ένα μυστηριώδες νησί. Εκεί εξελίσσεται η ιστορία, καθώς ο παίκτης μαθαίνει ότι στο εν λόγω νησί υπάρχει ένας κρυμμένος πειρατικός θησαυρός. Ο παίκτης ξεκινά την πορεία του στο νησί, κατά την οποία συναντά γρίφους και προκλήσεις και μόνο αντιμετωπίζοντάς τις, θα καταφέρει τελικά να φτάσει στον πολυπόθητο θησαυρό και να τερματίσει το παιχνίδι. Πρόκειται λοιπόν για ένα ψηφιακό παιχνίδι γρίφων με πειρατικό χαρακτήρα και ενδιαφέροντα γραφικά που στόχο έχει να διασκεδάσει τους παίκτες, αλλά ταυτόχρονα να τους ψυχαγωγήσει και να τους προκαλέσει να χρησιμοποιήσουν διάφορες δεξιότητες που απαιτούνται για την επίλυση των γρίφων και την αντιμετώπιση των προκλήσεων.
Το παιχνίδι, αφού κατασκευάστηκε, διανεμήθηκε σε 40 άτομα προκειμένου να το δοκιμάσουν και στη συνέχεια να το αξιολογήσουν. Προς τον σκοπό αυτό, συντάχθηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο ζητήθηκε να απαντηθεί από όσους έπαιξαν και δοκίμασαν το παιχνίδι. 36 άτομα συνολικά απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, η ανάλυση του οποίου περιλαμβάνεται στην εν λόγω εργασία, παρέχοντας μια σαφή εικόνα του πώς αξιολογήθηκε το παιχνίδι από τρίτους. Συνοψίζοντας τα συμπεράσματα που προέκυψαν, το παιχνίδι άρεσε πολύ και εκτιμήθηκε ως πολύ ενδιαφέρον, διασκεδαστικό και ψυχαγωγικό. Οι γρίφοι και οι προκλήσεις έκαναν πολύ καλή εντύπωση στους παίκτες και τους κράτησαν ζωντανό το ενδιαφέρον, ώστε να παίξουν μέχρι να τερματίσουν το παιχνίδι. Οι παίκτες εξέφρασαν ότι τους άρεσαν πολύ τα γραφικά του παιχνιδιού, η διαχείρισή του και η διεπαφή (interface). Εν συνόλω, το παιχνίδι κρίθηκε ως πολύ καλό και οι παίκτες που το δοκίμασαν θεωρούν πολύ πιθανό να το συστήσουν σε φίλους τους, γεγονός που καταδεικνύει ότι το ψηφιακό παιχνίδι γρίφων που κατασκευάστηκε έχει επιτυχία.
Abstract
This study aims to build a digital 3D puzzle game, after conducting research and study around the concept of entertainment computing, which makes digital games more interesting, fun and generally more enjoyable, as well as the study and analysis of puzzle games and escape rooms, which were a source of inspiration for the digital puzzle game that was built in the context of this study. The game was initially designed and then implemented using the unity3D platform, combined with the C# (C Sharp) programming language.
The story and plot of the game is about a pirate who is locked in a cell of a haunted and cursed pirate ship. He must escape from the cell and manage to solve all the puzzles of the ship, in order to be freed and transported to a mysterious island. There the story unfolds, as the player learns that a hidden pirate treasure resides on this island. The player begins his journey on the island, during which he encounters puzzles and challenges, and only by facing and solving them, he will finally manage to reach the coveted treasure and end the game. So it is a digital puzzle game with a pirate character and interesting graphics that aims to amuse the players, but at the same time entertain them and challenge them to use various skills, which are required to solve the puzzles and face the challenges.
The game, after it was built, was distributed to 40 people to test and then rate it. For this purpose, a questionnaire was made, which was asked to be answered by those who played and tested the game. A total of 36 people answered the questionnaire, the analysis of which is included in this paper, providing a clear picture of how the game was evaluated by those who played and tested it. Summarizing the conclusions, the game was well liked and rated as very interesting, fun and entertaining. The puzzles and challenges made a very good impression on the players and kept them interested to play till they finished the game. Players expressed that they really liked the game's graphics, management and interface. Overall, the game was rated as very good and players who tried it are very likely to recommend it to their friends, which shows that the digital puzzle game that was made is a success.