Προσαρμοστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον με χρήση νευρωνικών δικτύων
Adaptive educational software using neural networks
Λέξεις-κλειδιά
Προσαρμοστικά εκπαιδευτικά συστήματα ; Adaptive educational systems ; Artificial neural networks ; Educational software ; Learning style ; Artificial neuron ; Artificial neural network architecture ; Biological neural networks ; Biological Neuron ; Τεχνητά νευρωνικά δίκτυαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί να υποστηρίξει τις σύγχρονες απαιτήσεις της εκπαίδευσης, οι οποίες ζητούν τη χωροχρονική ευελιξία του μαθητευόμενου και την υποστήριξή στο διαφορετικό τρόπο μάθησης. Ένα μοντέλο που εξελίσσεται ραγδαία τα τελευταια χρόνια παρέχοντας στους εκπαιδευόμενους τη δυνατότητα πλοήγησης και ανατροφοδότησης είναι τα Προσαρμοστικά Συστήματα Εκπαίδευσης (Π.Σ.Ε).
Για το σκοπό αυτο υλοποιήθηκε μια προσαρμοστική εκπαιδευτική πλατφόρμα με τη χρήση των Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων (Artificial Neural Networks). Το σύστημα σε όλη τη διάρκεια αλληλεπίδρασης με τον εκπαιδευόμενο παρέχει δυναμικά τα μαθήματα του, ανάλογα με το γνωστικό προφίλ του μαθητή (Visual, Auditory, Kinesthetic, Reading and Writing).
Η εφαρμογή δόθηκε για δοκιμή σε χρήστες και τα αποτελέσματα που αναλύθηκαν απορρέουν ότι οι μαθητές είχαν θετική ανταπόκριση με τη χρήση του Προσαρμοστικού Εκπαιδευτικού Συστήματος. Εν κατακλείδι, αποτυπώνονται τα συμπεράσματά που έχουν προκύψει έτσι ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η αποδοτικότητα και η λειτουργικότητά του στον χώρο της εκπαίδευσης.
Περίληψη
This thesis aims to support the modern requirements of education, which ask for the spatio-temporal flexibility of the learner and the support for the different way of learning. A model that has been evolving rapidly in recent years, providing learners with the ability to navigate and provide feedback, is Adaptive Education Systems (AES).
For this purpose, an adaptive educational platform was implemented using Artificial Neural Networks. Throughout the interaction with the learner, the system dynamically provides its lessons, depending on the learner's cognitive profile (Visual, Auditory, Kinesthetic, Reading and Writing).
The application was given for testing to users and the results analyzed, it follows that the students had a positive response with the use of the Adaptive Education System. In conclusion, the conclusions that have emerged are captured in order to further improve their efficiency and functionality in the field of education.