dc.contributor.advisor | Σταθοπούλου, Αγάθη | |
dc.contributor.author | Σκαρμούτσου, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2023-04-04T15:25:24Z | |
dc.date.issued | 2023-03-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4172 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4011 | |
dc.description.abstract | Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές σε παιδιά επιφέρουν δυσμενείς επιδράσεις, τόσο στη γνωστική όσο και στη κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του ατόμου. Αποτελούν και είναι καταγεγραμμένες ως σοβαρό πρόβλημα υγείας, επηρεάζοντας σε σημαντικά στατιστικό βαθμό, πάνω από το 3% των παιδιών παγκοσμίως. Το ICD-11 και το DSM-V τις κατηγοριοποιεί σε διαταραχές νοητικής ανάπτυξης, αναπτυξιακές διαταραχές λόγου ή ομιλίας, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, αναπτυξιακή μαθησιακή διαταραχή, αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας, στερεότυπη κινητική διαταραχή, άλλες καθορισμένες νευροαναπτυξιακές διαταραχές, νευροαναπτυξιακές διαταραχές απροσδιόριστες. Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία αντιμετώπισης των διαταραχών είναι το εκπαιδευτικό παιχνίδι. Το παιχνίδι ανασυστήνει την ανάπτυξη της αυτορρύθμισης, ιδιότητα που βλάπτεται σημαντικά στα παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι η αναζήτηση ερευνών που αποδεικνύουν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων διαβίωσης σε παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές μέσω του εκπαιδευτικού παιχνιδιού. Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν ότι το εκπαιδευτικό παιχνίδι εστιάζει στην ενίσχυση βασικών εκτελεστικών λειτουργιών όπως η αυτορρύθμιση και η συγκέντρωση της προσοχής. Επιπροσθέτως όλες οι παρεμβάσεις μέσω εκπαιδευτικού παιχνιδιού ανέδειξαν και την ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεπίδρασης με τους συνομηλίκους. | el |
dc.format.extent | 87 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Νευροαναπτυξιακές διαταραχές | el |
dc.subject | Eκπαιδευτικό παιχνίδι | el |
dc.subject | Παιγνιοθεραπεία | el |
dc.subject | Αισθητηριακή ολοκλήρωση | el |
dc.subject | Ακατάστατο παιχνίδι | el |
dc.subject | Δεξιότητες | el |
dc.subject | Neurodevelopmental disorders | el |
dc.subject | Educational play | el |
dc.title | Προγράμματα παρέμβασης για την ενίσχυση των δεξιοτήτων διαβίωσης σε παιδιά με νεύροαναπτυξιακές διαταραχές μέσω του εκπαιδευτικού παιχνιδιού | el |
dc.title.alternative | Intervention programs to strengthen living skills in children with neurodevelopmental disorders through educational play | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Λάγιου, Αρετή | |
dc.contributor.committee | BARBOUNI, ANASTASIA | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Δημόσιας Υγείας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας | el |
dc.contributor.master | Επιδημιολογία και Προαγωγή Υγείας | el |
dc.description.abstracttranslated | According to the World Health Organization, Neurodevelopmental Disorders in children have adverse effects, both on the cognitive and social-emotional development of the individual. They are recorded as a serious health problem, affecting to a significant statistical extent more than 3% of children worldwide. The ICD-11 and the DSM-V categorizes them into intellectual developmental disorders, developmental speech or language disorders, autism spectrum disorders, developmental learning disorder, developmental coordination disorder, attention deficit hyperactivity disorder, stereotypic movement disorder, other specified neurodevelopmental disorders, neurodevelopmental disorders unspecified. One of the most important tools for dealing with disorders is the educational play. Play restores the development of self-regulation, a quality that is significantly impaired in children with neurodevelopmental disorders. The purpose of this research is to search for research that proves the development of living skills in children with neurodevelopmental disorders through educational play. Research results have shown that educational play focuses on enhancing basic executive functions such as self-regulation and concentration. In addition, all interventions through educational play also highlighted the development of social interaction with peers. | el |
dcterms.embargoTerms | 12 months | el |
dcterms.embargoLiftDate | 2024-04-03T15:25:24Z | |