Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ρόλος της ενσυναίσθησης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και η συσχέτιση της με τη βελτίωση υγείας του πληθυσμού και με την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας

dc.contributor.advisorΜπαλάσκα, Δήμητρα
dc.contributor.authorΒουτυρίτσα, Θεοδώρα
dc.date.accessioned2023-04-07T09:47:14Z
dc.date.available2023-04-07T09:47:14Z
dc.date.issued2023-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/4202
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-4041
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στην ανάλυση του τρόπου με τον οποίο η ενσυναίσθηση επιδρά στην ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που προσφέρονται εντός των μονάδων υγείας και στο γενικό επίπεδο υγείας του πληθυσμού. Αναλυτικά, στα πλαίσια της διερεύνησης του εν λόγω θέματος γίνεται μια κριτική ανασκόπηση της διαθέσιμης ακαδημαϊκής βιβλιογραφίας για να προσεγγιστούν πέντε διαφορετικά ζητήματα. Το πρώτο εξ αυτών αφορά το πως ορίζεται η ενσυναίσθηση και ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτής. Μέσω της ανάλυσης προκύπτει πως η ενσυναίσθηση γίνεται, γενικά, αντιληπτή αρχικά ως ικανότητα και, έπειτα, ως συναισθηματική κατάσταση. Θεωρείται, δε, πως συνδέεται με μια γενική τάση του ατόμου να ταυτίζεται με τα συναισθήματα των άλλων όπως και με μια δεξιότητα που καλλιεργείται. Η δεύτερη πτυχή της ανάλυσης στην οποία δίνεται ιδιαίτερη σημασία είναι η επίδραση της ενσυναίσθησης στη σχέση που δημιουργείται μεταξύ ιατρού και ασθενούς καθώς και την επίδραση της ενσυναίσθησης στην αυτοεκτίμηση του ιατρού. Διαπιστώνεται πως, όσο υψηλότερα τα επίπεδα ενσυναίσθησης, τόσο πιθανότερο η σχέση μεταξύ ιατρού και νοσηλευτή να θεμελιώνεται επάνω στην εμπιστοσύνη και να βασίζεται στην αμοιβαία κατανόηση και το σεβασμό. Αυτό επιδρά και στην ψυχολογία και την αυτοεκτίμηση του ιατρού. Στη συνέχεια, τρίτον, μελετάται το πως καλλιεργείται και αναπτύσσεται η ενσυναίσθηση. Προκύπτει πως, η ενσυναίσθηση, μαθαίνεται στα πλαίσια της επίσημης εκπαίδευσης και της κοινωνικοποίησης του ιατρού, ενώ, ταυτόχρονα, μπορεί να περιοριστεί και να χαθεί αν η εκπαίδευση και η εργασία είναι ιδιαίτερα επίπονες και στρεσογόνες για τον επαγγελματία υγείας. Το τέταρτο ζήτημα που μελετάται κριτικά είναι η επίδραση της ενσυναίσθησης στα κλινικά αποτελέσματα, τη διάγνωση και τη θεραπεία. Προκύπτει πως, συνολικά, όσο πιο υψηλά τα επίπεδα ενσυναίσθησης, τόσο καλύτερη η διάγνωση και πιο ακριβής η κατανόηση των συμπτωμάτων των ασθενών από τους ιατρούς. Επίσης, η καλή θεραπευτική σχέση επιδρά στο να ακολουθεί πιο πιστά και με μεγαλύτερη σιγουριά ο ασθενής το θεραπευτικό πλάνο, άρα, και στο να είναι τα κλινικά αποτελέσματα βέλτιστα. Συνεπώς, η ενσυναίσθηση συνδέεται άμεσα με την κατάσταση υγείας του ασθενούς και την προβλεπόμενη βελτίωση αυτής. Τέλος, πέμπτον, μελετάται η επίδραση της πανδημίας στα επίπεδα ενσυναίσθησης που εκφράζονται και διατηρούνται από τους επαγγελματίες υγείας. Διαπιστώνεται πως, η πανδημία είναι τόσο πρόκληση όσο και ευκαιρία για τους επαγγελματίες υγείας διότι συνιστά ένα πρακτικό παράδειγμα κρίσης που βιώνεται από το γενικό πληθυσμό. Ωστόσο, οι ελλείψεις σε πόρους, το μεγάλο εργασιακό στρες και τα υψηλά επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης από μέρους των επαγγελματιών υγείας μπορεί να οδηγεί σε μειωμένα επίπεδα ενσυναίσθησης και αρνητικά αποτελέσματα για το γενικό επίπεδο υγείας των ασθενών / πολιτών.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΕνσυναίσθησηel
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel
dc.subjectΚλινικά αποτελέσματαel
dc.subjectΘεραπείαel
dc.subjectΕπαγγελματίες υγείαςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείαςel
dc.titleΟ ρόλος της ενσυναίσθησης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και η συσχέτιση της με τη βελτίωση υγείας του πληθυσμού και με την ποιότητα των υπηρεσιών υγείαςel
dc.title.alternativeThe role of empathy in Primary Health Care and its association with population health improvement and the quality of health servicesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.committeeΓούλα, Ασπασία
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση και Διαχείριση Υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδαςel
dc.description.abstracttranslatedThe present study focuses on the analysis of how empathy affects the quality of health services offered within health units and the general health level of the population. In detail, in the context of the investigation of this topic, a critical review of the available academic literature is carried out to approach five different issues. The first of these concerns how empathy is defined and what are its characteristics. Through the analysis, it emerges that empathy is, in general, perceived first as a skill and then as an emotional state. Empathy, as a result of the overall discussion is considered to be connected with a general tendency of the individual to identify with the feelings of others as well as with a skill that is cultivated. The second aspect of the analysis that is given particular importance is the effect of empathy on the relationship created between doctor and patient as well as the effect of empathy on the doctor's self-esteem. It is found that, the higher the levels of empathy, the more likely the relationship between doctor and nurse is based on trust and is based on mutual understanding and respect. This also affects the doctor's psychology and self-esteem. Then, thirdly, emphasis is placed in this dissertation on how empathy is cultivated and developed on behalf of clinicians, doctors, nurses and other healthcare professionals. It turns out that empathy is learned in the context of the formal training and socialization of the doctor, while, at the same time, it can be limited and lost if the training and work are particularly difficult and stressful for the health professional. The fourth issue critically studied is the impact of empathy on clinical outcomes, diagnosis, and treatment. It is overall found that, the higher the levels of empathy, the better the diagnosis and the more accurate the doctors' understanding of patients' symptoms. Also, the good therapeutic relationship affects the patient to follow the treatment plan more faithfully and with greater confidence, therefore, and the clinical results are optimal. Therefore, empathy is directly related to the patient's health status and the predicted improvement thereof. Finally, fifthly, the effect of the pandemic on the levels of empathy expressed and maintained by health professionals is studied. It is found that the pandemic is both a challenge and an opportunity for health professionals because it constitutes a practical example of a crisis experienced by the general population. However, lack of resources, high work stress and high levels of burnout on the part of healthcare professionals can lead to reduced levels of empathy and negative outcomes for the overall health of patients/citizens.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές